Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد جوادی روز شنبه به خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: براساس تصمیم شورای فنی استان، دهیاری سرآقاسید موظف است تا هنگام ابلاغ ضوابط نهایی، پیش از هرگونه عملیات اجرایی، علاوه بر گرفتن مجوزهای مربوطه نسبت به انجام استعلام مکتوب و دریافت نظریه کارشناسی از این اداره‌کل اقدام کند.

وی افزود: دهیار سرآقاسید باید هرگونه خاک‌برداری و کوه‌بُری بدون گرفتن مجوز کتبی از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوادی تصریح کرد: البته در موارد اضطراری، ضمن استعلام کتبی و تایید این اداره‌کل با حضور کارشناس مربوطه امکان‌پذیر است.

وی یادآور شد: در خصوص موارد تخریب شده، طرح نما و سازه‌ای (طرح ساختمان) براساس الگوی پیشین با مصالح بوم‌آورد و همگون با ساختمان‌های مجاور و با رعایت ضوابط مهندسی ساختمان انجام گیرد.

به گزارش ایرنا، براساس طرح‌های مرتبط با بهسازی بافت باارزش روستای سرآقاسید و بازنگری طرح هادی این روستا با رویکرد گردشگری مصوب ۱۳۹۴ هرگونه ساخت و ساز در روستای سرآقاسید بدون گرفتن مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ممنوع است.

روستای سرآقاسید در انتهای جاده کوهرنگ به شیخ علیخان و در دامنه‌ای مشرف به کوه هفت تنان واقع شده است.

این روستا با معماری زیبای سنتی و پلکانی یکی از روستاهای دیدنی ایران است که با خانه‌های خشتی و گلی ساده فضای صمیمی را به وجود آورده است.

معماری روستای "سرآقاسید" به‌گونه‌ای است که حیاط هر خانه پشت‌بام خانه زیرین است و خانه‌ها به صورت زنجیر به هم متصل و پیوستگی ویژه‌ای دارد.

روستای "سرآقاسید" دهستان موگویی کوهرنگ چهارمحال و بختیاری در ۱۷۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده است.

برچسب‌ها کوهرنگ چهارمحال وبختیاری میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوهرنگ چهارمحال وبختیاری میراث فرهنگی کوهرنگ چهارمحال وبختیاری میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری روستای سرآقاسید اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۹۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری

هادی قاسمی اظهار داشت: برای ساخت این هتل ۱۴۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از این هتل در شهرستان شهرکرد زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۶ نفر فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید

رشد ۱۰۰ درصدی صدور مجوز اقامتگاه‌های بوم‌گردی

قاسمی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری معروف به بام ایران، بیشترین ارتفاع از سطح دریا را دارد و سرچشمه رودخانه‌های بزرگی مانند زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز بوده که به‌واسطه جاذبه‌ها بی‌شمار در حوزه طبیعت‌گردی به‌عنوان بهشت بوم‌گردی ایران معروف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر