Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اگر بانک مرکزی موافقت نکند، ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این شرایط که حمل و نقل عمومی شهر تهران به شدت به آن نیاز دارد سوخت می‌شود. تاریخ انتشار: 13:22 - 28 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۸۵۵۴

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، نشست خبری مشترک محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران و مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه شورای شهر صبح امروز شنبه، ۲۸ تیر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اگر دولت‌ها در زمانی که اوضاع مالی خوبی داشتند و فروش نفت بالا به تکالیف (در قبال حمل و نقل عمومی) عمل می‌کردند امروز شرایط سخت‌تر نمی‌شد.

در این نشست محمد علیخانی گفت: متروی تهران در حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل خطوط نیاز دارد که ۱۰ خط مترو تهران تکمیل شود و تجهیزات مورد نیاز خریداری شود و به بهره برداری برسد. تا همین دو سال قبل قیمت هر واگن مترو ۵ میلیارد تومان بود و امروز به حدود ۲۰ میلیارد تومان رسیده است. هر قطاری در مترو شامل هفت واگن است که به این ترتیب یک قطار نیازمند ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه است.

او ادامه داد: متروی تهران حدودا به سه هزار واگن نیاز دارد که اگر هر واگن ۲۰ میلیارد حساب کنید تنها تأمین واگن‌های متروی تهران به هفت هزار میلیارد تومان نیاز دارد. این رقم چند برابر بودجه سالانه شهرداری است و قطعا شهرداری تهران و سایر شهرداری‌های کلانشهر‌ها قادر به تأمین چنین هزینه‌هایی نخواهند بود و به همین دلیل است که هم مجلس و دستگاه‌ها تکالیفی مشخص کردند که دولت وظایفی در قبال حمل و نقل عمومی شهر‌ها دارد بویژه شهر تهران که پایتخت است و وسعت بیشتر و جمعیت بیشتری دارد و سهم پایتخت از این کمک‌ها باید بیشتر باشد که قانون پیش بینی کرده است.

علیخانی گفت: متأسفانه وقتی بررسی می‌شود می‌بینیم که در بخش‌های مختلف دولت به وظایف خود عمل نکرده است. این مختص این دولت نیست و از گذشته وجود داشته است. البته بعضی از دولت‌ها مانند دولت آقای هاشمی و خاتمی بیشترین کمک‌ها را در دوره خودشان کردند، اما در دوره‌های دیگر به دلیل اختلاف‌های سیاسی منافع شهر و مردم ذبح شد در حالیکه مدیریت شهری و دولت به نوعی یکدست هستند.

او ادامه داد: با این وجود قصد ندارم تمام تقصیرات را به گردن دولت بیاندازم. مشکلات کشورو موضوعات اقتصادی، مسأله تحریم و ... را هم باید در نظر گرفت. قطعا این‌ها تأثیر دارد. اما اگر دولت‌ها در زمانی که اوضاع مالی خوبی داشتند و فروش نفت بالا به تکالیف عمل می‌کردند امروز شرایط سخت‌تر نمی‌شد. مطالبات وقتی انباشت می‌شود، پرداخت سخت‌تر می‌شود.

۳ روز فرصت است بانک مرکزی همراهی کند

علیخانی در پاسخ به سوالی درباره یکهزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت که باید تا پایان تیرماه شود، گفت: سال گذشته یکهزار و ۵۰۰ میلیارد سهم شهرداری تهران بوده که از این رقم یکهزار میلیارد تومان برای مترو و مابقی برای اتوبوسرانی بوده است. متأسفانه به دلیل مشکلاتی که شهرداری داشته تحقق این موضوع به تأخیر افتاد و اکنون طبق فرصتی که شهرداری از دیوان محاسبات دریافت کرده است سه روز تا ۳۱ تیر ماه فرصت داده که شهرداری بتواند این امر را محقق کند.

او ادامه داد: شهرداری تمام تلاش خود را کرد. ابتدا بانک شهر را به عنوان بانک عامل معرفی کرد که بانک مرکزی نپذیرفت. با بانک رفاه وارد مذاکره شد و با آن‌ها به توافق رسید. بانک رفاه اعلام آمادگی کرد، اما متأسفانه بانک مرکزی با این عنوان که بانک رفاه از توان مالی لازم برخوردار نیست بانک رفاه را نپذیرفت، ولی بانک رفاه به ایراد گرفته شده پاسخ داده، دلایل و مستندات ارائه کرده که این توان را دارد.

علیخانی با بیان اینکه از بانک مرکزی تقاضا می‌شود با عاملیت بانک رفاه موافقت کند، گفت: اگر موافقت نشود، ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این شرایط که حمل و نقل عمومی شهر تهران به شدت به آن نیاز دارد سوخت می‌شود. سه روز بیشتر فرصت باقی نمانده. شهرداری در حال تلاش است، اما متأسفانه بانک مرکزی موافقت نکرده و از آقای همتی، رئیس کل بانک مرکزی درخواست می‌کنم که موافقت کنند تا یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران تخصیص پیدا کند.

او ادامه داد: اگر این اتفاق نیفتد، توسعه مترو و اتوبوسرانی با مشکلات بیشتری مواجه میشود. البته برای سال ۱۳۹۹ قرار است حدود سه هزار میلیارد تومان از وزارت کشور در تقسیم بندی اوراق مشارکت که در قانون بودجه تخصیص داده شود که امیدواریم تخصیص پیدا کند. اما موضوع نگرانی فعلی سوخت شدن یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است. فرصت وجود دارد مسئولان شهرداری شدیدا در حال پیگیری هستند. بانک رفاه اعلام آمادگی کرده و شهرداری هم برای بدهی هایش با بانک رفاه تعیین تکلیف کرده امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مترو اتوبوسرانی هزار میلیارد تومان حمل و نقل عمومی شهرداری تهران او ادامه بانک مرکزی شهر تهران شورای شهر بانک رفاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی این شرکت در بخش سرمایه‌ای با هدف افزایش پایداری شبکه توزیع برق و بهبود ارائه خدمات به شهروندان تهرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کامبیز ناظریان همزمان با برگزاری ششمین نشست بزرگ فصلی مدیران این شرکت اظهار کرد: تمام ظرفیت‌های ممکن به منظور بهبود روند خدمت‌رسانی در حوزه برق در پایتخت به کار گرفته شده است و از سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی در بخش سرمایه‌ای با هدف توسعه و بهبود هرچه بیشتر وضعیت شبکه توزیع برق پایتخت خبر داد.

وی افزود: با اجرای این طرح‌ها، شاخص‌های بهره‌برداری و ضرایب امنیت و پایداری شبکه برق شهر تهران به شکل قابل ملاحظه‌ای بهبود خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران خاطرنشان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان برق پایتخت و همکاری مردم تهران، طی دو سال گذشته، به‌رغم بعضی مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی و افزایش مصرف انرژی، شاهد هیچ‌گونه اختلالی در تأمین برق مورد نیاز هموطنان تهرانی نبوده‌ایم.

ناظریان تصریح کرد: در راستای اطمینان از پایداری شبکه در تابستان ۱۴۰۳ و حفظ آرامش و آسایش هموطنان تهرانی، همسو با برنامه‌های ابلاغی وزارت نیرو، این شرکت با همکاری کارشناسان و متخصصان، اقدام به تدوین ۱۵۰ برنامه تخصصی با تمرکز بر بخش‌های مختلف فنی، مهندسی و توزیع انرژی کرده و امید می‌رود با اجرای این طرح‌ها و تداوم همکاری تهرانی‌ها در تابستان پیش‌رو نیز شاهد هیچ‌گونه اختلالی در تأمین برق مصرفی مردم شریف پایتخت نباشیم.

منبع: فارس

کد خبر 748835

دیگر خبرها

  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری