Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@22:54:10 GMT

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در درگز

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۶۹۵۷۷

اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در درگز

فراهی از اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در درگز خبر داد و گفت: با دستور ستاد مقابله با کرونای استان، به دلیل شیوع مووج دوم کرونا، تا اطلاع ثانوی برگزاری هر گونه مراسم عزا و عروسی و فعالیت سالن های ورزشی اعم از روباز و سرپوشیده ممنوع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فراهی در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ با اشاره به شیوع موج دوم کرونا و افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری در درگز، از تعطیلی مجدد مراسمات عزا و عروسی در این شهرستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: از روز گذشته با توجه به تصمیمات ستاد مقابله با کرونای استان خراسان رضوی، برگزاری هر گونه مراسم عروسی و عزا، چه در فضای سالنی و چه در فضای آزاد، ممنوع اعلام شد؛ همچنین به درخواست مدیریت محترم شبکه بهداشت و درمان درگز، فعالیت سالن های ورزشی اعم از روباز و سرپوشیده تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

فرماندار درگز تاکید کرد: البته با توجه به اینکه هرگونه اجتماعات مردمی، ممکن است شیوع بیماری را به همراه داشته باشد، این دستور استان را می توان به کلاسهای تئاتر، موسیقی و هر گونه گردهمایی که عده ای دور هم جمع می شوند اتلاق کرد.

فراهی تصریح کرد: اگرچه تعطیل کردن مراسمات عزا و عروسی و ... کار بسیار سختی است و همشهریان زیادی از این قضیه دچار آسیب می شوند اما چاره ای نیست و باید بپذیریم که یکی از دلایل اصلی شیوع کرونا همین مراسمات عروسی است؛ لذا مجبوریم تا بازگشت شرایط به حالت عادی کمی محدودیت ها را بیشتر کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از مردم عزیز خواهشمندیم برای مدیریت این بیماری ما را همراهی کنند و با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک، به ریشه کن شدن هر چه سریعتر این بیماری کمک کنند؛ اگر نتوانیم تا پاییز کرونا را مدیریت کنیم، قطعا کار ما سخت و دشوار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۹۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • محدودیت‌ها به تدریج اعمال می‌شود/ برخی دستگاه‌ها فناوری مطلوبی ندارند
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان