Web Analytics Made Easy - Statcounter

تجری از تدوین الزامات حفاظتی آثار تاریخی گلستان در مقابل پیشگیری و تهدیدات آتش‌سوزی با هماهنگی دفتر حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی و سازمان آتش‌نشانی شهرداری گرگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، «احمد تجری» گفت: باتوجه به شروع فصل گرما و ضرورت حفاظت آثار تاریخی‌فرهنگی و پیشگیری از حوادث ناشی از آتش‌سوزی، این اداره‌کل با هماهنگی دفتر حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی و سازمان آتش‌نشانی شهرداری گرگان اقدام به تهیه راهکارهای اولیه و الزامات حفاظتی آثار تاریخی استان در مقابل پیشگیری و تهدیدات آتش‌سوزی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: آتش‌سوزی حادثه‌ای جبران‌ناپذیر اما قابل پیشگیری است که در صورت وقوع، سریع افزایش می‌یابد و علاوه بر محل وقوع، به سایر بناها و محوطه‌های اطراف انتشار می‌یابد و گرم شدن تدریجی هوا موجب افزایش مخاطرات ناشی از این حوادث خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از تدوین و اطلاع‌رسانی این راهکارها، اهمیت و حساسیت آثار فرهنگی‌تاریخی است که خسارت ناشی از تخریب آن‌ها، جبران‌ناپذیر است و لازم است برای حفاظت از آن‌ها همچنین جلوگیری از خسارات‌های جانی و مالی، تمهیدات ضروری و پیشگیرانه اجرایی شود.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل میراث فرهنگی گلستان آثار تاریخی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۶۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک اشتباه بزرگ دیگر: آرائوخو درس نمی‌گیرد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رونالد آرائوخو روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. حدود دو هفته پیش او در دیدار برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاری سن ژرمن با خطا بر روی بردلی بارکولا در پشت محوطه جریمه از زمین بازی اخراج شد و همین کارت قرمز منجر به این شد که پاری سن ژرمن به بازی برگردد و به مرحله بعد صعود کند.

پس از آن ستاره اروگوئه‌ای خط دفاع در مقابل رئال مادرید هم کامل بازی کرد. دیداری که با پیروزی ۳-۲ مادریدی‌ها به پایان رسید و آبی‌اناری‌ها را از قهرمانی دور کرد.

پس از یک هفته بارسا در ورزشگاه المپیک مونتخوئیک به مصاف والنسیا رفته است. در حالی‌که بازی با نتیجه ۱-۱ دنبال می‌شد، در دقیقه ۳۷ دورو در سمت راست محوطه جریمه بارسلونا صاحب توپ شد. او مقابل دروازه قرار نداشت اما آرائوخو با تکلی بی‌مورد او را سرنگون کرد تا داور بلافاصله نقطه پنالتی را نشان دهد. پس از چند ثانیه په‌په‌لو پشت توپ قرار گرفت و با فریب تراشتگن دروازه بارسلونا را باز کرد تا تیم ژاوی هرناندز در خانه یک گل عقب بیافتد.

دیگر خبرها

  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • یک اشتباه بزرگ دیگر: آرائوخو درس نمی‌گیرد! (عکس)
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • محوطه تاریخی که به تازگی در اصفهان کشف شد
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان