Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@18:40:02 GMT

نوغانداران تسهیلات ویژه دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۰۷۸۵

نوغانداران تسهیلات ویژه دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عدیل سروی زرگر گفت: بر اساس تفاهم‌نامه وزارت جهاد کشاورزی با یک صندوق کارآفرینی، تسهیلات به نوغانداران پرداخت خواهد شد.

وی افزود: برای این منظور طرح مشترکی در حال تدوین است تا از منابع این صندوق، تسهیلات با کارمزد ۴ درصد برای مناطق مرزی و کارمزد ۶ درصد برای مناطق غیر مرزی برای مشاغل نوغانداری پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سروی زرگر با اشاره به اینکه رایزنی‌هایی نیز با یک بانک قرض الحسنه برای پرداخت تسهیلات در حال انجام است، یادآور شد: تسهیلات این بانک به صورت پایلوت در ۷ استان تولید کننده عمده پیله ابریشم از جمله گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، اصفهان و آذربایجان شرقی پرداخت خواهد شد.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به اینکه در سال جاری ۴۶ هزار و ۵۰۲ جعبه تخم نوغان در استان‌های مختلف کشور توزیع شده است، گفت: میزان توزیع تخم نوغان در سال گذشته ۳۹ هزار و ۷۶۶ جعبه بوده است.

وی با بیان اینکه توزیع تخم نوغان در سال جاری ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اظهار داشت: در طول ۱۲ سال گذشته، بیشترین میزان توزیع در سال جاری بوده است.

سروی زرگر تولید پیله تر ابریشم در سال جاری را یک‌هزار و ۶۵۰ تن عنوان و تصریح کرد: تولید امسال نسبت به سال گذشته، ۱۹ درصد و به نسبت به سال ۱۳۹۷ به مقدار، ۶۸ درصد افزایش یافته است.

همچنین به گفته رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور، ضریب خوداتکایی تولیدات فعلی صنایع فرش و منسوجات ابریشمی طی دو سال از ۲۸ درصد به ۴۸ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: تولید و توزیع تخم نوغان در استان‌های گیلان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و مازندران بیشترین افزایش را نسبت به سال گذشته داشته‌اند و در استان‌های ایلام، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان که در سال‌های اخیر اقدام به نوغانداری کرده‌اند، نیز افزایش قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته در تولیداتشان وجود دارد.

سروی افزود: تعداد استان‌های فعال در نوغانداری از ۲۲ استان به ۳۱ استان افزایش یافته و ظرفیت‌های جدید و ارزشمندی را برای چشم انداز آتی این صنعت ایجاد کرده است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور درباره توزیع نهال توت نیز گفت: ۱۶۴ هزار و ۲۰۰ اصله نهال تولیدی در ۱۷ استان کشور توزیع شده و خوشبختانه تولید نهال توت برای اولین بار در ۷ استان کشور به میزان یک میلیون و ۱۱۵ اصله در حال تولید است که جهش قابل‌توجهی را در این حوزه شاهد هستیم و این میزان تولید بی سابقه است.

وی با اشاره به افزایش تعداد خانوار نوغاندار، گفت: این خانوارها از ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار به ۲۹ هزار و ۵۰۰ خانوار افزایش یافته است.

این مسئول بیان داشت: خوشبختانه توسعه نوغانداری در کشور که به عنوان یکی از طرح‌های مصوب وزارت جهاد کشاورزی برای جهش تولید است که با همت نوغانداران و کارشناسان با وجود شرایط کرونا به اهداف تبیین شده دست یافته است.

کد خبر 4976809

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی نوغانداری ویروس کرونا قیمت دلار قیمت نفت بورس وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران تولید نفت بانک مرکزی قیمت یورو بازار سهام قیمت سکه بهار آزادی صنعت خودروسازی مالیات بر خانه های خالی تسهیلات بانکی توسعه نوغانداری افزایش یافته تخم نوغان سال جاری نسبت به سال سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران

در حال حاضر با مصوبه شورای پول و اعتبار مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن:

در تهران ۲۰۰ میلیون تومان در مراکز استان‌ها ۱۵۰ میلیون تومان در سایر شهرها ۱۰۰ میلیون تومان و در روستاها ۴۰ میلیون تومان است.

نرخ سود این تسهیلات ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماهه است.

از سوی دیگر مطابق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وام ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن به‌صورت قرض‌الحسنه به خانوارهای مشمول پرداخت می‌شود.

به گزارش تسنیم، مطابق بخشنامه فروردین ماه امسال بانک مرکزی این تسهیلات مختص خانواده‌هایی است که از تاریخ اول فروردین ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند.

بر این اساس پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

طبق اظهارات ۳ روز قبل مدیرکل دفتر طرح‌های نهضت ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی وضعیت پرداخت وام ودیعه با سود ۱۸ درصدی چندان مناسب نبوده و حدود یک میلیون نفر در صف دریافت تسهیلات مذکور قرار دارند.

سیداحمد خادمیان در این‌باره گفته بود: تاکنون یک میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۶ نفر از متقاضیان در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرد‌ه‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۴۶۹ هزار و ۸۷۵ نفر حائز شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شناخته شده‌اند.

از این تعداد یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۰۵ نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شده‌اند و بانک‌ها با ۴۴۵هزار و ۶۸ نفر (۳۰ درصد) قرارداد امضا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به تکلیف قانونی، ضرورت دارد تا بانک‌ها پرداخت تسهیلات را به معرفی‌شدگان سرعت بدهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال در اردبیل
  • وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای مستاجران
  • جزئیات پرداخت وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن
  • روش دریافت وام های کسب و کار اعلام شد
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی
  • پویش «با انرژی» و اهداء جوایز نفیس به صرفه جویان در برق در مازندران