Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس هیئت نمایندگی ترکیه در مجمع پارلمانی ناتو در سخنانی گفت که کشورش منتظر تصمیم "عاقلانه" کنگره آمریکا درباره پیش‌نویس قانون تحریم ترکیه به دنبال خرید "اس ـ ۴۰۰" از روسیه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد برات چونکار، نایب رئیس هیئت نمایندگی ترکیه در مجمع پارلمانی ناتو در سخنانی در واکنش به ارائه پیش‌نویس قانون تحریم ترکیه به کنگره آمریکا در پی خرید سامانه‌های "اس ـ ۴۰۰" از روسیه اظهار کرد: آنکارا در مرحله کنونی بر تشکیل یک کمیته مشترک با آمریکا برای بررسی موضوع سامانه‌های پدافند هوایی "اس ـ ۴۰۰" تمرکز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره گفت: ترکیه و آمریکا دو کشور هم‌پیمان در ناتو هستند و اختلافات میان آنها بر کسی پوشیده نیست، اما از طریق تشکیل کمیته‌های مشترک و دستیابی به یک راه حل می‌توان این مشکلات را حل و فصل کرد.

چونکار افزود: ترکیه به تعهداتش در توافقنامه امضا شده با روسیه برای خرید سامانه‌های اس ـ ۴۰۰ پایبند است. ترکیه از یکسو به تعامل با هم‌پیمانان و از طرف دیگر با شریکان خود مانند روسیه بر اساس تفاهمنامه‌های متقابل متوسل می‌شود.

این مقام ترکیه‌ای ادامه داد: انتظار داریم که کنگره آمریکا هنگام تصمیم گیری و صدور قوانینی علیه ترکیه عاقلانه عمل کند. ایالات متحده پیش از این به دلیل خرید سامانه‌های اس ـ ۴۰۰ از روسیه تحریم‌هایی را علیه ترکیه اعمال نکرده بود و متوسل شدن آن در این مرحله جدید به اعمال تحریم بر ترکیه چندان جدی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید اس 400 توسط ترکیه آمريكا روسيه کنگره آمریکا اس ـ ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۰۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی در آنکارا گفت: ترکیه نیز به پرونده جاری (نسل‌کشی اشغالگران قدس) در دیوان بین‌ المللی دادگستری (ICJ) که توسط آفریقای جنوبی گشوده شده، خواهد پیوست.

وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت: در دیدارهایی که در راستای سفرش به شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی انجام داد، برخی کشورها درباره پرونده نسل‌ کشی آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل اعلام کردند که آماده موضع‌ گیری در این زمینه هستند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون تنها کشورهای نیکاراگوئه و کلمبیا درباره این پرونده موضع ملموسی اتخاذ کرده‌اند، تصریح کرد: ما نیز امروز نتایج ارزیابی‌ های خود را به رئیس جمهورمان ارائه کردیم و مایلم برای اولین بار مطابق با تصمیم سیاسی اتخاذ شده در اینجا اعلام کنم. ما به عنوان کشور ترکیه تصمیم گرفتیم به پرونده‌ای که آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری مطرح کرده است، بپیوندیم.

هاکان فیدان افزود: امیدواریم با این گام، روند پیش روی دیوان بین المللی دادگستری در مسیر درست پیش برود. همانطور که قبلا بیان کردم، کار ما روی این برنامه برای مدت بسیار طولانی ادامه دارد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: پس از اتخاذ این تصمیم سیاسی توسط رئیس جمهور و پس از اعلام آن به تمام دنیا، کار حقوقی خود را تکمیل خواهیم کرد. در همین حال، ما به همکاری با همه کشورهای دوست و متحد ادامه خواهیم داد تا در مورد این موضوع چه کارهای بیشتری می‌ توان انجام داد و کدام کشورها می‌ توانند بیشتر مراجعه کنند.

کد خبر 6094525

دیگر خبرها

  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها