Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخش اول از گفتگوی سامان خدائی با سپهر حیدری در برنامه ملاقات با چهره ها را از دست ندهید. بخش دوم تا ساعاتی دیگر منتشر می شود.

سپهر حیدری، مهمان بخش ملاقات با چهره های طرفداری بود و در یک گفتگوی مفصل ناگفته های جالبی را به زبان آورد. این گفتگو امروز و فردا در چند قسمت تقدیم شما می شود. او در اولین قسمت این گفتگو به دفاع از افشین قطبی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای طرفداری و قطبی از جایی شروع شد که احسان خرسندی در گفتگوی اختصاصی با طرفداری به دوران سرمربی گری قطبی در پرسپولیس پرداخت و نام هایی چون علیرضا مرزبان، نیکبخت، شیث رضایی، مسعود زارعی و محمدرضا مامانی را به زبان آورد. برای آن که این افراد هم فرصت حرف زدن درباره اتفاقات گذشته را داشته باشند، یکی یکی سراغ شان رفتیم و در این میان نام های تازه ای مثل سپهر حیدری هم به میان آمد. به همین بهانه این بار با سپهر حیدری گفتگو کردیم و در آینده ای نزدیک میزبان نیکبخت و شیث رضایی خواهیم بود. البته قراری هم با افشین قطبی داریم که درباره گفتگوی آنلاین با قطبی حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

میزبان یک بازیکن دیگر از آن دوره پرسپولیس هستیم، آقای سپهر حیدری اینجا هستند. خوش آمدید به طرفداری.

مرسی ممنون. به نام خدا. سلام به شما و تمام مخاطبین طرفداری. در خدمت شما هستم.

می خواهیم برگردیم به گذشته. سوال اول را کاملا بی تعارف می پرسم. آن تیم با آن همه اختلاف چگونه قهرمان شد؟

خب آن تیم باید هم قهرمان می شد. یک تیم رویایی بود. هر 11 بازیکن ترکیب اصلی، کاپیتان تیم های خود بودند که به پرسپولیس آمده بودند. از خط دروازه، مهدی واعظی، کاپیتان پیکان، حسین بادامکی، کاپیتان ابومسلم، نصرتی و رودباریان، کاپیتان پاس و من کاپیتان ذوب آهن. یک طوری بود که همه کوه تجربه بودند و بازیکنان بی تجربه ای نبودند که استرس بخواهد چند هفته را از پرسپولیس بگیرد. بچه ها همه تاکتیک پذیر بودند. حالا خودم را نمی گویم و بقیه را می گویم. ما یک کادر فنی بسیار قوی داشتیم. حمید استیلی عزیز فوق العاده زحمت کشید و یک تیم خوب را جمع کرد و این یک هنر بود. تیم را از لحاظ بدنی نیز خیلی خوب آماده کرد. در اردوی کیش همه تعجب کردیم که چرا در گرما باید به کیش برویم، ولی بعدها اثرات آن اردو را دیدیم. در ادامه افشین قطبی اضافه شد و کار استیلی را تکمیل کرد. حبیب کاشانی به عنوان مدیرعامل واقعا عین یک برادر بزرگ تر بود، چون اختلاف سنی زیادی نیز با بچه ها نداشت. حاج حبیب یک جو معنوی را در تیم راه انداخت که واقعا همه دلی برای تیم تلاش می کردند. شاید چند هفته آخر یک سری اتفاقات برای تیم رخ داد، اما من یادم نمی رود که بازی با ابومسلم که ما 3 بر 0 عقب افتادیم و همه بخاطر فرشید کریمی رفتیم و بازی را 3-3 کردیم. چون فرشید در آن بازی خیلی تحت فشار بود. هرگلی می زدیم همه 100 متر استارت می زدند و بغل فرشید می رفتند. من خیلی کم دیدم که چنین اتفاقی رخ دهد. و آن تیم اگر بخاطر کسر 6 امتیاز نبود، قطعا زودتر قهرمان می شد. 

درخصوص اردوی کیش صحبت کردی. پیش فصل را علیرضا مرزبان و حمید استیلی تمرین دادند و اصلا یکی از صحبت هایی که آن سال ها می شد و تا سال های بعد نیز بود، این بود که تیم را استیلی و مرزبان بستند و تاثیر آن ها بیشتر بود.

ببینید همه آن ها به اندازه خود تاثیر داشتند. یک زمانی هم آقای حسین عبدی پرسپولیس را جمع و جور کرد و در ادامه آقای کرانچار اضافه شد. چیزی که در واقع هست، من فکر می کنم مهم این است که آن تیم موفق بوده و نمی شود درصد دقیقی گفت. اما خب حمید استیلی و علیرضا مرزبان اول فصل خیلی زحمت کشیدند. البته در ادامه نیز زحمت کشیدند. حرف هایی که استیلی بعد از هر بازی می گفت و عیب های ما را گوشزد می کرد همیشه گوشه ذهنم است. آن نوع صحبت کردن حمید استیلی فرق می کرد با نوع صحبت افشین قطبی. هرکدام به نوع خود در موفقیت تیم سهیم بودند و بی انصافی است که بخواهیم بگوییم یک نفر بیشتر کار کرد ولی خب قطعا حمید استیلی نقش بسیار پررنگی داشت. چون جمع کردن آن تیم و آن ستاره ها و آمادگی بدنی فوق العاده عالی تیم که یک جور شسته و رفته تحویل قطبی داد و در کنار قطبی هر دو در قهرمانی سهیم بودند.

و خب یک مسئله دیگری که بود، اختلافی بود که بین افشین و قطبی و کادرفنی به وجود آمد. مدت زیادی از آن اتفاقات گذشته است، اگر خود شما بخواهید حق را به قطبی یا کادرفنی بدهید، چه می گویید؟

اگر اجازه بدهید من درخصوص این موضوع صحبت نمی کنم. بخاطر اینکه هم احترام ویژه ای برای حمید خان استیلی دارم که به گردن من خیلی حق دارد. اصلا ایشان و حاج حبیب کاشانی مرا به پرسپولیس آوردند، هم چیزهای زیادی از افشین قطبی یاد گرفتم. هر دو برای من بسیار محترم هستند و اگر حرفی بزنم ممکن است ارزش شان روی ذهن  هواداران تاثیر بگذارد. قضاوت این موضوع با خود مردم است. به نظر من هر دو عزیز زحمت خود را کشیدند و این اختلافات همه جا ممکن است باشد اما اینجا شیطنت یک سری افراد که در کنار این دو نفر بودند باعث شد که این اختلافات بیشتر شود. ولی در نهایت پرسپولیس با تمام این مسائل قهرمان شد و مهم هم همان بود. 

مسئله ای که هست، مردم که از اتفاقات داخل اردو خبر نداشتند، سپهر حیدری و سایر بازیکنان خبر دارند.

دیگر اینقدر در خصوص این قضیه صحبت شده است و اگر خودتان را جای من بگذارید به نظرم من از آن زمان تاحالا حدود 30 بار درمورد این قضیه صحبت کردم و چیزی که در نهایت می توانم بگویم این است که ادامه دادن به این قضیه خوب نیست. چون دلیلش را کسی نمی داند. قطعا صحبت هایی بین این دو عزیز بوده است. اما چیزی که ما دیدیم این بود که این دو عزیز با تمام مشکلاتی که بود، کنار هم و با هم پرسپولیس را قهرمان کردند. یعنی این نبود که بگوییم فقط آقای قطبی بوده است یا فقط آقای استیلی بوده است. در کنار هم بودند. و اینکه حمید استیلی واقعا نقش پررنگی داشت به خصوص در اول فصل و در ادامه هم با تمام سوتفاهم ها کنار تیم ایستاد و در کنار حاج حبیب کاشانی یک مثلث خیلی خوب سه نفره تشکیل دادند. به اضافه هواداران و بازیکنان باکیفیت و به خاطر این پرسپولیس قهرمان شد. اگر بخواهیم دقیق بگوییم باید از خودش بپرسیم.

پس درخصوص لپ تاپ افشین قطبی نیز چیزی نپرسیم؟

خب ببینید هرکس که این کار را انجام داد واقعا کار زشتی کرد. چون ما در زمین شرکت واحد بودیم و آمدیم آن صحنه را دیدیم و افشین قطبی نیز اشک در چشمانش جمع شد. این حرکت را من فکر می کنم همه تقبیح می کنند و همه ناراحت بودند. حرکت قشنگی نبود و بچگانه بود. اگر کسی مشکل داشت باید رو در رو می آمد و صحبت می کرد. فکر می کنم این کار بچگانه بود. اما اینکه دقیقا چه کسی بوده است را همه حدس می زدند که به نظرم کار اشتباهی است. چون زندگی به من نشان داده که لحظه آخر ممکن است همه فکر کنند یکی دیگر باشد اما پشت قضیه یک شخص دیگر حضور داشته باشد. نمی شود صد در صد گفت چه کسی بوده است.

افشین قطبی هم به خاطر این ناراحت بود که این حرکت، حرکت زشتی بود. ایشان آدم پُری بودند و می توانستند آن اطلاعات را دوباره جمع آوری کند. بیشتر بخاطر این ناراحت بود که چرا کسی به خودش اجازه داده است این حرکت را انجام دهد.

درباره آن دوران افشین قطبی، یک سوال دیگر نیز می پرسم و اینکه بعضی از اتهاماتی که به او می زنند و خب بعضی ها نیز این حرف ها را رد کردند، این بود که افشین قطبی یک تیم 11 نفره داشت و با آن ها تمرین می کرد و با آن ها کار می کرد و با سایر بازیکنان کاری نداشت که باعث بی انگیزگی آن ها شد. این درست بود؟

همچین چیزی نداشتیم. حالا ما در میان مربیان کروات نیز این اتفاق را داشتیم. مثل آقای بوناچیچ و بلازوویچ که این کار را می کردند. فکر می کنم آقای قطبی با همه یک جور بود. اگر بخواهند کسی را بکوبند، می کوبند دیگر. ولی به نظر من چنین چیزی در مورد قطبی صدق نمی کند.

بعد از رفتن برانکو از پرسپولیس، صحبت هایی می شد مبنی بر بازگشت افشین قطبی و اینکه شما هم دستیارش بشوید، این درست بود؟

ببینید باشگاه پرسپولیس با افشین قطبی صحبتی نکرد. به خاطر ارتباطی که من با افشین قطبی عزیز داشتم، چون قبلا قرار بود در فولاد کنار ایشان کار کنم. چون اهواز هم رفتم و صحبت کردم. یعنی هنوز تهران بودند و داشتند به اهواز می رفتند و با من صحبت کردند و گفتند که من آمدم و مرا دعوت کردند که خانودگی به اهواز بروم و ما رفتیم و صحبت کردیم و قرار شد بعد از بازی با تراکتور من به کادرفنی فولاد اضافه شوم و خب حالا یک سری لیدرها که آن جا بودند، حواشی زیادی ایجاد کردند و مثلا گفتند دستیار قطبی باید عرب باشد. من هم گفتم که این اتفاق را به زمان دیگری بگذاریم و من دوست نداشتم که تمرکز آقای قطبی به هم بخورد. چون اصلیت خود من نیز خوزستانی است. اصفهانی هستم و به این افتخار می کنم اما اصلیت من خوزستانی است. می گفتند که مربی باید خوزستانی و عرب باشد که حتی خود ایمان مبعلی نیز خیلی اذیت شد و منافع دستیارانی که قبلا بودند به خطر افتاده بود. برای پرسپولیس درخصوص قطبی فقط گمانه زنی می شد و خدا شاهده هیچ صحبتی از باشگاه پرسپولیس با ایشان نشد. ایشان دو جا رفت، اول رفت هلند و بعد هم آمریکا. به دو نفر از دوستانش سر زد که یکی از آن ها پیم وربیک بود که سرطان داشت و یکی از بستگان نزدیکش نیز در آمریکا سرطان داشت. رفتند به این ها سر زد و با دخترانش که در آمریکا بودند دیدار کرد. و هیچ صحبتی با پرسپولیس نشد. بعد دیگر شایعه شد که آقای خلیلی با او صحبت کرده است که به نظرم چنین چیزی نبود. چون اصلا جایگاه محسن این نبود که بخواهد صحبت کند. 

یک صحبتی شد که در رستورانی در اسفندیار، دو تن از پیشکسوتان پرسپولیس با مسئولان این تیم صحبت کردند که افشین قطبی برگردد و بعد کدهایی که در آن خبرها داده شده بود، به شما و محسن خلیلی می خورد.

اصلا من تاحالا پای خود را در رستوران اسفندیار نذاشته ام. فقط می دانم که در خیابان جردن است و برای بستگان آقای قطبی است. از بغلش با ماشین رد شدم ولی تاحالا داخلش نرفتم (باخنده). می دانم که برای دایی آقای قطبی است. این هم خود آقای قطبی قبلا که در پرسپولیس بود می گفت که یک بار همه را به این رستوران دعوت می کنم که هیچ وقت چنین اتفاقی رخ نداد. این چیزی است که در ذهنم است و یادم می آید. درخصوص محسن خیلی هم چیزی که من می دانم این بود که اصلا محسن در پستی نبود که بخواهد این کار را انجام دهد و بیشتر جنبه این بود که محسن و آقای قطبی خراب شود. آخر هم کار خودشان را کردند و آقای کالدرون با آن حالت آمد و پرسپولیس نزدیک 700 و خورده ای هزار یورو باید پول بدهد. الان پرسپولیس با یحیی گل محمدی با چه اختلافی دارد قهرمان می شود و ما پتانسیل این را داشتیم که مربیانی از پیشکسوتان داشته باشیم. چون پرسپولیس ابزار لازم را دارد. ولی در آن لحظه آقای قطبی و آقای خلیلی باید خراب می شدند. بعد هم همه فهمیدند که من به این قضیه ربطی نداشتم و من نیز سکوت کردم و چیزی نگفتم. همه هم دیدند که چنین چیزی نبوده است و ایشان اصلا دنبال این بود که به لیگ چین برگردد. دوست داشت که به پرسپولیس بیاید اما اصلا صحبتی با او نشد. به لیگ چین رفتند و من هم وسط دوره کلاس A خانوادگی به چین رفتیم و نزدیک 10 روز چین بودم و در سر تمرین تیمش رفتم ولی من بخاطر کلاس های مربیگری باید برمی گشتم و بعدا هم که ویروس کرونا در چین آمد و خدا را شکر که تیمش در سوپر لیگ دارد کارش را انجام می دهد و من نیز برگشتم به باشگاه پرسپولیس و برای تیم امید باشگاه کار می کنم.

پایان بخش اول

بخش دوم تا ساعاتی دیگر منتشر می شود... 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: حمید استیلی افشین قطبی سپهر حیدری آن تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۰۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد/ حجاب از ضروریات دین است، بی حجابی خلاف شرع و قانون است/ در مسئله عفاف و حجاب دو قطبی نکنید

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، خطبه‌های نمازجمعه پایتخت به امامت حجت الاسلام خاتمی امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران گفت: انتقام خداوند غیر انتقام بشر است، انتقام بشر برای این است که دل خنک شود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: بعضی‌ها زیر بار حق برو نیستند، چندین چراغ دارند و به بیراه می‌روند.

وی افزود: قرآن می‌گوید تردید نکنید ما به حساب مجرمین می‌رسیم و نابودشان می‌کنیم. آنچه را که ایران اسلامی در برابر اسرائیل انجام داد یک کار الهی بود. انتفام الهی را ایران از رژیم صهیونیستی گرفت

خاتمی گفت: این عملیات وعده بود که بخشی از آن مربوط به گذشته و بخشی مربوط به آینده بود اگر بخواهند غلط مجدد کنند سیلی محکم تری خواهند خورد.

وی افزود:در هفته گذشته مناسب نیرو‌های مسلح را داشتیم. این مناسبت‌ها می‌طلبد بگویم نیرو‌های مسلح بازو‌های پر توان ملت هستند. نیرو‌های مسلح دژ مستحکم ملت هستند، این‌ها مایه عزت دین و نظام اسلامی هستند. این‌ها اگر نبودند باید با دشمن در خیایان‌های تهران می‌جنگیدیم. مردم نیاز به این عزیزان دارند.

خاتمی بیان کرد: ۴ شنبه ۵ اردیبهشت سالگرد شهادت حضرت حمزه و عبدالعظیم حسنی بود یک روایت دیدم که زنده زنده دفنش کردند و به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس در سال ۱۳۵۹ است. خود کارتر می‌گوید برای نجات گروگان‌های‌شان کارتر می‌گوید ۶ ماه برنامه ریزی کردیم، عملیات شروع شد، طوفان شن به راه افتاد و عملیات این‌ها را به فضل خدا ناکام گذاشت.

وی تاکید کرد: روز یازده اردیبهشت روز جهانی کارگر است، مقام معظم رهبری فرمود طبق آمار نیمی از جمعیت ما کارگران و خانواده‌شان هستند و اگر حالی از این جمعیت خوب شود، حال نیمی از جمعیت ایران خوب نمی‌شود. کلمات حضرت آقا منشور است و باید‌های آقا را از جمله امنیت شغلی که آقا فرمود اجرایی و عملیاتی کنید.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: حق مطلب در مورد شهید مطهری زیاد است، اما من فقط یک مطلب می‌گویم، علمای شیعه مرزبان بودند و انصافا شهید مطهری مرزبان بود. با تمام وجودش شهید مطهری وارد میدان شد.

وی اظهار کرد: حرف‌های زیادی زده شده است، اما یک پدیده جدید اتفاق افتاده است، در آمریکا دانشجویان به حمایت از غزه پرداختند. این مدعیان حقوق بشر ۱۰۰ نفر از دانشجویان را بازداشت کردند، انصافا مرگ بر آمریکا حقش است. استاد روابط بین الملل در آمریکا می‌گوید، آمریکا باید بپذیرد نسل جدیدش تغییر کرده است.

وی با اشاره به حمله وعده صادق گفت: آنچه را که به فضل خدا ایران اسلامی انجام داد، مستند قرآنی داشت. این عملیات نمایش قدرت نظامی ایران اسلامی بود و کسانی که نفهمیدن بفهمند، آقا فرموند مذاکره موشکی نمی‌کنیم.

خاتمی خاطرنشان کرد: برجام ۲ و برجام ۳ رفت هوا، مذاکره موشکی نکردیم و نخواهیم کرد و بر سر دشمنان می‌کوبیم. دشمن صهیونیستی در این عملیات فهمید اگر می‌گویم می‌زنیم، می‌زنیم. ما اول عمل می‌کنیم بعد می‌گویم و تا نباریم سیلاب جاری نمی‌کنیم. ما بیمارستان، مدرسه، مراکز اقتصادی نزدیم و فقط آن پادگان هوایی را زدیم که کنسولگری ما را زدند. این عملیات نشان داد دوره موشک نگذشته است.

خاتمی بیان کرد: یک جا را زدیم، اما جا‌های زیادی را هشدار دادیم و به فضل خدا همه دشمنان را جای خودشان نشاندیم. بازی با ایران بازی با دم شیر است.

وی افزود: کشور‌های عرب از ارتباط با رژیم صهیونیستی قطع کنید.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: اگر کسانی هم ایران می‌خواهند بدانند ۸ سال متدینن از ایران دفاع کردند. حجاب از ضروریات دین است بی حجابی خلاف شرع و قانون است و به فضل خدا نظام اسلامی خواهد ایستاد. به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد. در مسئله عفاف و حجاب دو قطبی نکنید. منطقی و استدلالی بحث کنید و انگ نزنید. انگ زدن به یکدیگر مشکل بی‌حجابی را حل نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • صحبت‌های سرمربی آلومینیوم اراک پس از حذف پرسپولیس
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد/ حجاب از ضروریات دین است، بی حجابی خلاف شرع و قانون است/ در مسئله عفاف و حجاب دو قطبی نکنید
  • ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن 
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم
  • خسرو حیدری بمب نقل و انتقالات را خنثی کرد
  • ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن
  • مهدی جعفرپور: پرسپولیس از سپاهان می ترسد، داوری ها فقط به نفع این تیم است
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • درویش: هنوز درباره ادامه همکاری با من صحبت نکردند/ بعد از بازی با سپاهان به قرارداد اوسمار می پردازیم+ فیلم