Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:40:01 GMT

انقلابی‌گری ویژگی مهم حوزه های علمیه است

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۱۰۳۲

انقلابی‌گری ویژگی مهم حوزه های علمیه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی ظهر شنبه در مراسم معرفی و واگذاری مسئولیت حوزه‌های علمیه بانوان، نقش اجتماعی فارغ‌التحصیلان مدارس علمیه خواهران را مهم برشمرد و با بیان اینکه باید زمینه نقش‌آفرینی طلاب خواهر در جامعه فراهم شود افزود: تعامل بین حوزه علمیه با دستگاه‌های فرهنگی به ویژه آموزش‌وپرورش و دانشگاه باید برقرار شود تا طلاب به شکل رسمی و قانونی در این مراکز به عنوان استاد، دبیر و … زمینه فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی با اشاره به نقش بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور بر اداره و نظارت محافل و مجالس خانگی زنان توسط خواهران طلبه به دلیل برطرف شدن آسیب‌های موجود در این زمینه، تاکید کرد و گفت: یکی از خصوصیات مهم حوزه‌های علمیه انقلابی گری بوده و حوزه‌های علمیه باید همواره در خط امام، رهبری و انقلاب حرکت کرده و نسبت به حوادث جامعه ساکت و بی تفاوت نباشند.
نماینده ولی فقیه در مازندران، طلاب را سربازان انقلاب اسلامی نامید که باید در فضای مجازی و حقیقی، همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و … مانند نماز جمعه، راهپیمایی‌ها، تشییع شهدا حضور فعال و بصیرانه داشته باشند، همچنین با توجه به تعبیر رهبر معظم انقلاب در ناتوی فرهنگی دشمن قرار داشته و به همین دلیل همه دلسوزان انقلاب باید با جدیت و همت بیشتری حول ولایت و رهبری منسجم شده و جریان انقلاب را تقویت و دشمنان را مأیوس کنند.
حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی تصریح کرد: زیبایی و امکانات مراکز آموزشی دینی موجب جذب و تشویق دختران به تحصیل در حوزه علمیه شده و مسئولان حوزوی به وضعیت ظاهری و فیزیکی مدارس علمیه خواهران توجه ویژه‌ای داشته باشند. کد خبر 4976822

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه ساری حوزه علمیه ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین گرگان حجاب و عفاف شهرکرد ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بیرجند ایلام سیستان و بلوچستان شهرستان کرج حوزه های علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۱۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی بعدازظهرشنبه در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه، اخلاق و فقه سه عامل تحول آفرین در علم و دانش هستند و تحقق آنها مسلتزم اهتمام به لایه‌های عملیاتی می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز متاسفانه در برخی از حوزه‌ها از جمله معماری و شهرسازی اسلامی از الگوی اسلامی علی رغم وجود افراد فرهیخته در تاریخ همچون شیخ بهایی بی بهره هستیم.

امام جمعه قم ابراز کرد: زن و خانواده را مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است ضمن اینکه انقلاب اسلامی منطق قابل اجرایی در جهان دارد.

این عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگوهایی را در موضوع زن خلق کرده و دشمنان نیز با تمرکز به این مسائل قصد کمرنگ نمودن یکسری دستاورها را دارد.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: تعهد به ارزش‌ها و الگوهای مبنی بر اسلام و انقلاب منطق یک زن مسلمان می‌باشد و این الگوها باید در جامعه نهادینه شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اذعان کرد: دانش فنی و بنیه علمی باید در دانشگاه حضرت معصومه (س) و سایر دانشگاه‌ها تقویت بشود ضمن اینکه حضور موثر حوزه علمیه و دانشگاه در عرصه‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 6090460

دیگر خبرها

  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی