Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:33:37 GMT

بیشترین جنگل‌های هیرکانی استان سمنان کجاست؟+عکس

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۱۴۸۳

بیشترین جنگل‌های هیرکانی استان سمنان کجاست؟+عکس

ایسنا/سمنان رئیس محیط‌زیست شهرستان مهدیشهر گفت: بیشترین وسعت جنگل‌های هیرکانی این استان در شهرستان مهدیشهر واقع شده است.

فرامز اسفندیاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان مهدیشهر از ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های جنگلی و کوهستانی و جاذبه‌های زیست‌محیطی برخوردار است.
وی با اشاره به وسعت بالای جنگل‌های هیرکانی در این شهرستان افزود: قدمت 25 میلیون ساله این جنگل‌ها و چشم‌اندازهای زیبا و منحصر به فرد، آن را به موزه‌ای زنده تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی از آن به عنوان فرصتی برای معرفی و حفاظت بهتر از این سرمایه‌های ارزشمند نام برد و تصریح کرد: جنگل‌های هیرکانی و خصوصا جنگل‌های شهرستان مهدیشهر از زیباترین جنگل‌های کشور محسوب می‌شوند.

رئیس محیط‌زیست شهرستان مهدیشهر با بیان اینکه 95درصد گستره شهرستان مهدیشهر کوهستانی است خاطرنشان کرد: یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این شهرستان آن است که همه کوهستان‌های شهرستان از ارزش زیست‌گاهی برخوردارند.
وی از زیست حیات‌وحش در همه کوهستان‌های این شهرستان خوش آب و هوا خبر داد و گفت: مناطق کوهستانی این شهرستان از مناطق کوهستانی مجاور آبشار تا کوه نیزوا، جمعه، خطیرکوه و پرور و...عمدتا از ارزش زیستگاهی برخوردارند.

اسفندیاری از وجود یک منطقه حفاظت شده 63 هزار هخکتاری به عنوان یکی از ویژگی‌های ممتاز این منطقه نام برد و گفت: این زیستگاه‌ها عمدتا از بی‌نظیرترین زیستگاه‌ها در کشورند و برخی از آنها از شهرت کشوری و حتی بین‌المللی برخوردارند.

وی با بیان اینکه این منطقه حفاظت شده خاستگاه گونه مهم مرال است اظهار کرد: شوکا، خرس قهوه‌ای، پلنگ ایرانی، کل، قوچ، میش، بزوحشی، آهو، کبک دری، انواع پرندگان شکاری و...از جمله گونه‌هایی هستند که در زیستگاه‌های این شهرستان زیست کرده و از جمعیت خوبی نیز برخوردارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جنگل های هیرکانی سمنان شهرستان مهدیشهر حفاظت محیط زیست استان سمنان جنگل های هیرکانی شهرستان مهدیشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه ارتباطی ۵۰ روستا در گنبکی مسدود شد

محمد امینیان گفت: این روستا‌ها جزو مناطق کوهستانی و از توابع زیارت شاه بخش مرکزی گُنبکی هستند.

وی با اعلام اینکه در بارندگی هفته گذشته راه‌های روستایی مناطق کوهستانی به دلیل شدت بارندگی مسدود شده بودند که این راه‌ها در بارندگی امروز نیز بیشتر تخریب شدند، بیان کرد: به دلیل تخریب بیشتر راه ها، تردد در این مسیر‌ها امکان پذیر نیست.

فرماندار گُنبکی عنوان کرد: برای بازگشایی مسیر باید منتظر فروکش کردن آب باشیم.

شهرستان گنبکی یکی از شهرستان‌های استان کرمان است که در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ از شهرستان ریگان جدا و مستقل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • (ویدئو) غذا خوردن یک شوکا در دل جنگل‌های هیرکانی
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • راه ارتباطی ۵۰ روستا در گنبکی مسدود شد