Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@13:51:07 GMT

سمند سال بهینه جانشین پژو ۴۰۵ می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۱۴۸۹

سمند سال بهینه جانشین پژو ۴۰۵ می‌شود

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اعلام آمادگی برای تولید انبوه سمند سال بهینه، از تولید این خودرو در دو نوع پایه و لوکس خبر داد و گفت: نوع پایه این محصول، جایگزین خودروی ۴۰۵ خواهد شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از ایکوپرس- کیانوش پورمجیب، با اشاره به اینکه تعریف سمند سال، با هدف اصلی کاهش وابستگی ارزی و بهینه‌سازی فرآیند تولید از سال ۹۶ آغاز شد، عنوان کرد: دامنه دگرگونی این خودرو، تمامی تزیینات داخلی به جز سقف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی داشبورد، رودری، صندلی‌ها به‌همراه یک سری تزیینات خارجی است و در مدل لوکس نیز چراغ ها و جلو پنجره و دستگیره تغییر می‌یابد و سیستم ترمز آن نیز دیسکی به همراه رینگ آلومینیومی خواهد بود.
وی از قطع وابستگی ارزی محصول سمند سال بهینه خبر داد و گفت: با داخلی سازی برخی قطعات این محصول توانسته ایم صرفه جویی مالی قابل توجهی در تولید این محصول که سبب کاهش بهای تمام شده آن می شود، اعمال کنیم.
پورمجیب با اشاره به توان تولید این محصول، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌ها، قرار است روزانه ۴۵۰ دستگاه از خانواده این محصول تولید شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تاییدیه های کیفی دریافت شده و آمادگی برای تولید انبوه خودروی سمند سال بهینه وجود دارد، تصریح کرد: خودروی سمند سال بهینه نسبت به سمند فعلی مزایای متعددی دارد. تزیینات این خودرو زیباتر و شکیل تر و ارزبری و وابستگی ارزی آن بسیار کمتر است. داشبورد این خودرو دوستدار محیط زیست بوده و در تولید آن از مواد بازیافت پذیر استفاده می شود.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو با اشاره به برخی از مشخصات فنی خودروی سمند سال بهینه، بیان کرد: موتور موجود در این خودرو 7XU و حداکثر توان گشتاور آن، ۱۵۳ نیوتن متر در دور سه هزار نیوتن متر است. قدرت موتور آن ۱۰۰ اسب بخار در دور شش هزار است و نیز دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است. هم چنین گیربکس این محصول پنج دنده دستی و حداکثر سرعت خودرو، ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است.
مدل لوکس سمند سال بهینه نیز با موتور ملیEF7 با قدرت ۱۱۳ اسب بخار در دور شش هزار و گشتاور ۱۵۷ نیوتن متر در دور چهار هزار و ۵۰۰ به همراه گیربکس دستی ارایه خواهد شد.
وی تصریح کرد: عرضه مدل های دوگانه سوز خانواده محصول سمند سال بهینه با موتورEF7 نیز در دستور کار آینده گروه صنعتی ایران خودرو قرار دارد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سمند سال بهینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه درصد کشت بهاره نسبت به کل سطح زیر کشت ۴۱ درصد است، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال میزان تولید محصولات بهاره خراسان رضوی سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

حمید حاجی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به تفکیک، سطح زیر کشت محصولات کشاورزی بهاره در خراسان رضوی شامل ۲۰ هزار هکتار چغندر قند، ۲۲ هزار هکتار ذرت علوفه‌ای، ۲۱ هزار هکتار پنبه، سبزی و صیفی و محصولات جالیزی ۵۰ هزار هکتار و یونجه ۳۰ هزار هکتار است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تأثیر خشکسالی بر وضعیت زراعت استان عنوان کرد: میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۱۷ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است اما نسبت به میانگین طولانی‌مدت شاهد کاهش ۳۰ درصدی بارش‌ها هستیم، لذا این کاهش بارندگی ۲۵ درصد خسارت کاهش محصول در شرایط نرمال را به همراه دارد.

حاجی‌نژاد مهمترین مشکلات بخش زراعت را خاموشی چاه‌های کشاورزی، تداوم خشکسالی و اعلام دیرهنگام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید با توجه به وضعیت منابع آبی استان و خاموشی چاه موتورهای کشاورزی به سمت روش‌های نوین آبیاری و افزایش بهره‌وری حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی کشاورزان باید از سطح موجود تولید را افزایش دهند و الگوی کشت خود را محصولات کم‌آب‌طلب با درآمد اقتصادی بالا قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • بازار خودرو به کمای عمیق رفت/ آخرین قیمت پژو، سمند، تارا، شاهین و کوئیک + جدول
  • مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می‌خواهند خودروی برقی وارد کنند؟
  • 12 محصول ایران خودرو و سایپا ارزان شد + جدول قیمت
  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک