Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص مداخله عوامل خارجی در انتخابات سوم نوامبر در این کشور هشدار داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، پایگاه اینترنتی آمریکایی هیل نوشت: "جو بایدن" نامزد دموکرات انتخابات آمریکا و معاون رئیس جمهور پیشین این کشور روز جمعه با هشدار درمورد مداخلات خارجی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 گفت شروع به دریافت گزارش‌های اطلاعاتی در زمان مبارزات انتخاباتی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بایدن گفت:" ما از قبل می‌آماده ایم، من به شما تضمین می‌دهم، ما اکنون گزارش‌های اطلاعاتی را دریافت می‌کنیم، زیرا روس‌ها هنوز در تلاش هستند تا از روند انتخابی ما مشروعیت زدایی کنند. "
نامزد دموکرات انتخابات آمریکا افزود: "چین و دیگران نیز درگیر فعالیت‌هایی هستند که هدف از آن‌ها این است که ما اعتماد خود را به نتیجه انتخابات از دست بدهیم. "
بایدن که اخیراً شروع به دریافت گزارش‌های اطلاعاتی کرده است، در تجمعی در 30 ژوئن خاطرنشان کرد خواستار دسترسی به اطلاعات درخصوص گزارش‌هایی در این باره خواهد شد که روسیه برای حمله به آمریکا و نیرو‌های ائتلاف در افغانستان، به طالبان پیشنهاد پرداخت پول کرده بود.
در بحبوحه نگرانی‌ها در این باره که روسیه و سایر مخالفان خارجی ممکن است مداخلات انتخاباتی خود را پس از مداخله مسکو در انتخابات سال 2016 افزایش دهند، دموکرات‌ها از این که سامانه‌های انتخاباتی آمریکا امن نیستند، ابراز نگرانی کرده اند.
این ادعای بایدن در حالی مطرح شد که روزنامه نیویورک تایمز چندی قبل در گزارشی مدعی شد یک واحد ناشناس اطلاعاتی ارتش روسیه گروه طالبان را برانگیخته تا در ازای دریافت پاداش نقدی، علیه نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا که در افغانستان حضور دارند، عملیات انجام دهد.
این ادعا واکنش‌های زیادی را در بین مقامات آمریکا برانگیخت و بسیاری ترامپ را در این خصوص مسئول دانستند. اما این گزارش از سوی کاخ سفید قویا تکذیب شد و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نیز اخیرا اعلام کردند در این زمینه شواهد و مدارک مستحکمی وجود ندارد.
وزارت خارجه روسیه نیز با رد گزارش ادعایی این روزنامه آمریکایی مبنی بر مشوق مالی مسکو برای طالبان جهت هدف گرفتن نظامیان آمریکایی، گفت که هیچ مدرکی در این خصوص وجود ندارد.

افزایش نارضایتی از عملکرد ترامپ در واکنش به شیوع کرونا
60 درصد از مردم آمریکا با نحوه مدیریت دونالد ترامپ در شیوع ویروس کرونا مخالف هستند، این رقم در ماه مه 53 درصد و در ماه مارس 45 درصد بود.
به گزارش پایگاه اینترنتی واشنگتن پست، طبق نتایج نظرسنجی مشترک واشنگتن پست و ‌ای بی سی نیوز، با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر آمریکا و افزایش نگرانی افراد درباره مبتلا شدن به این بیماری، دیدگاه‌های مردم آمریکا نسبت به نحوه مدیریت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در همه گیری ویروس کرونا به طرز چشمگیری بدتر شده است.
این نظرسنجی نشان می‌دهد 38 درصد مردم آمریکا با نحوه مدیریت ترامپ در شیوع ویروس کرونا موافق هستند، رقمی که در مقایسه با 46 درصد در ماه مه و 51 درصد در ماه مارس کاهش یافته است. در طرف مقابل، 60 درصد از مردم با نحوه مدیریت ترامپ مخالف هستند، این رقم در ماه مه 53 درصد و در ماه مارس 45 درصد بود.
بیش از نیمی از مردم آمریکا (52 درصد) اکنون «قویا» با نحوه مدیریت ترامپ در شرایط ویروس کرونا مخالف هستند، این مقدار تقریبا دو برابر تعداد افرادی است که قاطعانه از تلاش‌های ترامپ حمایت کرده اند.
ترامپ در طول بحران ویروس کرونا صحبت‌های متناقضی مطرح کرده است که با دیدگاه‌های دانشمندان و مقامات بهداشت دولت آمریکا در تضاد است. اعتبار وی در مقابل مردم آمریکا اکنون به طرز واضحی با مشکل مواجه شده است. از هر 10 آمریکایی بیش از 6 نفر اعلام کرده اند که به صحبت‌های ترامپ درباره شیوع ویروس کرونا اعتماد ندارند.
قطع ارتباط ترامپ با مردم آمریکا در مسائلی همچون بازگشایی اقتصادی و استفاده از ماسک صورت مشهود است. درحالیکه ترامپ از ایالت‌های مختلف خواسته است محدودیت‌های تجاری را برای تقویت اقتصاد لغو کنند، مردم آمریکا بر این باور هستند که کنترل گسترش ویروس کرونا از اولویت بالاتری برخوردار است. در این زمینه، اکثریت 63 درصدی مردم اعلام کرده اند، تلاش برای کنترل ویروس کرونا حتی در صورت ضربه دیدن اقتصاد، امری مهمتر است، این میزان در ماه مه 57 درصد بود.
در زمینه استفاده از ماسک‌های بهداشتی، از هر 10 آمریکایی نزدیک به هشت نفر می‌گویند تقریبا در اکثر اوقات یا تمام وقتی که در اجتماع هستند از ماسک استفاده می‌کنند. این در حالی است که پس از ماه‌ها از آغاز شیوع ویروس کرونا در آمریکا، ترامپ هفته گذشته برای اولین بار به طور علنی از ماسک بهداشتی استفاده کرد. حتی پس از این موضوع، وی به طور علنی مدعی شد که استفاده از ماسک نباید اجباری شود.
بدتر شدن رتبه مدیریت ترامپ در مورد شیوع ویروس کرونا نه تنها نشان دهنده کاهش حمایت‌ها از وی در میان دموکرات‌ها است، بلکه حمایت برخی گروه‌ها که از سال 2016 بخش اصلی ائتلاف او بودند نیز کاهش یافته است. تاکنون رتبه مدیریت ترامپ در زمینه ویروس کرونا با کاهش 16 درصدی در میان پروتستان‌های انجیلی به 68 درصد رسیده است؛ این میزان در میان مردان سفید پوست بدون مدرک دانشگاه با کاهش 15 درصدی به 56 درصد؛ و در میان ساکنان روستا‌ها با کاهش 11 درصدی به 48 درصد رسیده است.
این نظرسنجی همچنین نشان داده است، 66 درصد از مردم آمریکا می‌گویند، درباره ابتلای خودشان یا یک عضو خانواده شان به ویروس کرونا بسیار نگران هستند.

انتقادات از مدیریت بحران کرونا یک کارزار انتخاباتی است!
سخنگوی کاخ سفید مدعی شد انتقادات از ضعف دولت ترامپ در مدیریت بحران کرونا در آمریکا را یک کارزار انتخاباتی است.
به گزارش شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان، "کایلی مک انانی" سخنگوی کاخ سفید گفت: رئیس جمهور ترامپ سخنان خود را در مورد وضع مقررات جدید حذف قوانین دست و پا گیر برای کمک به همه آمریکایی‌ها ارائه خواهد کرد. از بین بردن این مقررات اولویت اصلی این رئیس جمهور بوده است. مقررات فاجعه آمیز دولت اوباما و بایدن را از بین برد. در زمان رئیس جمهور ترامپ، هفت قانون تنظیم مقررات جدید برای هر یک از مقررات جدید اعمال شده است.
در ادامه خبرنگاری از  سخنگوی کاخ سفید پرسید:نظر شما درباره مخالفت‌های ترامپ به انتقادات در رابطه با نحوه مدیریت کرونا چیست؟
مک انانی بدون اشاره به آمار بالای ابتلا و مرگ شهروندان آمریکایی بر اثر ویروس کرونا مدعی شد: این می‌تواند یک سؤال برای کارزار انتخاباتی و وقتی صحبت از نظرسنجی‌های انتخاباتی می‌شود، باشد. اما آنچه من می‌گویم این است که ما معتقدیم که این رئیس جمهور اعتبار زیادی در این کشور دارد. پاسخ تاریخی وی به کرونا به خودی خود با ارائه دستگاه‌های تنفس مصنوعی و آزمایش، بیانگر آن است که ما در جهان از نظر آزمایش بیشترین مورد را انجام داده ایم. ما 13 واکسن را در دست بررسی داریم. پاسخ این رئیس جمهور تاریخی بوده است و ما معتقدیم حمایت وی از این کشور نشان دهنده این مسئله است. اما با توجه به رای گیری در زمینه کارزار انتخاباتی یا نظرسنجی مربوط به مبارزات انتخاباتی، من شما را به خود این افراد ارجاع می‌دهم.
سخنگوی کاخ سفید ناآرامی ها در شهرهای مختلف آمریکا را به گردن دموکرات ها انداخت و گفت : کرونا چیزی است که ما روی آن تمرکز کرده ایم. اولویت اصلی این دولت است. به همین دلیل به شما گفته ام که ما همه آن مراحل را بررسی می‌کنیم. اما موارد دیگری وجود دارد که رئیس جمهور باید به آن‌ها توجه کند: یعنی شهر‌های تحت هدایت دموکرات‌ها که خیابان‌های خود را کنترل نمی‌کنند. یعنی، شهردار شیکاگو و افرادی در خیابان‌های شهر او در هر آخر هفته جان خود را از دست می‌دهند و رئیس جمهور نامه‌ای را به او فرستاد که می‌گوید: "باید شهر خود را امن کنید.رئیس جمهور روی کرونا متمرکز است. این یک اولویت است، اما او به خشونت در خیابان‌ها هم متمرکز شده است. او کار‌های زیادی را انجام می‌دهد و این اتفاق عالی در مورد دولت ترامپ است.

حمله جدید بولتون به ترامپ
مشاور سابق امنیت ملی آمریکا با اشاره به اینکه عده‌ای دنبال تعریف دکترین دونالد ترامپ هستند از آنها خواسته وقتشان را برای این کار تلف نکنند.
«جان بولتون»، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای که جمعه منتشر شده گفته که سران کشورهای دنیا نباید وقتشان را برای سر درآوردن از دکترین «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا تلف کنند.
جان بولتون در مصاحبه با نشریه اشپیگل گفت: «یکی از مشکلات ترامپ با روابط بین‌الملل این است که دیدگاه‌های او هیچ مبنای فلسفی ندارد. این عاملی بود که در سراسر دوران حضور من در کاخ سفید کار را پیچیده می‌کرد. من یک جمهوری‌خواه محافظه‌کار هستم. او نیست. ولی او لیبرال دموکرات هم نیست.»
بولتون در ادامه اضافه کرد: «او روابط شخصی با سران کشورها را با روابط دوجانبه میان آمریکا و آن کشورها اشتباه می‌گیرد. تحلیلگران سیاسی در آمریکا و اروپا دائماً تلاش می‌کند از کار ترامپ سر در بیاورند یا اینکه دکترینی برای او تعریف کنند. وقتتان را تلف نکنید. دکترینی به نام دکترین ترامپ وجود ندارد.»
مقام سابق آمریکایی اضافه کرد: «تصمیمی که صبح در خصوص یک موضوع گرفته می‌شود ممکن است عصر عوض شود و این موضوع تا حد زیادی به ملاحظات سیاسی بستگی دارد. برای او در وهله اول اینکه مجدداً در انتخابات پیروز شود اهمیت دارد.»
«جان بولتون» این روزها به بهانه انتشار کتاب جنجالی‌اش به نام «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» بخش زیادی از وقتش را به مصاحبه با رسانه‌ها اختصاص داده است.
او چند روز پیش هم در مصاحبه با شبکه خبری پی‌بی‌اس گفته بود ترامپ نه جمهوری‌خواه و نه دموکرات است.
بولتون در مصاحبه با شبکه «پی‌بی‌اس» گفت:«یکی از نتیجه‌گیری‌های من این است که ترامپ،جمهوری‌خواه محافظه‌کار نیست. منظورم از این حرف این نیست که او یک لیبرال دموکرات است. این هم نیست. از لحاظ فلسفی هیچ است.»

راهبرد جدید ترامپ برای پیروزی در انتخابات
مشاوران سیاسی رئیس‌جمهور آمریکا گفته‌اند که وی در صورتی که در مبارزات انتخاباتی تنها بر خود تمرکز داشته باشد، شکست خواهد خورد؛ به همین دلیل خواستار تمرکز بر رقیب او در این انتخابات شده‌اند.
مشاوران سیاسی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو در ماه نوامبر ابراز نگرانی کرده‌اند.
به نوشته وبگاه شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز»، این مشاوران سیاسی، به ترامپ گفته‌اند در صورتی که تمرکز مبارزات انتخاباتی وی بر خود او باشد، در این انتخابات شکست خواهد خورد.
به همین دلیل هفته‌هاست که از او خواسته‌اند راهبردی جدید را اتخاذ کند؛ که آن تمرکز بر رقیب انتخاباتی او، «جو بایدن» است.
به نوشته این شبکه خبری، ترامپ سرانجام به خواسته مشاوران خود گوش داد اما لحن سیاسی او با آنچه مشاورانش پیش‌بینی می‌کردند فرق داشت.
اظهارات روز سه شنبه هفته گذشته ترامپ، که وی در آن، 31 بار نام بایدن را بر زبان آورد، یکنواخت بود و در پس حرف‌هایش همان تلاش‌های گذشته وی برای انتخاب مجدد خود و ایجاد اختلاف بین مقاماتش نهفته بود.
ان‌بی‌سی نیوز نوشت، مشاوران ترامپ، وی را تشویق کرده‌اند که سابقه پرونده‌های عمومی بایدن را هدف قرار دهد، اما رئیس‌جمهور آمریکا اصرار داشته از هر چیزی که خود او کوچک می‌شمارد، از جمله شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورش عقب‌نشینی کند.
در روز‌های اخیر، او از بسیاری از مسائل در کشورش از جمله رسانه‌ها انتقاد کرده و باعث ایجاد درگیری بین خود او با آنتونی فائوچی متخصص بیماری‌های عفونی در دولتش شده است.
مشاوران ترامپ همچنین اذعان کرده‌اند که وی متوجه شده است که در مسیر احتمالی شکست از بایدن قرار گرفت است.
یکی از مقامات کاخ سفید در این باره گفته: «او می‌داند که می‌تواند [در انتخابات پیش‌رو] ببازد.»
این رسانه آمریکایی همچنین نوشت، ترامپ به درست یا غلط همه چیز را شخصی می‌داند و علاقه شدید او برای انتخاب اسامی مستعار برای رقیبانش، او را از ضربه زدن به بایدن دور کرده است. او بار‌ها بایدن را با اسامی خاصی از جمله «جو فاسد» و «جو خوابالو» خوانده است.
ان‌بی‌سی نیوز نوشته نقشه اصلی کمپین ترامپ برای شکست بایدن در انتخابات این است که از مواضع وی در مورد مسائل تجاری از جمله نظر او در مورد قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی انتقاد شدیدی به عمل آید.
اما تیم ترامپ همچنان در تلاش است راهی را برای مقابله با بایدن بیابند. در حالی که چهار ماه بیش به این انتخابات باقی نماینده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ انتخابات مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا کارزار انتخاباتی شیوع ویروس کرونا سخنگوی کاخ سفید مدیریت ترامپ نحوه مدیریت دونالد ترامپ مردم آمریکا دموکرات ها بی سی نیوز ماه مه مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۲۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند

شبکه خبری «بلومبرگ» گزارش داد، دستیاران اقتصادی دونالد ترامپ به دنبال گزینه‌هایی برای جلوگیری از دور شدن کشورها از دلار هستند زیرا آمریکا با چالش فزاینده‌ای از سوی بازارهای نوظهور، از جمله کشورهای بریکس مواجه است.

به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر و تیمش، در حال بحث در مورد اعمال جریمه‌هایی علیه متحدان و مخالفانی هستند که به دنبال دور کردن تجارت خود از دلار آمریکا به ارزهای دیگر هستند. این رسانه به نقل از افراد آشنا گزارش داد، این گزینه‌ها می‌تواند شامل کنترل صادرات، جریمه‌های دستکاری ارز و تعرفه باشد.

گرایش جهانی به استفاده از ارزهای ملی در تجارت به جای دلار، پس از قطع ارتباط روسیه از سیستم مالی غرب و مسدود شدن ذخایر خارجی آن در سال ۲۰۲۲ به‌عنوان بخشی از تحریم‌های مرتبط با اوکراین، شتاب قابل توجهی پیدا کرد.

کارشناسان مالی هشدار داده‌اند که لایحه‌ای با مقرراتی که به آمریکا اجازه مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه را می‌دهد، که بایدن روز چهارشنبه آن را امضا کرد، می‌تواند باعث دلارزدایی شود. قانون موسوم به REPO، که در بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به کی‌یف گنجانده شده بود، به رئیس‌جمهور ایالات متحده اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دولتی روسیه را که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شود، مصادره کند.

به گزارش بلومبرگ، ترامپ خطاب به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داده که «شما دلار را به‌عنوان استاندارد از دست خواهید داد. این مانند شکست خوردن در بزرگ‌ترین جنگی است که تا به حال باخته‌ایم.» به گزارش این رسانه، مشاوران اقتصادی ترامپ و تیم مبارزات انتخاباتی او به طور خاص محدود کردن تلاش‌های دلارزدایی توسط کشورهای بریکس را در نظر گرفته‌اند.

این گروه که اخیرا گسترش یافته و اکنون شامل برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، اتیوپی، ایران، مصر است، استفاده از ارزهای ملی را در تجارت متقابل تقویت می‌کند. بریکس حتی از احتمال معرفی ارز تک نرخی جدید در سال‌های آینده خبر داده است.

به گزارش راشا تودی، ترامپ بارها گفته است که می‌خواهد دلار ارز ذخیره جهانی باقی بماند.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در ماه مارس به سی‌ان‌بی‌سی گفت: «از زمانی که کشورها به دلار بها نمی‌دهند، متنفرم. من به کشورها اجازه نمی‌دهم دلار را دور بزنند، زیرا زمانی که ما این استاندارد را از دست بدهیم، مانند از دست دادن یک جنگ انقلابی خواهد بود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند