Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شماس اصفهانی روز شنبه در حاشیه بازدید نماینده سازمان بهداشت جهانی از بیمارستان امین افزود: مجوز احداث بخش مراقبت‌های ویژه از معاونت درمان، معاونت بهداشت و معاونت امور فنی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اخذ شده است.

وی تصریح کرد: بیمارستان امین از اسفندماه بعنوان مرکز ریفرال (ارجاع بیماران به بخش‌های مربوطه‌ی بیمارستان)کرونای استان اصفهان به همراه ۲ بیمارستان دیگر معرفی شد و اینمرکز درمانی تنها مرکز ریفرال بود که اطفال، نوزادان و بزرگسالان را پذیرش می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بیمارستان امین اصفهان تصریح کرد: در ابتدای شیوع کرونا تعداد کل تخت در بیمارستان امین حدود ۲۵۰ واحد بود و همچنین ۷۵ تخت مراقبت‌های ویژه پیش‌بینی شد.

وی اضافه کرد: در زمان شیوع بیماری فشار کار بر سیستم پرستاری زیاد بود به همین دلیل دانشگاه از مراکز دیگر که نیروی آزاد داشتند در اختیار این بیمارستان قرار داده است.

شماس اصفهانی با اشاره به فعالیت ۱۰ پزشک برای درمان بیماران کرونایی در این بیمارستان، بیان کرد: روش پذیرش بیماران به داخل بیمارستان ابتدا از اورژانس شروع می‌شود سپس از ۶ تا ۲۴ ساعت بیمار آزمایش شد و در صورت نیاز به بستری اقدام می‌شد و در غیر این صورت درمان سرپایی انجام و جداسازی بیمار توصیه می‌شد.

وی گفت: برای نیروها و پزشکان بیمارستان تجهیزات و امکانات حفاظت فردی تهیه و توسط پروتکل‌های تعریف شده کاور کامل، کلاه، عینک، شیلد و ماسک n95 در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

مدیر بیمارستان امین اصفهان با بیان اینکه کمترین ابتلا کادر درمان به کووید ۱۹ را در بیمارستان امین شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: آمار دقیقی از آزمایش سرولوژی کارمندان و نیروی بیمارستان وجود ندارد اما تاکنون آزمایش pcr کمتر از پنج یا ۶ درصد از کادر بهداشتی ما مثبت شد همچنین یکی از سوپروایزرهای بیمارستان پس از ۶ هفته دوباره به این بیماری مبتلا شده است.

وی اظهارداشت: در مجموع کادر بهداشتی اصفهان که به بیماران کووید ۱۹ خدمات رسانی می‌کنند حدود ۹۰۰ نفر هستند که پرسنلی که بیماری زمینه‌ای داشته و داروهای خاص مصرف می‌کردند از چرخه درمان جدا کردیم.

وی ادامه داد: از لحاظ تجهیزات کمکی امکانات خوبی توسط علوم پزشکی تهیه شد و بیماری به دلیل نبود امکانات محروم نماند.

به گفته شماس اصفهانی، یک دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان امین وجود دارد حدود ۲ دستگاه دیگر برای این بیمارستان نیاز داریم.

وی گفت: در ابتدا تعداد تخت‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان ۴۵ تخت بود که ۳۵ تخت دیگر اضافه کردیم، همچنین در مقطعی ضریب اشغال این تخت‌ها به حدود ۹۰ تا صد درصد افزایش یافت اما با تدابیر اندیشیده شده شیب کاهش بیماری را شاهد بودیم و از تعداد تخت‌های مراقبت ویژه کم کردیم.

وی بیان کرد:  از ۴۵ تخت آی سی یو در بیمارستان امین حدود ۷۰ درصد آن‌ها اشغال است همچنین اکنون ۱۵۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان امین اصفهان بستری هستند.

کریستوف همل من نماینده سازمان بهداشت جهانی در سفر یکروزه به اصفهان علاوه بر گفت و گو با مسوولان بهداشت و درمان استان از بیمارستان‌های امین، الزهرا و خورشید و آزمایشگاه‌ها و دستگاه سی تی اسکن برای کووید ۱۹ بازدید کرد.

تاکنون ۲۶۹ هزار و ۴۴۰ بیمار در ایران به کووید ۱۹ مبتلا هستند همچنین ۱۳ هزار و ۷۹۱ بیمار جان باختند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان سازمان جهانی بهداشت بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان سازمان جهانی بهداشت بهداشت و سلامت ویروس کرونا اصفهان سازمان جهانی بهداشت بهداشت و سلامت بیمارستان امین اصفهان بیمارستان امین کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب

ایسنا/هرمزگان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب از افتتاح و راه‌اندازی سه خانه بهداشت در شهرستان میناب در هفته سلامت خبر داد.

 محمد احمد پور امروز ۷ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای توسعه شبکه بهداشت و حوزه سلامت شهرستان میناب و به منظور تامین سلامت و افزایش مناطق تحت پوشش خدمات بهداشتی، خانه بهداشت چاه حسین و خانه بهداشت تم ملنتکی از توابع بخش توکهور هشتبندی و خانه بهداشت چاه اسماعیل از توابع بخش مرکزی این شهرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.

وی افزود: با راه‌اندازی خانه بهداشت‌های مذکور مردم منطقه می‌توانند از خدمات اولیه بهداشت و درمان از جمله مراقبت از خانم‌های باردار، شیرخواران، کودکان و سایر گروه‌های سنی در این خانه بهداشت‌ها بهرمند شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میناب ادامه داد: همچنین افراد از نظر فشار خون، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان‌ها و سایر بیمارها در مرحله اولیه  پایش و مراقبت ‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب