Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به مشکل کم‌آبی در برخی روستاهای محروم استان از آبرسانی به این روستاها با صرف اعتباراتی از محل زکات جمع آوری شده در استان خبر داد.

محسن مسعودیان راد 28 تیرماه در دیدار با مدیرکل آب و فاضلاب استان سمنان از اجرای یک طرح نوین در همین راستا، توسط این نهاد حمایتی خبر داد و اظهار کرد: در این طرح که با مشارکت خیرین، و آب و فاضلاب روستایی انجام می‌شود با بهره‌گیری از زکات جمع آوری شده در استان پروژه‌هایی برای آبادانی و آبرسانی به روستاها اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به برخی تغییر رویکردها در هزینه کرد زکات،خاطرنشان کرد: تغییر در مصرف زکات با هدف ایجاد اشتغال و توانمندی رویکرد نوین  کمیته امداد استان سمنان است.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه سه جانبه بین کمیته امداد، خیرین وآب و فاضلاب استان سمنان منعقد خواهد شد تصریح کرد: بازسازی مخازن، لایروبی چاه ها، احداث آب شیرین کن با هدف آبادانی روستاها و عدم مهاجرت روستائیان به شهر و مهاجرت معکوس انجام می‌شود.

مسعودیان راد با اشاره به اجرای پروژه آب شیرین کن روستای کلاته اسد شهرستان میامی خاطرنشان  کرد: این یکی از پروژه های از محل زکات بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه بی آبی، بیکاری را در پی دارد، تصریح کرد: مهم ترین عامل اشتغال روستایی آب و منابع آبی است و فقدان آن سبب مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها می‌شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان سمنان بر ایجاد تفاهم نامه سه جانبه تاکید کرد و گفت: نیاز سنجی با توجه به اولویت های روستا و مناطق محروم انجام می شود.

محمد طاهری ضمن استقبال از طرح کمیته امداد برای آبرسانی و کمک به مردم روستا خاطرنشان کرد: این اداره کل آمادگی همکاری را با این نهاد حمایتی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سمنان کمیته امداد سمنان روستا آبرسانی به روستاها زکات کمیته امداد استان سمنان آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۲۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تکمیل خطوط و شبکه جمع آوری فاضلاب هم راستا با تکمیل تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس و انتقال پساب به صنایع غرب را مهم ارزیابی و تخصیص اعتبار برای اجرای آن را خواستار شد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان امروز ( ۱۴ اردیبهشت ماه )در بازدید مهدی دوستی استاندار هرمزگان و شهروز شجاعی رئیس شرکت ساخت و توسعه خلیج فارس از روند بازسازی و احداث فازهای تصفیه تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس، با بیان اینکه دستورات استاندار هرمزگان در تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب همواره راهگشا و تسریع کننده امور بوده است، افزود: نگاه جامع و آینده نگری استاندار هرمزگان در این بازدید نشان داد عزمی جدی در استان هرمزگان برای جلوگیری از ورود به پساب به دریا وجود دارد که نوید روزهای خوب با هدف بهبود شرایط زیست محیطی ساحل بندرعباس را می‌دهد.

عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس در حال حاضر ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در این بازدید موانع پیش روی این پروژه به صورت میدانی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.به گفته حمزه پور ۳۸ کیلومتر از خطوط جمع آوری بتنی و در شرایط بحرانی است که می طلبد با هدف جلوگیری از ریزش آن، نوسازی شود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان ادامه داد: یکی دیگر از چالش های شهر بندرعباس جمع آوری فاضلاب محلات بافت فرسوده شامل محله چاهستانی ها، آیت الله غفاری و سنگ کن است که فاضلاب خام آنها وارد خورها می شود.

وی مجموع اعتبار پیش بینی شده برای نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

در این بازدید، به مناسبت هفته کارگر، استاندار هرمزگان با اهدای گل از تلاش کارگران قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان