Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@23:12:35 GMT

رشد45برابر تولیدماسک و لباس‌حفاظتی

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۳۱۴۲

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو تاکید دارد که دانشگاه‌های شیراز، در حوزه‌های مختلف مرجعیت دارند و همواره فعالیت‌های علمی و خلاقانه‌ای را پایه گذاری کرده‌اند. ناطقان: محمدرضا شانه‌ساز شنبه ۲۸ تیر در حاشیه رونمایی از نمونه اولیه ونتیلاتور پرتابل در شیراز، با قدردانی از پژوهشگرانی که زمینه استقلال ایران را فراهم کرده‌اند، گفت: طوفانی از خلاقیت و پیشنهادهای علمی در شیراز و فارس جریان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




او با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور در حوزه‌های درمانی و تحقیقات پزشکی است، گفت: تولید نمونه اولیه دستگاه ونتیلاتور پرتابل، یک اقدام ارزشمند و مهم به شمار می‌رود که با کنار هم قرارگرفتن مجموعه‌های سلامت و مهندسی الکترونیک اجرایی شده است.

معاون وزارت بهداشت با اشاره به بحران کرونا ویروس در جهان و تحریم‌های ظالمانه اعمال شده بر علیه ایران، چنین اقداماتی را راهکارهای عملی برای کاهش هرچه بیشتر وابستگی‌ها به سایر کشورها و اتکاء بیشتر به دانشمندان و محققان و کارشناسان داخلی دانست.

شانه‌ساز همچنین از رشد ۴۵ برابری تولید ماسک و لباس‌های محافظتی در کشور خبر داد و گفت: داروهای درمان کرونا نیز در کوتاه ترین زمان ممکن تولید می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو دانشگاه‌های شیراز، علوم پزشکی شیراز و دانشکده داروسازی را بسیار توانمند توصیف و ابراز امیدواری کرد که با وجود این مراکز علمی و تحقیقاتی شاهد برداشته شدن گام‌هایی در حوزه غذا،د ارو و تجهیزات پزشکی باشیم.

شانه‌ساز وظیفه مسئولان را هموار کردن راه محققان دانست و برای صدور مجوز و بسترسازی تولید انبوه دستگاه تنفس مصنوعی پرتابل اعلام آمادگی کرد و گفت: این دستگاه کاربردی و راهگشاست و می‌تواند در کاهش بار مراجعه به مراکز درمانی تاثیرگذار باشد.

او اضافه کرد: همکاری مجموعه مخابرات، فناوری اطلاعات و حوزه سلامت می تواند فرهنگسازی شود که در این زمینه گام های خوبی برداشته شده که می تواند راه را برای تولید تجهیزات پزشکی باز کند.

شانه ساز تاکید کرد: با وجود این تیم دانشمند و محقق و این توان فکری، می توان به آینده امیدوار بود. در کشور و به ویژه در استان فارس پشتوانه علمی قوی وجود دارد و امید است به زودی مجوزهای لازم برای تولید این محصول از وزارت بهداشت دریافت شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ورود ویروس کرونا به کشور، گفت: در این ایام بسیاری از دستگاه های حیاتی در کشور تولید شد و این دستگاه نیز قابلیت این را داراست که به مرحله تولید انبوه برسد. منبع: ایسنا برچسب ها: رشد تولید ، ماسک ، لباس حفاطتی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رشد تولید ماسک شانه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است

رئیس سازمان غذا و دارو در در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه گفت: به دنبال کمک به تامین تجهیزات پزشکی و دارو و انتقال دانش فنی داروها به سوریه هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • افزایش ۱۰۴درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲