Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام به شناسایی ۲۳ بیمار مشکوک به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مشترک بین انسان و دام در حوزه جغرافیایی زیر پوشش این دانشکده اشاره و بیان کرد: این بیماری تاکنون جان یک نفر را در شهرستان صالح آباد گرفته است.

دکتر محمد افکار عصر شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: تاکنون نتیجه آزمایش طبی ۱۲ نفر از بیماران شناسایی شده مبتلا به تب کریمه کنگو در منطقه زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام مثبت اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هشت نفر از بیماران قطعی تب کریمه کنگو در تربت‌جام پس از حضور در مراسم جمعی در یکی از روستاهای بخش مرکزی این شهرستان از یک منبع یکسان آلوده و مبتلا شده‌اند.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: ۱۰ نفر دیگر از بیمارانی که نتیجه آزمایش طبی آنها مثبت بوده در نقاط مختلف به ویروس عامل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گرفتار شده‌اند.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به عید سعید قربان و ذبح کردن دام سبک شهروندانی که قصد کشتار دام را دارند باید با رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی در این زمینه اقدام کنند.

دکتر افکار مراجعه دیرهنگام بیماران مشکوک، به مراکز بهداشتی و درمانی را از مهمترین مشکلات مقابله با بیماری تب کریمه کنگو در این منطقه اعلام و بیان کرد: این در حالی است که می‌بایست درصورت مشاهده علائم بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، فرد بیمار در کوتاهترین زمان ممکن به مراکز درمانی مراجعه کند.

وی ادامه داد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که به وسیله کنه در بهار و تابستان گسترش پیدا می‌کند و اگر انسان با دام آلوده یا لاشه و خون دام آلوده ارتباط داشته باشد یا از گوشت و جگر خام دام آلوده استفاده کند به این بیماری مبتلا می‌شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: شروع ناگهانی تب، درد عضلانی و خونریزی از جمله علائم مهم بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می‌باشد.

لینک کوتاه: asriran.com/003623

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خراسان رضوی تب کریمه کنگو بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو دانشکده علوم پزشکی تربت جام تب کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۳۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد

جانشین پلیس راهور استان خراسان رضوی گفت: سوانح رانندگی کلانشهر مشهد در شبانه‌روز گذشته ۸۲ مصدوم برجا گذاشت و در این مدت ۷۲ فقره تصادف جرحی و ۵۰۰ فقره تصادف خسارتی در خیابانها و معابر مشهد رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی پلیس، سیدرضا اسدنژاد با بیان اینکه سوانح رانندگی کلانشهر مشهد در شبانه روز گذشته ۸۲ مصدوم برجا گذاشت، اظهار کرد: در این مدت ۷۲ فقره تصادف جرحی و ۵۰۰ فقره تصادف خسارتی در خیابان‌ها و معابر مشهد رخ داده است.

وی افزود: مرتکبان ۶۴۹۹ فقره تخلف راهور نیز جریمه شدند که ۱۶۴۸ فقره از این تعداد مربوط به تصادفات حادثه‌ساز است.

جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی عنوان کرد: در راستای برخورد قاطع با تخلفات حادثه‌ساز، روز گذشته ۵۵ دستگاه خودروی حادثه ساز نیز در مشهد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

کد خبر 751180

دیگر خبرها

  • شروع باران و گرد و خاک در جاده‌های خراسان رضوی
  • زنگ خطر کاهش ولادت در خراسان رضوی به صدا در آمد
  • تجلیل از اولین گروه سفیران استاندارد در خراسان رضوی
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • صفحه اول روزنامه‌های خراسان رضوی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی