Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع بر لزوم استفاده کارمندان از ماسک و ضرورت آموزش و اقناع افکار عمومی برای رعایت سبک زندگی متناسب با شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: در این همین راستا نظارت بر فعالیت واحدهای عرضه کالاهای بهداشتی توسط دستگاه‌های مربوطه تشدید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (شنبه، ۲۸ تیر) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا که در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، با یادآوری تلاش‌های ایثارگرانه نزدیک به پنج ماهه کادر درمان استان، اظهار کرد: روند رو به افزایش مبتلایان بیماری کووید 19 طی روزها و هفته های اخیر، بار دیگر نشان داد که مراقبت‌های جمعی و فردی باید به عنوان یک اصل، مورد توجه همگان قرار گیرد و لازم است فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای پیشگیری از شیوع بیماری، از سوی آحاد مردم رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار گیلان افزود: موضوع نظارت بر استفاده از ماسک که الزام مورد اتفاق نظر همه متخصصان است، علاوه بر نهادهای مسئول، باید توسط خود مردم نیز صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اثربخشی تشدید نظارت‌ها و برقراری پاره‌ای محدودیت‌ها همچون لزوم ارائه خدمات در ادارات به آنانی که از ماسک استفاده می‌کنند یا ضرورت استفاده کارمندان از ماسک، تأکیدات همیشگی مبنی بر لزوم در پیش گرفتن سبک زندگی جدید و ضرورت آموزش و اقناع افکار عمومی را یادآور شد.

 

زارع نقش کمیته رسانه و فضای مجازی در کنار صدا و سیما در این ارتباط را مهم خواند و افزود: باید با اطلاع رسانی‌های گسترده و به میدان آوردن ظرفیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای در این مسیر گام برداشته شود.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه برخی شهرستان‌ها همچون رودسر، ماسال و رضوانشهر از میزان متوسط کشوری رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز فراتر عمل کرده‌اند، گفت: در مرکز استان نیز انتظار داریم مردم بیش از گذشته به دستورالعمل‌های بهداشتی توجه کنند.

 

وی به معرفی داروخانه‌های متخلف به اداره کل تعزیرات حکومتی استان طی روزهای اخیر اشاره و اضافه کرد: نظارت، بررسی و پایش واحدهای صنفی امری مهم است که کارگروه تولید، توزیع و نظارت ستاد استانی مدیریت کرونا باید بصورت مستمر انجام دهد.

 

زارع خاطرنشان کرد: هفته گذشته به تصریح متذکر شدم که برگزاری مراسم جشن و عزا طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، ممنوع است و بار دیگر تأکید می‌کنم خودداری از برگزاری تجمعات و محافل خانوادگی، اصلی مهم و ضروری برای مقابله با کروناست.

 

استاندار گیلان توجه به گسترش زیرساخت‌های الکترونیک و ارائه خدمات بهینه در این بخش را امری مهم خواند و  تأکید کرد: بستر استفاده مردم از خدمات مبتنی بر فضای مجازی در حوزه‌های مختلف حقوق شهروندی، بیش از گذشته فراهم شود و توسعه خدمات دولت الکترونیک شتاب گیرد.

 

وی گفت: تمامی دستگاه ها و نهادهای خدمات رسان باید درباره خدماتی که امکان ارائه آنها از طریق روش الکترونیکی وجود دارد، به مردم اطلاع رسانی کنند تا آنان بدانند برای دریافت چه خدماتی می‌توانند از دولت الکترونیک، فضای مجازی و تلفن بهره بگیرند، زیرا این اقدام گامی جدی در جهت جلوگیری از ترددهای غیرضروری است.

 

زارع به ابلاغیه ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر ممنوعیت افزایش بیش از 15 درصدی اجاره بهای منازل مسکونی در شهرهای استان اشاره و خاطرنشان کرد: در صورتی که موجر بالاتر از رقم مذکور، مبلغی را تعیین و این مسئله مورد رضایت مستأجر نباشد، دستگاه قضایی حکم تخلیه صادر نمی‌کند.

 

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت تلاش مضاعف برای ارتقاء جایگاه گیلان در خصوص دریافت تسهیلات مرتبط با کرونا تأکید کرد و گفت: توسعه فضای کسب و کار و حفظ اشتغال، امری مهم است و برای تحقق جهش تولید باید به آن بیشتر توجه و از ایجاد اضطراب در جامعه خودداری کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه همزمان با مبارزه فراگیر با کرونا، باید تاب‌آوری ملی را در دو بخش سلامت و اقتصادی بالا برد، افزود: روند تولید و اشتغال تداوم یابد و در این چارچوب ضروری است تا دستورالعمل‌های حفاظتی و بهداشتی، با دقت در مراکز صنعتی رعایت شود.

 

زارع همچنین به شکل گیری تجمعات انسانی در مراکز عرضه خدمات به شهروندان همچون مراکز تعویض پلاک خودرو یا رعایت ناکافی پروتکل‌های بهداشتی هنگام برگزاری آزمون‌های راهنمایی و رانندگی و نگرانی هایی که در این ارتباط وجود دارد، اشاره و اذعان کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها، به طور موقت این آموزشگاه‌ها تعطیل می شوند.
 

پایان پیام/164

منبع: شبستان

کلیدواژه: مبارزه با کرونا ارسلان زارع استانداری گیلان استاندار گیلان مدیریت کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد

امتداد - از اول فروردین ماه تا هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، 4 میلیارد و 444 میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛‌علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۷ میلیون دلار،‌برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۵۴۹  میلیون دلار و برای خدمات ۱۲۱ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات  به نرخ توافقی ۷۴۷ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

 

 

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۷ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۷ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.   معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل ۵۰۹ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۴۹ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۷۶ میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۴۹ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۰۱ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۲۲۸، ۳۳، ۱۸۸، ۱۰۸ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هشتمم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۲۶۶ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۹ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

گفتنی است، در روز نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۴ هزار و ۳۵۹ تومان، یورو با نرخ ۴۷ هزار و ۴۵۶ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۷۸ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۱ هزار و ۴۱۸ تومان، یورور با نرخ ۴۴ هزار و ۳۰۸ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۲۷۸ تومان بود.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • محورهای کرمانشاه لغزنده است
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی