Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا نسبت به تاسیس پایگاه‌های نظامی خارجی در لیبی واکنش نشان داده و نسبت به آن ابراز نگرانی کرد.

در این ارتباط اتحادیه اروپا اعلام کرده است که این اتحادیه نمی‌خواهد شاهد تاسیس پایگاه‌های نظامی روسیه و ترکیه روبروی سواحل ایتالیا باشد.

اتحادیه اروپا در عین حال بحران روابط با ترکیه را بزرگترین چالش در سیاست خارجی خود عنوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه از دولت مستقر در طرابلس حمایت نظامی می‌کند در حالی که مصر، امارات متحده عربی و روسیه از رقبای این دولت که در شرق لیبی مستقر هستند، پشتیبانی کرده‌اند.

کشور نفت خیز لیبی از سال ۲۰۱۱ و در پی سرنگونی و کشته شدن معمر قذافی، دیکتاتور دیرینه این کشور، درگیر خشونت و جنگ داخلی است و مداخله خارجی در این کشور اوضاع را بدتر ساخته است.

کد خبر 4977126

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا لیبی ایتالیا روسیه ایالات متحده آمریکا عراق ویروس کرونا رژیم صهیونیستی عربستان سعودی سوریه فلسطین ایران لبنان روسیه دونالد ترامپ افغانستان امارات متحده عربی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است، تصریح کرد: «جعبه جنگ» نباید دوباره باز شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

دیگر خبرها

  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز