Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@13:18:45 GMT

بورس استارت آپ در کشور راه اندازی شود

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۵۳۴۵

بورس استارت آپ در کشور راه اندازی شود

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله سیاهکلی عصر شنبه در جلسه با رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی قزو ین با اشاره به اهمیت کادرسازی و تربیت نیروهای ماهر و کارآمد توسط دانشگاه‌ها اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های فارغ التحصیلان دانشگاهی تأمین شغل است که باید مسیر دانشگاه در این جهت باشد.

وی بیان کرد: امروز باید زیرساخت دانشگاه به سمت مهارت آموزی و ایده پردازی باشد تا دانشجویان بتوانند پس از تحصیل برای خود و دیگران شغل ایجاد کرده و دنبال پشت میز نشینی نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت راه اندازی بورس استارت آپ در کشور

سیاهکلی تصریح کرد: در میان دانشجویان افراد زیادی هستند که ایده‌های خوبی دارند و اگر مورد حمایت قرار گیرند قادرند آن را به طرح و محصول و ثروت تبدیل کنند اما برخی نگران هستند که ایده‌های آنها به سرقت رفته و مورد استفاده قرار گیرد که برای آن باید تدبیر کنیم.

وی اضافه کرد: راه اندازی بورس استارت آپ از طرح‌های خوبی است که می‌تواند از سرقت ایده‌ها جلوگیری کرده و برای ثبت آن به نام صاحب اثر کمک کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین یادآور شد: با راه اندازی بورس استارت آپ می‌توان از خروج ایده‌ها از کشور و مهاجرت جوانان جلوگیری و شرایط استفاده از ایده‌های دانش بنیان را در عرصه‌های مختلف مهیا کرد.

وی از شرایط سخت دانشگاه‌ها در زمان انتشار ویروس کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری به عنوان یکی از چالش‌های جدی این مراکز یاد کرد و اظهار داشت: در یک سال اخیر مدیریت دانشگاه‌ها سخت شده چون اتکای درآمد دانشگاه‌ها به شهریه بوده و این منابع به برنامه‌های پژوهشی و استارت آپی گره نخورده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه کشورهایی که پیشرفت کرده اند زمینه ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با صنعت را بخوبی مهیا کرده اند و با سفارش محصول به تولید ثروت رسیده اند و ما هم باید این مسیر را دنبال کنیم.

وی بیان کرد: باید حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را جدی بگیریم و از طریق این شرکت‌ها برای تبدیل ایده به محصول و ثروت بخوبی استفاده کنیم که در برخی دانشگاه‌ها این اتفاق رخ داده است.

شرکت‌های دانش بنیان به ارتقا صنعت کمک کنند

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: اگر خودروسازی ما با شرکت‌های دانش بنیان ارتباط داشت وضعیت بهتر بود اما امروز باید اذعان کنیم که بعد از ۴۰ سال صنعت خودروسازی نداریم بلکه کارخانه خودروسازی داریم.

وی اضافه کرد: تمام تکنولوژی صنایع خودروسازی وارداتی است و در برخی صنایع دیگر هم که ادعای صنعتی شدن را داریم این اتفاق رخ نداده و تا زمانی که شرکت‌های دانش بنیان وارد کار نشوند نمی‌توانیم کیفیت تولیدات خود را بالا ببریم.

سیاهکلی گفت: مجلس یازدهم بنا دارد به سمت کمیسیون محوری برود و با بحث‌های کارشناسی و تخصصی با رویکرد دانش در مسائل اظهار نظر کند.

گروه دیپلماسی اقتصادی مجلس راه اندازی می‌شود

وی بیان کرد: با دعوت از وزیر امور خارجه در کمیسیون صنایع برای اولین بار موضوع راه اندازی گروه دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی را مطرح کرده ایم که این کار می‌تواند برای ریل گذاری در بخش صنعت و تسهیل در عقد قراردادهای مشترک با کشورها و همکاری‌های تجاری و صنعتی نقش آفرین باشد.

سیاهکلی اظهار داشت: با شکل گیری مجلس یازدهم و ترکیب آن بسیار امیدواریم مجلس عمل گرا و کارآمد شکل گرفته و گره گشای مشکلات مردم باشد.

ضرورت راه اندازی مرکز بزرگ ICT در قزوین

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ظرفیت دانشگاهی استان قزوین بسیار بالاست و قادریم یک مرکز بزرگ ICT در استان قزوین راه اندازی کنیم تا تولید محتوا داشته باشیم و تکنولوژی این مرکز را ایجاد کنیم.

در این نشست رئیس دانشگاه نیز از مشکلات کنونی و استفاده از ایده‌های جدید در تأمین منابع مالی برای ادامه فعالیت‌های دانشگاه در دوره جدید گزارش داد.

کد خبر 4977103

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی استارت آپ ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا قزوین شهرکرد گرگان حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بیرجند ایلام سیستان و بلوچستان شهرستان کرج شرکت های دانش بنیان مجلس شورای اسلامی بورس استارت آپ دانشگاه ها راه اندازی ایده ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمجتبی حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در مراسم افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» در دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار کرد: با توجه به برگزاری این رویداد‌ها باید ابتدا رویداد«عارضه‌یابی عدم حضور دانشجویان در این همایش‌ها و برنامه‌ها» را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه شاید بخشی از استقبال کمرنگ دانشجویان به خاطر عدم عمل‌گرایی مسئولان در تحقق وعده‌ها بوده، افزود: یکی از دغدغه‌های دولت سیزدهم ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ‌التحصیلان است که در استان همدان نیز روی این موضوع متمرکز شده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با طرح این سؤال که با وجود ایجاد اشتغال در استان و رشد در این زمینه چرا این اتفاق در جامعه محسوس نیست، گفت: یکی از دلایل این موضوع عمده ایجاد اشتغال برای جامعه غیردانشگاهی بوده و انتظار بیشتر نیز از سوی این قشر است.در سال جاری ۴۲ درصد تسهیلات و تعهد اشتغالزایی در استان را به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص خواهیم داد در همین راستا از ۱۷ هزار و ۶۹۹ مورد تعهد اشتغال برای قریب به ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان استان اشتغال پایدار ایجاد می‌کنیم.

حسینی روح رویداد صدرا را نقطه اتصال دانشگاه و صنعت عنوان کرد و با طرح این سؤال که دفاتر ارتباط با صنعت در دانشگاه‌ها چقدر کارایی داشته، تأکید کرد: باید چگونه مهارت‌آموزی را به دانشجو آموزش دهیم و بعد از او انتظار داشته باشیم. آموزش؛ کارآفرینی و اشتغال سه مؤلفه رشد جامعه بوده و دنیای امروز عصر دانش است و گذار به سمت هوش مصنوعی و دنیای پیچیده دیجیتال. نمی‌توان مفاهیم سال‌های پیش را به دانشجو آموزش داد و انتظار تحول داشت.

وی با بیان اینکه باید به‌روز بود و رویکرد آینده‌پژوهی داشت، اضافه کرد: توسعه فعالیت‌های فناورانه؛ برخورداری از خلاقیت، تکنیک حل مسئله و تفکر خارج از چارچوب اداری برای تحول باید مدنظر باشد امروز دیگر وقت آزمون‌وخطا نیست. تحقیقات و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد به‌واسطه سونامی فناوری برخی مشاغل از دست خواهد رفت؛ بنابراین حتماً باید نوآور و به‌روز باشیم؛ البته به لطف دانشگاه در بسیاری از علوم فناورانه پیشرو هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان مطرح کرد: پیشنهاد می‌کنم دانشگاه آزاد اسلامی رویدادی را برگزار کند و از ابتدا و تا انتها یک شغل مولد را آموزش دهد، خلق ایده و ایجاد مشاغل پیگیری را کند و آموزش‌ها کاملاً عملیاتی شود.
حسینی بر لزوم برگزاری«ایده بازار» در دانشگاه تأکید کرد و توضیح داد: برای مشارکت مردم در اقتصاد ایده‌ها به جد پیگیری می‌شود؛ در استانداری نیز فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای نحوه واگذاری به مردم را احصا کرده‌ایم ضمن اینکه اقناع‌سازی مردم برای مشارکت با تضمین سود لحاظ خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • دانشگاه تهران در نجف دانشجو می‌پذیرد
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • پذیرش دانشجو در شعبه نجف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم
  • مقیمی: پذیرش دانشجو در شعبه نجف اشرف دانشگاه تهران از سال تحصیلی آینده
  • معرفی تیم‌های برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان
  • معرفی تیمهای برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان