Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:54:22 GMT

۱۰ درصد جمعیت آذربایجان‌غربی بالای ۶٠ سال هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۵۷۵۶

۱۰ درصد جمعیت آذربایجان‌غربی بالای ۶٠ سال هستند

جواد آقازاده  شنبه شب در جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم شیوع بیماری کرونا را در سطح جامعه مدیریت کنیم کنترل جمعیت با سن بالا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای را تحت کنترل قرار می‌دهیم تا پای این افراد به بیمارستان باز نشود. 

وی ادامه داد: این طرح برای نخستین بار در سطح کشور به عنوان آزمون در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود تا مدیریت بیماری قبل از شیوع فصل پاییز و توسعه بیماری آنفلوانزا صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: مدیریت این استان در امر کنترل و مدیریت بیماری کرونا مورد تقدیر بوده و یک همدلی و همکاری بین بخشی خوبی برای کنترل این بیماری  وجود دارد. 

آقازاده ادامه داد: وضعیت آذربایجان‌غربی ثابت شده و اگر همکاری مردم در جامعه نبود شاید میزان فوت شدگان بیشتر از این بود و با این همکاری بیماری به درستی مدیریت شده و نظارت بر اجرای محدودیت‌ها همچنان مهم است. 

وی تاکید کرد: هر اجتماعی مردمی به هر شکلی مشکل آفرین است و باید کنترل و مدیریت شود تا بیماری کرونا گسترش پیدا نکند. 

وی بیان کرد: باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه زندگی کنیم و در این صورت می‌توان بیماری کرونا را مدیریت و کنترل کرد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: سلامت مردم وظیفه ماست و برای همین امر تلاش می‌کنیم تا مدیریت بیماری کرونا در سطح جامعه صورت گیرد زیرا همانطور که می‌دانید این بیماری هنوز واکسنی ندارد. 

آقازاده تاکید کرد: استفاده از ماسک و توجه به موارد بهداشتی همچنان در اولویت است و باید توجه به این امر در راس کانون توجه‌ها باشد. 

جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی با حضور استاندار آذربایجان غربی و حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران برگزار شد و حاضران به ارائه گزارش و بیان نظرها و پیشنهادات خود پرداختند. 

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون میلیون‌ها نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و هزاران نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ٢ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان غربی ارومیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان غربی ارومیه ویروس کرونا آذربایجان غربی ارومیه مدیریت بیماری کرونا آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۵۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی

مدیر تالار بورس آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هفته گذشته تعداد ۴۴ میلیون و ۴۴ هزار و ۵۱۷ برگ از اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش افزون بر  ۲۷۰ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال در تالار منطقه‌ای ارومیه مورد معامله قرار گرفت، که ۴۱ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است. 

وحید جوادی ادامه داد: در طول هفته گذشته در تالار ارومیه ۱۰ کارگزار از ۱۲ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۱۲۶ شرکت را معامله کردند که تالار اختصاصی شرکت کارگزاری سرمایه ودانش بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۳۰ درصد به خود اختصاص داد و نیز در این هفته سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۲۰ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه‌ای ارومیه قرار داشته است.

به گفته این مدیر بورسی شاخص کل بازار بورس استان نیز با ۳۹ هزار و ۴۰۸ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم ۲ میلیون ۲۶۴ هزار و ۹۱۷ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۴۱۲ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش باران در ۱۸ استان
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • پیرمردِ دچار ایست‌قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه احیا شد
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌ غربی ادامه دارد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟