Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@02:22:50 GMT

بیماران کرونایی زیاد شده است

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۵۹۶۸

بیماران کرونایی زیاد شده است

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آخرین یافته‌ها از ویروس کرونا امشب ۲۸ تیرماه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با حضور حمید عمادی متخصص بیماری‌های عفونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حمید عمادی متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه ویروس همان ویروس است، اما برخی از مردم نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند گفت: سرماخوردگی در تابستان مرسوم نیست، اما با علائم ویروس کرونا اشتباه نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی مانع از رسیدگی به بیماران کرونایی می‌شود خاطرنشان کرد: متاسفانه بیماران کرونایی خیلی زیاد شده و شرایط برای همکارانم بسیار طاقت فرسا است به طوری که بیمارستان‌ها در حال پر شدن هستند و امیدواریم بتوانیم این موج را کنترل کنیم تا پاسخگوی مردم باشیم.

عمادی با اشاره به اینکه الان به دلیل آمار بالای مبتلا شدگان اوضاع بحرانی شده است افزود: غربالگری درستی انجام شده، الان بیماری شدیدتر نشده است. البته تعداد کسانی که به آی سی یو احتیاج دارند زیاد شده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه متاسفانه ترس از کرونا مردم نسبت به قبل ریخته است بیان کرد: بیماری به صورت جدی در حال گسترش است، علائم بیماری کرونا تب، خستگی، بدن درد، سردرد، اسهال، تهوع و علائم گوارشی است همچنین می‌توان به از دست دادن حس بویایی، چشایی، تنگی نفس نیز اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه اگر علائم خفیف بیماری را دارید نیازی به انجام دادن تست نیست افزود: باید افرادی که زمینه بیماری دارند حتماً تست کرونا بدهند، این افراد حسابشان از افراد جوان و سالم جداست.

دو نوع آزمایش کرونا داریم

عمادی با اشاره به اینکه دو نوع آزمایش کرونا داریم که یکی از آن‌ها مربوط به آزمایش خون می‌شود، گفت: پادزهری که بر علیه ویروس ساخته می‌شود را در آزمایش خون چک می‌کنیم، متاسفانه مراجعه به مراکز خصوصی، آزمایشگاهی و تصویربرداری زیاد شده است، به مردم توصیه نمی‌کنیم که راسا خودشان اقدام به دادن تست کرونا کنند.

درحال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در ایران زیاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی