Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:09:17 GMT

هدف گیری حجاب ایرانی در رسانه های ضدایرانی

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۶۶۹۰

هدف گیری حجاب ایرانی در رسانه های ضدایرانی

یک فعال سواد رسانه ای گفت: مدیریت جریان حجاب آزاد [از آنسوی مرزها] و تبلیغات آن در رسانه های ضد ایرانی قصد دارد قانون حجاب اجباری را به چالش بکشد.

سیدسارا میرقاسمی در گفتگو با خبرنگار رسانه فارس، با اشاره به مقوله عفت ورزی رسانه ای اشاره کرد و گفت: یکی از مصایق، پوشش و انتخاب نوع پوشش بوده که با چند سوال واضح و مشهود در این حوزه مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی چیستی و چگونگی پوشش و چرایی تغییر سبک پوشش و عوامل تأثیرگذار بر آن را پرسش های نهادی و ابتدایی در بعد رسانه ای دانست و افزود: در حال حاضر با تغییر سبک پوشش، تغییر سبک زندگی اتفاق افتاده که ناشی از تغییر الگوهای فرهنگی غالب در جامعه بوده است.

یک فعال سواد رسانه ای با تأکید بر اینکه نمی توان در تغییر این الگوی رفتاری، نقش رسانه را کتمان کرد، افزود: رسانه در عصر فرا ارتباطات، خود فرهنگ است، اما اینکه کدام رسانه با چه هدفی و چه کاری انجام داده است، از منظر سواد رسانه ای رخدادی یک روزه و دو روزه نبوده و بصورت قطره چکانی در حافظه دیداری مخاطب نقش بسته است.

دبیر کارگروه پایش محتوایی رسانه ها و فضای مجازی انجمن سواد رسانه ای افزود: رهبری در بیانیه گام دوم به رسانه ها و محاصره تبلیغاتی آن ها اشاره داشتند و معتقد هستند جوانان باید بصورت پدافندی مقابل این محاصره عمل کنند.

میرقاسمی خاطرنشان کرد: زمانی که رسانه ها وارد زندگی ما شده و تمام مرزهای زمانی و مکانی را از بین برده اند و در ادامه الگوهای زیستی را برای ما مشخص و در ناخودآگاه مخاطب ورود یافته اند، مردم به صورت طبیعی دنبال این نوع پوشش نهادینه شده حرکت خواهند کرد.

این کارشناس حوزه رسانه این نوع پوشش را غیر عفیفانه برشمرد و افزود: معتقدم نوع پوشش با جنس پوشش متفاوت است؛ به عنوان مثال شخصی در نقطه ای دیگر از دنیا به جزئیاتی که ما در حوزه پوشش بدان ها معتقدیم، اعتقادی نداشته باشد اما با این حال پوشش عفیفانه داشته باشد.

وی تأکید کرد: مسئله عفاف ورای قومیت و جنسیت است اما گاه با تبلیغات، مخاطب را هدف قرار می دهیم که سبک زندگی او را تغییر دهیم.

دبیر کارگروه پایش محتوایی رسانه ها و فضای مجازی انجمن سواد رسانه ای با اعلام اینکه قانون حجاب اجباری بحثی دیگر است، خاطرنشان کرد: مدیریت جریان حجاب آزاد و تبلیغات آن در رسانه های ضد ایرانی، قصد دارد قانون حجاب اجباری را به چالش بکشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حجاب سبک زندگی سواد رسانه ای مدیریت کارشناس حوزه رسانه فعال سواد رسانه ای رسانه فضای مجازی سواد رسانه ای رسانه ها نوع پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۶۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه رژیم صهیونیستی با اجماع رای به تعطیلی الجزیره داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم‌پست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه وی به لایحه تعطیلی شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در تل‌آویو رای داده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد: تصمیم به بستن شبکه الجزیره در اسرائیل با اجماع آرا در کابینه به تصویب رسید.

این تصمیم در حالی اتحاذ شده است که رژیم صهیونیستی از بیم پوشش رسانه‌ای و برملا شدن جنایات اشغالگران، مدت‌ها از خبرنگاران و رسانه‌های خبری را هدف قرار داده بود.

وزارت خارجه نروژ به عنوان نخستین کشور، به این اقدام رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و نسبت به آن ابراز نگرانی کرد.

پارلمان رژیم صهونیستی (کِنست) در بهمن پارسال با هدف تصویب لایحه ممنوعیت موقت فعالیت رسانه‌های خارجی که وزارت جنگ تل‌آویو آنها را برای امنیت داخلی مخرب می‌داند، رای‌گیری کرد و کنست به آن رای داده بود. این در حالی بود که فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران در آن برهه به رای‌گیری «کِنسِت» درباره قانون الجزیره واکنش نشان داد و اسراییل را به «استفاده از امنیت داخلی به عنوان بهانه‌ای برای محدود کردن فعالیت مهم رسانه‌هایی که روایت آنها از جنگ را قبول ندارد» و همچنین تلاش برای سانسور پوشش آنچه در غزه می‌گذرد، متهم کرد.

کد خبر 6097252

دیگر خبرها

  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • دروغ عجیب و شاخدار مهناز افشار در گفتگو با دویچه وله فارسی
  • کابینه رژیم صهیونیستی با اجماع رای به تعطیلی الجزیره داد
  • عکس حجـاب و پوشش بسیار متفاون مجری زن جنجالی تلویزیـون
  • تصویر پوشش متفاوت دختران ایران در کنکور ۵۰ سال قبل | چند تست بزنید!
  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!
  • مد خوب، مد بد!
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی