Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۸ خرداد زمانی که حق مسکن کارگران در شورای عالی کار به تصویب نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت رسید و امیدجامعه کارگری به این بود که این افزایش در حقوق تیرماه آن‌ها اعمال شود. اما در حال حاضر از آن جایی که یکی از دغدغه‌های کارگران تصویب نشدن حق مسکن ۲۰۰ هزارتومانی درسال ۹۹ است و این امر تا کنون عملیاتی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
حق مسکنی که می‌توانست در فیش حقوقی کارگران رقم ۳۰۰ هزارتومان را ثبت کند.

با وجود اینکه تیرماه رو به پایان است؛ پرونده مزد۹۹ با بلاتکلیفی حق مسکن کارگران همچنان باز است و مصوبه افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران هنوز در هیأت دولت تأیید نشده است.

درحالی که پیش از این اعلام شده بود افزایش حق مسکن کارگران از تیرماه اعمال خواهد شد و جامعه کارگری با وسواس اخبار مربوط به افزایش حق مسکن را پیگیری می‌کنند، اما هنوز خبری از تصویب و اعمال این افزایش در فیش حقوقی تیر ماه کارگران نیست؛ البته وزارت کار پیشنهاد افزایش حق مسکن را به هیات دولت برده و وزیر کار خبر داده که مصوبه هفته آینده در دولت به تصویب می‌رسد و به زودی ابلاغ می‌شود.

این تأخیر در اعمال نشدن میزان حق مسکن کارگران اعتراض و شکایات نمایندگان کارگری را نیز در پی داشت تا جایی که آن هامعتقدند این تأخیر موجب شد کارگران برداشت‌هایی از جمله این که دولت کارگران را سرکار گذشته است، داشته باشند.

در این باره فرامرز توفیقی، رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار اظهار کرد: رقم ۲۰۰ هزارتومان حق مسکن در شرایط فعلی برای کارگران حائز اهمیت است.

او با بیان اینکه فعلاً خبری از تأیید حق مسکن در هیات دولت نیست، گفت: نمایندگان کارگران گلایه خود را مطرح کرده اند، اما طرف مقابل که دولت است در مقابل این موضوع سکوت کرده است.

توفیقی گفت: با وجود اینکه جلسه هیأت دولت هر هفته برگزار می‌شود، چرا افزایش حق مسکن کارگران برای دولت مهم نیست؟

مشخص نشدن وضعیت به تصویب نرسیدن حق مسکن کارگران آنقدر طولانی شده است که معاون روابط کار وزیرکار به عنوان دبیرشورای عالی کار هم خبری درباره زمان تصویب این مصوبه ندارد

حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت کار درباره افزایش ۲۰۰ هزارتومانی حق مسکن گفت: مصوبه شورای عالی کار برای افزایش حق مسکن کارگران به تصویب دولت نرسیده، مصوبه شورای عالی کار در واقع ارائه پیشنهاد به دولت است.

او درباره اینکه چه زمانی مصوبه افزایش حق مسکن کارگران در دستور کار دولت قرار می‌گیرد، افزود: اطلاعی ندارم و خود هیأت دولت این موضوع را اعلام می‌کند.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که با توجه به گذشت چهارماه از سال آیا مصوبه افزایش حق مسکن کارگران به ماه‌های قبل هم تسرّی پیدا می‌کند یا نه، بیان کرد: همه این‌ها بستگی به مصوبه هیأت دولت دارد که هنوز این مسئله تصویب نشده است.

بیشتربخوانید

پشت پرده مخالفت دولت و کارفرمایان با افزایش پایه حقوق کارگر چیست؟ زمان اجرای حق مسکن بستگی به نظر هئیت دولت دارد جزئیات افزایش حقوق کارگران در سال ۹۹

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حق مسکن کارگران کمیته دستمزد افزایش حق مسکن کارگران شورای عالی کار هیأت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۶۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران

وزیر تعاون گفت: در سال جاری، با معدل ۳۵.۶ درصد افزایش حقوق سال ۱۴۰۳، تقریبا‌ ۹ درصد نسبت به سال گذشته به حقوق کارگران اضافه کرده‌ایم، این در حالی است که اکنون تورم و رشد نقدینگی ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدصولت مرتضوی در حاشیه همایش "امتنان و تجلیل از کارگران و کارفرمایان و واحدهای نمونه کارگری خراسان رضوی" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای کارگران باید امنیت شغلی فراهم شود و از سوی دیگر امید به آینده و آتیه در این راستا باید به تقویت کارگاه‌ها که پویا و سرپا باشند و توسعه کارگاه‌ها و کارخانه‌ها توجه شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی‌شان به اقتصاددریا محور اشاره داشتند و هم اقتصاد معدن‌؛ در کشور ایران ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه اشتغال وجود دارد و تمام همت دولت این است که کارگاه‌های راکد را احیا کند و تاکنون بیش از 10 هزار کارخانه و کارگاه تعطیل شده و نیمه‌فعال را در طول دو سال  گذشته  در دولت سیزدهم احیا کردیم.

وی گفت: تعدادی مجتمع و بخش‌های بزرگ در حوزه نفت و گاز و نیروگاهی، احیا و احداث سدها  نیز صورت گرفته و سالانه بیش از یک میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شده که به معنی توسعه زیرساخت‌ها و کارگاه‌هاست.

مرتضوی تصریح کرد: جلوگیری از بهره‌کشی از کارگران و سوء‌استفاده از توان کارگران  و دائمی کردن قرار دادها نیز از دیگر موضوعات مورد توجه دولت است؛ قانون کار، قانون پویایی است و هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف به شدت ورود پیدا می‌کنند  تا اجحافی در حق کارگر صورت نگیرد  و ما نیز در حوزه امنیت شغلی کارگان در نشست دولت لایحه‌ای را که تنظیم کرده بودیم به تصویب هیئت دولت رسید و لایحه امنیت شغلی کارگران  در کم‌ترین فرصت تقدیم مجلس خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: دائمی کردن قراردادها‌، حقوق کارگران، تعهدات سفید امضا از کارگران از جمله موضوعاتی است که در این لایحه به آن پرداخته شده ‌و مقررات مطلوبی پیش‌بینی شده که به امنیت شغلی کارگران منجر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری، با معدل 35.6 درصد افزایش حقوق سال 1403، تقریبا 9 درصد نسبت به سال گذشته به حقوق کارگران اضافه کرده‌ایم، این در حالی است که اکنون تورم و رشد نقدینگی ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است.

وزیر کار وی در خصوص حق مسکن کارگران نیز گفت: در حوزه مسکن، قرارگاه ملی مسکن را در وزارت کار تشکیل داده ایم و به زودی شعبات استانی این قرارگاه راه‌اندازی خواهد شد ضمن اینکه کمک‌های غیر نقدی دولت نیز در بسته‌های درمانی محقق خواهد شد‌.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • توضیحات وزیر کار درباره حق مسکن کارگران
  • توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران