Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@17:33:52 GMT

نمایشگاه کتاب تهران امسال برگزار نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۸۲۱۹

نمایشگاه کتاب تهران امسال برگزار نمی‌شود

رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایوب دهقانکار اعلام کرد: طبق مصوبه این شورا سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال جاری برگزار نخواهد شد.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به جلسۀ غیر حضوری این شورا (روز شنبه مورخ ۲۸ تیرماه) گفت: بنا بر اعلام صریح دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تکلیف همگانی در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، توصیه‌های وزارت بهداشت مبنی بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری هرگونه تجمع در سطح کشور و همچنین نبود چشم‌انداز روشن در امکان برگزاری نمایشگاه در ماه‌های آتی، شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران برگزاری این دوره از نمایشگاه را در سال جاری منتفی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دهقانکار با اشاره به اهمیت و ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نمایشگاه کتاب تهران به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور گفت: شورای سیاست‌گذاری علاقمند بود حتی‌الامکان این نمایشگاه در سال جاری برگزار شود. دلیل اصلی طمأنینه و تامل شورا در اعلام لغو نمایشگاه نیز امید به برگزاری آن در ماه‌های اخیر بود.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‎المللی کتاب تهران افزود: اعضای شورا در این جلسه ابراز امیدواری کردند دولت و مجلس محترم در حمایت مادی و معنوی از صنعت نشر کشور به عنوان یکی از صنایع مادر و اثرگذار عرصه فرهنگ از هیچ کوششی دریغ نورزند. بعلاوه، اعضای شورا تصریح کردند از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می‌رود نسبت به امکان‎سنجی برای حمایت بهینه از صنعت نشر کشور از طریق برنامه‌های حمایتی جایگزین اقدام نماید.

دهقانکار در پایان خاطرنشان کرد: اعضای شورای سیاست‌گذاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن قدردانی و سپاس از زحمات مدافعان سلامت ابراز امیدواری کردند با تلاش تیم پزشکی کشور و همدلی و همراهی ملت بزرگ ایران شاهد ریشه‌کنی این ویروس منحوس و برگزاری باشکوه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال آتی باشیم.

ریاست این جلسه بر عهده محسن جوادی معاون وزیر فرهنگ بود و فعالان و متولیان فرهنگی و ناشران همچون محسن چینی‌فروشان، ایرج ضرغام، مهدی فیروزان، علیرضا سبحانی‌نسب، هومان حسن‌پور، ابراهیم حیدری، مهدی اسماعیلی‌راد، فریدون عموزاده خلیلی، محمدجواد مرادی‌نیا، میثم نیلی و ایوب دهقانکار در آن حضور داشتند.

سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قرار بود از تاریخ ۲۶ فرودین تا ۵ اردیبهشت ماه سال ۹۹ برگزار شود که کرونا آن را به تاخیر انداخت و در نهایت تصمیم به لغو برگزاری این رویداد شد. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 نمایشگاه کتاب نمایشگاه بین المللی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی رمضانی قایم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضای مجازی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در این پیام نوشت: «علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

با این حال باید دید در این روزهای باقیمانده یمن چه برنامه‌هایی برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد.

کد خبر 6089996 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران