Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان خواستار افزایش برپایی کلاس‌های آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شد و گفت: افزایش جذابیت این درس از طریق برپایی این کلاس‌ها در پادگان‌ها، میدان‌های تیر و مراکز فرهنگی دفاع مقدس و اردوهای راهیان نور و..می‌تواند اقبال دانشجویان به این دوره‌ها را دوچندان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ  محمد حسن سلامی 29 تیرماه در اولین جلسه  کارگروه ستاد بزرگداشت  چهلمین سالگرد دفاع مقدس که با حضور  دکتر ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان و  روسای دانشکده‌ها  فنی حرفه ای شهرستان‌ها در مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد اظهار کرد:  دفاع مقدس صرفا یک حادثه منطقه‌ای نبود، بلکه یک فرهنگ‌ عظیم در تاریخ کشور و جهان بود و ما باید با بهره‌مندی از فرهنگ دفاع مقدس تمامی توطئه دشمنان را خنثی کنیم و این گنجینه عظیم را به نسل جوان و آینده انتقال دهیم.

وی با بیان این که دانشگاه و دانشجویان نقش مهمی را در هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند ، ادامه داد: دانشجویان و استادان در دوران دفاع مقدس از رزمندگان فعال،خلاق و کارآمد بودند و نقش ارزشمند آنان در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس غیر قابل انکار است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان با بیان اینکه برخی از ابداعات مهم دوران جنگ حاصل تفکرات رزمندگانی بود که تحصیلات دانشگاهی داشتند بر لزوم ثبت خطرات رزمندگان دانشگاهی تاکید کرد.

وی از پیش‌بینی بیش از یک‌هزار و 700 عنوان برنامه برای بزرگداشت چهلمین سالروز دفاع مقدس در این استان خبر داد و گفت: امسال با توجه به چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه‌های متنوعی برای تمامی سال در نظر گرفته‌ایم و تاکنون نیز ۱۷۰۰ برنامه به دبیرخانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارسال شده که مشارکت و حضور فعال اقشار، اصناف و دستگاه‌ها اجرایی با محوریت حضور مردم و جوانان از اهداف برنامه‌های چهلمین سالگرد  دفاع مقدس در بازه زمانی سوم خرداد تا ایام دهه فجر است.

سلامی با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی به مناسبت برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس افزود: ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان از 11 کارگروه فضای مجازی، نهادهای فرهنگی، اجتماعی، هنری و تبلیغاتی، شهرداری‌ها، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، نیروهای مسلح، خانواده، زنان، کودک و نوجوان، جوانان، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و تشکل‌های مردم نهاد، بانک‌ها، اصناف و اقشار، تشکیل شده که در این کارگروه‌ها برنامه تخصصی و شاخصی تدوین شده است.

وی با اشاره به تدریس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گفت: تدریس این درس در مراکز دانشگاهی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که نسل جوان و دانشجویان ما باید با گذشته افتخارآمیز این کشور آشنا شوند.

سلامی گفت: انتظار داریم از ترم آینده  با توجه به  مصوبات جدید وزارت علوم شاهد افزایش حداکثری کلاس‌ها در تمام مراکز دانشگاه  فنی حرفه ای باشیم  و برگزاری کلاس‌ها به صورت میدانی و مکان‌هایی نظیر پادگان‌ها، میدان‌های تیر و مراکز فرهنگی دفاع مقدس و اردوهای راهیان نور تاثیرگذاری و جذابیت آن را برای دانشجویان دو چندان کنیم.

وی همچنین خواستار همکاری بخش پژوهشی دانشگاه فنی حرفه ای استان در تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس شد و افزود: تا کنون 590 مدخل از موضوعات مهم استان در دفاع مقدس شناسایی شده که باید برای هر مدخل مقالات علمی تهیه شود و دانشگاه  فنی حرفه ای با  با توجه به دارا بودن اساتید و دانشجویان  مجرب می‌تواند در این زمینه یاری‌گر ما باشد.

رضا  نقدی ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان نیز در این نشست با بیان این که دانشگاه، نهادی پویا و موثر در حفظ و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است ، اظهار کرد:‌ همه ما وظیفه داریم که به بهترین شکل ممکن دستاوردها و نتایج خوب هشت سال دفاع مقدس را به نسل جوان به خصوص دانشجویان منتقل کنیم که دانشگاهیان به ویژه اعضای هیات علمی و استادان رسالت مهمی را عهده‌دار هستند.

وی  با اشاره به وحدت ،همدلی، هم افزایی رزمندگان در دوران  دفاع مقدس افزود: ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس کلید وحدت،همدلی و پیروزی مردم ایران است و ما موظف هستیم فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان جامعه  و نیز برای نسل‌های بعدی ثبت و ضبط کنیم.

نقدی با بیان این که شهادت سردار سلیمانی موجب وحدت و انسجام ملی شد، ‌ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی با تمام  معادلاتی که در جهان وجود داشت ‌عامل ‌همگرایی و همبستگی بین اقشار مختلف کشور شد .

وی با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه فنی حرفه ای استان و لزوم استفاده از ظرفیت این‌ دانشگاه در ترویج ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ای ، دانشگاهی دولتی است که تحصیل در مراکز این دانشگاه رایگان است و این دانشگاه به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با 4000 هزار دانشجو در ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی از ظرفیت بالایی برخوردار است.

 وی ادامه داد: از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی در شهرستان‌های سمنان ، شاهرود و امیرآباد دامغان است.

نقدی همچنین با اشاره به افتتاح نیروگاه انرژی خورشیدی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت : در جهت توسعه و ترویج انرژی های تجدید پذیر و مدیریت سبز به منظور تامین 20 درصد از مصرف برق داخلی دانشگاه از انرژی خورشید، نیروگاه دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به ظرفیت 10 کیلووات احداث شد .

وی اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای رشته‌های تحصیلی خود را متناسب با نیاز صنعت ارایه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد و چون ۶۰ درصد دروس‌ های دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت کارگاهی ارائه می‌شود، دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان توانسته است به آمار قابل تامل اشتغال 63 درصدی فارغ التحصیلان دست یابد .

ریاست دانشگاه فنی حرفه ای استان سمنان خواستار افزایش 20 درصدی کلاس‌های آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در 4 مرکز آموزشی فنی و حرفه ای استان، بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان و باغ موزه دفاع‌مقدس برای دانشجویانی که این درس را انتخاب کرده‌اند ، برگزاری  برنامه های فرهنگی دانشگاه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، تشکیل کارگروه مشترک با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به منظور ارائه الگو فعالیت فرهنگی ویژه استادان و دانشجویان، بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان در ماموریت های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه فنی وحرفه ای سمنان دفاع مقدس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان چهلمین سالگرد دفاع مقدس حفظ آثار و نشر ارزش ارزش های دفاع مقدس هشت سال دفاع مقدس فرهنگی دفاع مقدس دفاع مقدس استان معارف دفاع مقدس دفاع مقدس دفاع مقدس فنی حرفه ای نسل جوان کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۸۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  در این همایش پروفسور گرون آرون عضو هیات رییسه موسسه تحقیقاتی ایسکارسا و استاد دانشگاه در ترکیه و پروفسور نیلگون الگون عضو تخصصی موسسه ایسکارسا درباره نتایج تحقیقاتشان برحفظ ونگهداری بنا‌های تاریخی سخنرانی کردند
امضای تفاهم نامه همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان مبنی بر همکاری‌های دوجانبه برای بکارگیری فناوری‌های نوین و حمایت از دانش بنیان‌های این بخش از برنامه‌های این همایش بود
فاطمه داوری مدیر کل دفتر حفظ و احیا بنا‌ها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی این همایش گفت: از ۱۹ هزار بنا و محوطه تاریخی در کشور ۱۴ هزار بنا در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ازاین رقم ۱۰ هزار بنا درمالکیت بخش خصوصی و مابقی در مالکیت دستگاه‌های دولتی است
داوری با بیان اینکه این بنا‌ها در معرض انواع بحران هاو حوادث طبیعی قرار دارند افزود:در بودجه امسال ۲۰۰ میلیاردتومان به عنوان منابع متمرکز حفاظت از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی کشور در نظر گرفته شده واما این رقم تا اعتبار مورد نیاز فاصله زیادی دارد و بهمین علت برای جلب مشارکت مردم ازپارسال انجمن خیران میراث فرهنگی فعال شده و تا پایان اردیبهشت هم شعبات استانی این انجمن فعال خواهد شد
مدیر کل دفتر حفظ و احیا بنا‌ها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی و فرهنگی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: چند سالی است مطالعات مربوط به حفظ و الگوسازی بنا‌های تاریخی شیخ علا الدوله سمنانی با تمرکز بر شناخت و تبیین فرایند اجرای این طرح بابهره گیری از فناوری‌های نوین برای الگوسازی در دانشگاه سمنان آغاز و نتایج خوبی نیز حاصل شده شده است. در این همایش هم به همین علت این طرح مطرح و بررسی شد
۶۰۰ بنای تاریخی استان سمنان در فهرست آثار ملی ثبت شده که ازاین تعداد ۴۰۰ بنا مربوط به دوران پیش از قاجار است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • آشنایی با روش میکرواینجکشن در لقاح مصنوعی
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان