Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: معتادان متجاهر و راه اندازی مراکز ماده ۱۶ با کمک شهرداری این مراکز آغاز به کار کرد، و ۱۲۰ نفر فعلا در مرکز ماده ۱۶ اقامت دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ مرضیه فرشاد در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سه مگا پروژه در بهزیستی کشور تعریف شده است که اگر اجرایی شود اتفاقات بسیار پیشرویی در بهزیستی رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۲۲ فرایند بهزیستی در طرح مثبت زندگی تعریف و به بخش غیر دولتی واگذار می شود و ما به عنوان دولت نیز از آن مراکز خرید خدمت می کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: مشاوره ژنتیک و پیشگیری از اختلالات ژنتیکی طی یک  غربالگری از طریق خانواده های داری معلول ژنتیکی  انجام شده است.

فرشاد با اشاره به اینکه با همکاری مدیریت شهری به خصوص فرهنگ سراها توانستیم برخی کارهای بهزیستی را پیش ببریم ، گفت: جشنواره سفره نقاشی در پارک لاله انجام شد و همچنین پایگاه های سلامت ما در مکان هایی که شهرداری در اختیار قرار داده است اجرایی شده است.

وی افزود: ما یک دستگاه تخصصی و حمایتی هستیم، در بخش حمایتی مددجویان هستند اما بخش تخصصی را بسیاری از مردم با آنها آشنا نیستند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: امسال به دلیل کرونا احتمالا مهدهای کودک در اول مهر بازگشایی نشود و موضوع غربالگری تنبلی چشم از طریق فرهنگسراها در محلات در حال انجام است.

فرشاد تصریح کرد: شما منابع خیلی خوبی را صرف محلات می کنید و ما هم یک پتانسیل آموزشی از طریق تسهیل گران داریم. سال گذشته ۳۰ کارگاه با کمک شهرداری برگزار شده است.

وی با اشاره به معتادان متجاهر و راه اندازی مراکز ماده ۱۶ با کمک شهرداری این مراکز آغاز به کار کرد، ادامه داد:  ۱۲۰ نفر فعلا در مرکز ماده ۱۶ اقامت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: تقریبا ۶۰ درصد معابر در اختیار شهرداری برای معلولین قابل استفاده است این عدد بسیار خوب است و آن ۴۰ درصد یا در اطراف شهر است یا در دست اقدام است و امیدواریم بتوانیم گزارش ۱۰۰ درصد را اعلام کنیم.

فرشاد تاکید کرد: معمولا مراکز شبانه روزی ما همیشه با شهرداری در حال همکاری هستند و مشکلات مختلفی را با شهرداری پیش می برند همچنین افزایش مراکز اوتیسم در اصفهان را در دست بررسی داریم .

وی گفت: ما واگذاری مسکن را به مردم شهر اصفهان داریم که یک توافق ۵ جانبه است و ما در سال گذشته ۱۲۹ مسکن به خانواده بیش از دو معلول واگذار کرده ایم. اگر پروژه فولاد شهر به نتیجه برسد ۱۳۰

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد : ۱۹۶ مرکز بهزیستی در شهر وجود دارد که ۱۳۳ مهد کودک هستند ۲۰ کلینیک و ۱۶ مرکز شبانه روزی فعال هستند.

فرشاد گفت: در اورژانس اجتماعی یک مشکل وجود دارد و یک اورژانس سطح یک اجتماعی داریم که فقط در شهر اصفهان مستقر است، اما هیچ مجوزی برای استفاده از آژیر و چراغ گردان و اجازه استفاده از خطوط BRT را نداریم.

وی گفت: مرکز کودکان کار و خیابان یک مرکز هست ولی با سمن ها نیز که دارای مجوز هستند همکاری می کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: خط ۱۲۳ ما در کل سال ۹۸ حدود ۶۵۰۰ زنگ خورده است ولی در سه ماهه سال ۹۹ به حدود ۸۵۰۰ رسیده است.

فرشاد ادامه داد : ۱۳ گروه همیار داریم که نزدیکترین همکاری را با شهرداری اصفهان دارند این افراد بازوهای ما در محلات هستند که شهرداری می تواند از آنها استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: ما در شهر اصفهان ۵۵ واحد درمانی اعتیاد داریم و ۱۴۶ مرکز خصوصی مشاور فعال در شهر اصفهان داریم.

وی با بیان اینکه بخش روانپزشکی کودکان را تعطیل کردیم تا در بیمارستان امین فعال شود، افزود: هنوز این طرح اجرایی نشده است، ما نیاز به ایجاد مرکز بیماران روانی مزمن داریم مجوز آن را گرفتیم اما مرکز حاد افراد زیر ۱۸ سال تعطیل شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: ضروری است که مرکز ویژه کودکان مجدد راه‌اندازی شود و از شهرداری درخواست داریم این امر را محقق سازد.

وی با بیان اینکه شرایط مراکز نگهداری سالمندان بهزیستی با توجه به شیوع کرونا مورد تهدید است، ادامه داد: در نظر داریم ترددها را متوقف و مرخصی‌ها را به حداقل برسانیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی معتاد معتاد متجاهر مدیرکل بهزیستی استان اصفهان شهر اصفهان ماده ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۸۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی

مهشید سلیمانی سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه پارسال به ۳۳ هزار و ۵۷۴ نفر خدمات مشاوره در استان ارائه شد،  افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.

سلیمانی اضافه کرد: مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا

وی ادامه داد: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آن ها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.

سلیمانی گفت: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.

سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد