Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در تعدادی از شعب کمیسیون ماده 100 به دلیل عدم معرفی قضات دادگستری و تکمیل نبودن اعضا اقدامات و پاسخگویی به مراجعان ماه‌ها به تأخیر افتاده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، زهرا صدراعظم نوری در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با عدم حضور نماینده دادگستری در برخی از شعب کمیسیون‌های ماده 100، گفت: مطابق تبصره یک ذیل ماده 100 قانون شهرداری‌ها، اعضای کمیسیون‌ها و شعب مختلف ماده 100 مرکب از قضات دادگستری، شورای اسلامی شهر و نمایندگان وزارت کشور هستند  و قانون‌گذار مدت ده روز را برای ذی‌نفع جهت ارسال لایحه دفاعیه در نظر گرفته و کمیسیون‌ها نیز باید پس از آن ظرف یک ماه تصمیم مقتضی و آرای لازم را با حضور اعضای کمیسیون‌ها  صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: علیرغم اهمیت موضوع و پیگیری‌های مستمر اداره کل اجرایی کمیسیون‌های ماده 100 در تعدادی از شعب کمیسیون ماده 100 به دلیل عدم معرفی قضات دادگستری و تکمیل نبودن اعضا اقدامات و پاسخگویی به مراجعان ماه‌ها به تأخیر افتاده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: لازم است در راستای اعمال ضوابط و همچنین رعایت حقوق شهروندان رسیدگی به پرونده‌ها تسریع شود.

صدراعظم نوری در پایان با اشاره به این مطلب که برخی از کمیسیون‌ها چهار ماه است که قاضی حضور ندارد و بررسی پرونده‌های این کمیسیون‌ها باقی مانده، گفت: از مدیرکل دادگستری استان تهران انتظار می‌رود نسبت به معرفی و تکمیل اعضای دادگستری در کمیسیون‌های ماده 100 اهتمام لازم را معمول کرده تا عقب‌ماندگی امور شعب موسوم و پاسخ به ذی‌نفعان جبران و رضایت شهروندان حاصل شود.

انتهای پیام/4105

منبع: آنا

کلیدواژه: کمیسیون ماده 100 عضو شورای شهر تهران زهرا صدراعظم نوری شورای اسلامی شهر کمیسیون ها ماده 100

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان در بازدید از حوزه قضایی شهرستان فلاورجان گفت: تا پایان سال گذشته به منظور تامین نیروی انسانی و تقویت حوزه قضایی شهرستان فلاورجان، ۵ قاضی و ۲۴ کارمند جذب شدند.
حجت‌الاسلام اسداله جعفری همچنین آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف فلاورجان را ۲۷ درصد دانست و افزود: این آمار با توجه به فرهنگ مهرورزی و نوع دوستی مردم منطقه رضایت بخش نیست و باید با برنامه ریزی و تقویت اعضای شورا‌های حل اختلاف این حوزه بهبود یابد.
وی ادامه داد: در بازدید از حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها روند ارائه خدمت به مراجعان، با حضور معاونان و مسئولان استانی به طور دقیق بررسی و سپس در جهت رفع مشکلات تصمیم‌گیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در آمل
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • قاضی‌القضات جدید قزوین منصوب شد
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس