Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@15:23:29 GMT

دو فوریت طرح قیر رایگان تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۷۹۲۳۲

دو فوریت طرح قیر رایگان تصویب شد

نمایندگان مجلس با دو فوریت طرح قیر رایگان موافقت کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی دو فوریت طرح الحاق یک بند به تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور با ۲۱۸ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظم دلخوش اباتری به عنوان طراح الحاق یک بند به تبصره ۱ قانون بودجه سال ۹۹ گفت: در ادوار گذشته موضوع قیر رایگان در بند (ه) تبصره (۱) قانون بودجه لحاظ می‌شد و سالانه قیر رایگان به روستاها، شهرها، بنیاد مسکن، راه و ترابری، آموزش و پرورش و مالش پاشی کویر اختصاص می‌یافت.

وی ادامه داد: اما سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی کمیسیون بودجه با محدودیت‌هایی که داشت این بند را حذف کرد در حالی که یکی از نیازهای ضروری کشور آسفالت راه‌های روستایی و بهسازی مدارس است.

این نماینده مجلس توضیح داد: در طرح مذکور دو میلیون قیر رایگان در نظر گرفته شده است که از محل خوراک تأمینی به پالایشگاه‌ها تهیه می‌شود. از آنجایی که مبلغ قیر از تنی ۴۰۰ هزار تومان به ۴ تا ۵ میلیون تومان افزایش یافته است در جزئیات مبلغی برای قیر رایگان در نظر گرفته نشده چرا که ممکن بود افرادی از این موضوع سو استفاده کنند و قیمت قیر را افزایش دهند.

محمدرضا صباغیان بافقی در مخالفت با طرح قیر رایگان گفت: در سنوات گذشته ۴ میلیون تن قیر رایگان تخصیص داده می‌شد، از این جهت مخالف طرح هستم در عین حال قیر رایگان کمک‌کننده و راهگشای مناطق محروم است.

محمدحسین فرهنگی در موافقت با طرح مذکور اظهار کرد: فصل کاری ۶ ماه اول سال است، زمان در حال سپری شدن است و فرصت مناسب برای کارهای عمرانی رو به اتمام است، باید هر چه زودتر قیر رایگان برای کارهای عمرانی در کشور لحاظ شود، در جزئیات کمیسیون می‌تواند عدد و رقم را تغییر دهد.

حسن نوروزی در مخالفت با طرح الحاق یک بند به تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور گفت: اگر دولت و کمیسیون برنامه و بودجه ضرورت قیر رایگان را احساس می‌کرد موضوع را در دستور کار قرار می‌داد، نمایندگان اگر نظری دارند مباحث را برای بودجه سال ۱۴۰۰ به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهند.

جعفر قادری همچنین در موافقت با این طرح گفت: تمام فعالیت‌های ارگانی به قیر وابسته است و اگر قیر رایگان تأمین نشود تمام زیرساخت‌هایی که تا امروز فراهم شده در فصل بارندگی از بین می‌رود بنابراین انتظار می‌رود این امکان برای مناطق روستایی و محروم فراهم شود.

محمدباقر قالیباف پس از رأی موافق صحن علنی مجلس با دو فوریت طرح الحاق یک بند به تبصره ۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور گفت: از کمیسیون برنامه و بودجه انتظار می‌رود این موضوع را با مشورت کمیسیون‌های فرعی از جمله عمران و امور داخلی و شوراها بررسی کند و با انجام کار دقیق و کارشناسی موضوع را به صحن ارجاع دهد.

وی تأکید کرد: در عین اینکه تأمین قیر رایگان ضروری و اجتناب‌ناپذیر است اما در اجرای آن شاهد آسیب‌هایی بوده‌ایم، در کمیسیون ضمن پرداختن به مزایای طرح قیر رایگان برای حل مشکلات روستایی و شهری از میزان مشکلات حاشیه‌ای آن کاسته شود.

کد خبر 434425

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قیر مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قیر رایگان مجلس یازدهم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح قیر رایگان دو فوریت طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، با حضور وزرای دادگستری و ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون حقوقی و برخی دیگر از معاونان رییس جمهور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی دولت و با مشارکت رییس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و برگزاری ٨ جلسه سه ساعته در ایام تعطیلات رسمی، لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» به تصویب این کمیسیون رسید.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: معافیت مالیاتی کسب و کارهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند

این لایحه یکی اقدام‌های مهم برای حفاظت از حقوق مردم در فضای مجازی و افزایش اعتماد به سکوهای بومی است.

لازم به ذکر است این لایحه بعد از تصویب در هیات دولت برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229422 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • تصویب لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر تصویب شد
  • ماده واحده بودجه ۱۴۰۳ هلال‌احمر تصویب شد
  • تصویب اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومانی فوق‌العاده کارکنان سلامت
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر