Web Analytics Made Easy - Statcounter

سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بازار مسکن بسیار آشفته و رهاشده است گفت: اراده‌ای برای ایستادگی در برابر رفتار دلالان و بنگاه‌ها در افزایش قیمت مسکن وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ حجت‌الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه در جلسه هم‌اندیشی با موضوع تولید مسکن در شهرستان ساوه گفت: داشتن مسکن مناسب حق هر خانواده ایرانی است و دولت مکلف است مسکن مورد نیاز مردم را طبق اصل ۳۱ قانون اساسی تأمین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبزی افزود: در ساوه و زرندیه زمین به اندازه کافی وجود دارد و ضرورتی ندارد که فرهنگیان این شهرستان‌ها در شهرک‌های مهاجران و امیرکبیر اراک صاحب خانه شوند.

وی ادامه داد: بازار مسکن در ساوه بسیار آشفته و رها شده است و اراده‌ای برای ایستادگی در برابر رفتار دلالان و بنگاه‌ها در افزایش قیمت مسکن وجود ندارد. باید برای ممانعت از توسعه حاشیه نشینی با تعیین یک شورای مسکن، نسبت به پیشگیری از ادامه این مشکلات در ساوه اقدام کنیم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد اراضی واقع در بام ساوه که ۵۰ درصد از آن متعلق به اوقاف است پیگیری هایی برای تعیین تکلیف صورت گرفته است. در ساخت واحدهای مسکونی باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها و همچنین انبوه سازان دلسوز استفاده شود و باید با انبوه سازان اهمال‌کار برخورد قاطع شود.

وی افزود: علاوه بر ساخت ۸۰۰ واحد در قالب مسکن ملی، از سایر ظرفیت‌ها برای ساخت منازل استاندارد که منجر به ممانعت از توسعه حاشیه نشینی می شود نیز باید استفاده کرد. رونق ساخت و ساز مسکن در ساوه علاوه بر جذب نقدینگی مردم می‌تواند منجر به ایجاد مشاغل فراوان شود.

کارگروه تأمین زمین استان مرکزی در طرح اقدام ملی مسکن بسیار پیگیر و با تعامل است

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: کارگروه تأمین زمین استان مرکزی در طرح اقدام ملی مسکن بسیار پیگیر و با تعامل است و با وجود نداشتن زمین در ساوه موفق به تأمین آن شد.

احمد مرزبان افزود: زمین ۲.۷ هکتاری در شهرک علوی و ۲.۹ هکتاری در شهرک فجر با همکاری شورا و شهرداری برای اقدام ملی تعیین و اکنون در مرحله تهیه نقشه است.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کارگزار ساخت واحدهای اقدام ملی مسکن در ساوه است و ۳۸۴ واحد در شهرک علوی و ۴۱۶ واحد در شهرک فجر به مناقصه رفته و بزودی پس از تعیین پیمانکار، عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

مرزبان همچنین با اشاره به تسهیلات ویژه بافت های فرسوده، گفت: در صورتی که سازندگان مسکن در بافت‌های فرسوده از فناوری نوین استفاده کنند برای هر واحد ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود که فرصتی بسیار طلایی برای شهر ساوه است که هم اکنون ۱۷ سکونتگاه غیررسمی دارد.

وی گفت: در بام ساوه زمینی ۹۰ هکتاری وجود دارد که طراحی فاز اول در آستانه اتمام است و بزودی مرحله دوم انجام می‌شود و پس از انجام فراخوان و تشریفات اداری اقدام به ساخت واحدها خواهیم کرد، این پروژه تا سه ماه آینده وارد فاز اجرا خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: پروژه ۷۶۸ واحدی به صورت مشترک با سازمان ملی زمین و مسکن در شهرک علوی با همکاری دولت و بخش خصوصی اجرا می‌شود و فعلا در مرحله مقدماتی قرار دارد.

توسعه حاشیه‌نشینی به‌عنوان یکی از آسیب‌های جدی ساوه است

فرماندار ساوه با اشاره به اینکه توسعه حاشیه نشینی آسیب جدی برای ساوه به شمار می رود، گفت: آلونک‌سازی در نقاط حاشیه‌ای به منافع شهر لطمه می زند.

علی میرزایی با تاکید بر اجرای طرح تفصیلی ساوه برای یک دوره ۱۰ ساله اظهار کرد: برای تهیه طرح جدید تفصیلی لازم است از توان مشاورین متخصص استفاده کرد.

وی تصریح کرد: تشکیل ستاد بازآفرینی شهری مانع از توسعه آلونک سازی و آلونک‌نشینی شده و ضمن پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، منافع شهر را حفظ می‌کند و از آسیب رساندن به آن جلوگیری خواهد کرد.

وی در ادامه به حمایت‌های اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در حوزه عمرانی ساوه به‌خصوص کمربندی‌های در دست احداث اشاره کرد و گفت: برای تهیه طرح جامع شهر ساوه و انجام مطالعات موردنیاز آن سه میلیارد ریال اعتبار اختصاص‌یافته است که لازم است این میزان اعتبار در ادامه تا دو برابر افزایش یابد.

فرماندار ساوه با اشاره به توسعه حاشیه‌نشینی به‌عنوان یکی از آسیب‌های جدی ساوه، گفت: این وضعیت به معضل وخیمی منجر شده و ستاد بازآفرینی نیز اقدام خاصی برای رفع مشکلات آن انجام نداده است.

وی افزود: اهداف طرح تفصیلی کنونی که چشم‌انداز آن تا امسال است در ساوه محقق نشد و شاهد توسعه آلونک و حاشیه‌نشینی هستیم و توجه زیادی به فضاهای سبز، ورزشی، آموزشی و مذهبی نشده است.

میرزایی بیان کرد: عده‌ای با ساخت یک آلونک در زمین‌های حاشیه‌ای و اخذ مجوز از شهرداری و خرده‌فروشی اراضی به منافع شهر لطمه می‌زنند درحالی‌که شهرداری باید همه فضاهای سبز، آموزشی و ورزشی را همزمان مهم جلوه دهد.

وی تصریح کرد: در ساوه  زمین به اندازه کافی وجود دارد و باید علاوه بر اقدام ملی مسکن از روش‌های دیگری مانند بازآفرینی شهری برای تامین مسکن استفاده کند. همه ارگانها برای بازگرداندن قیمت مسکن در ساوه به حد تعادل دست در دست همدیگر داده و برای فراهم کردن سرپناه برای شهروندان این شهر هم افزایی و مشارکت بیشتر داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: توسعه حاشیه نشینی اقدام ملی مسکن ساوه و زرندیه مسکن در ساوه استان مرکزی قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۷۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می شود؟

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با اشاره به انتشار آگهی املاک در سکوهای دیوار و شیپور، اظهار کرد: بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکوها آگهی می‌کنند.

وی با بیان این‌که این کار به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود، افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود.

وی با تاکید بر این‌که املاکی که قرار است آگهی شود باید در سامانه املاک و اسکان باشند، تاکید کرد: اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.

کد خبر 6086157 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • ایستادگی ملت ایران در مقابل ابرقدرت‌های پوشالی در سایه درک قرآن
  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا
  • آگهی‌های مسکن در دو پلتفرم «شیپور» و «دیوار» حذف می شود؟