Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@09:57:35 GMT

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری نماز در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۰۰۶۵

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری نماز در لرستان

محمد ابدالی پور روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: جشنواره فرهنگی نماز  با استعانت از الطاف الهی و الهام از پیام مقام معظم رهبری در جهت ایجاد فضای دینی مناسب به منظور استفاده از زبان هنر در القای مفاهیم دینی بویژه نماز و تشویق هنرمندان به خلق آثار و تولیدات فاخر هنری در این زمینه برگزار میشود.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه جشنواره ملی فرهنگی هنری با محوریت نماز برگزار می شود، افزود: این جشنواره فرهنگی و هنری به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابدالی پوربا بیان اینکه تئاتر خیابانی از موضوع های این جشنواره است، بیان کرد: تئاتر خیابانی با موضوع نماز مورد تایید است.

وی با بیان اینکه دیگر موضوع این جشنواره فرهنگی هنری قصه گویی و دلنوشته های نماز است، اضافه کرد: نماز در قرآن و سیره معصومین، نماز و سنگر شهیدان، نماز، مسجد و خانواده، سفر و نماز اول وقت، نماز و جوانان، نیایش کودکان، اولین نماز و چی شد که نمازخوان شدم از موضوع های مشخص شده برای جشنواره در حوزه قصه گویی و دلنوشته های نماز است.

ابدالی پور با  بیان اینکه آثار دلنوشته باید به صورت فایل pdf ارسال شود، افزود: شرط سنی شرکت کنندگان حداکثر ۳۰ سال است.

وی با بیان اینکه سرود و تواشیح از دیگر بخش های این جشنواره است،  اذعان داشت: سرود و تواشیح  باید با موضوع های  نماز، قرآن و عترت باشد.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان، ۱۰ مرداد ماه امسال را آخرین مهلت شرکت در این جشنواره فرهنگی و هنری دانست و اظهار کرد: علاقمندان می بایست آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در خرم آباد، میدان ۲۲ بهمن، مجتمع فرهنگی هنری ارشاد، ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ارسال کنند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون فرهنگی هنری مساجد خرم آباد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون فرهنگی هنری مساجد خرم آباد لرستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون فرهنگی هنری مساجد خرم آباد لرستان کانون های فرهنگی هنری مساجد جشنواره فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول

‎به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید صادق جولا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول از برگزاری محفل شعر گویشی با حضور شاعران بختیاری، عربی و دزفولی در آستانه بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) خبر داد.

وی افزود: «این محفل شعر، فرصتی برای نمایش غنای فرهنگی و هنری دزفول و تجلیل از مقام شامخ امام رضا (ع) خواهد بود. شاعرانی از گویش‌های مختلف، اشعار خود را تقدیم حضرت می‌کنند و این، نمادی از وحدت و همدلی در پرتو محبت اهل بیت (ع) است.

جولا گفت: برنامه‌های چاووشی‌خوانی و آیین پا منبری، که از سنت‌های دیرینه دزفول است هم در این مراسم اجرا خواهد شد. حضور مدیرکل ارشاد خوزستان، رییس حوزه هنری استان و فرماندار دزفول، نشان از اهمیت این رویداد دارد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول ادامه داد: شهر دزفول قدمگاه حضرت رضا (ع) محسوب می‌شود و همواره میزبان رویدادهای فرهنگی و مذهبی بوده که فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی و تقویت پیوندهای معنوی جامعه است. از هنرمندان و شاعران شهرستان دعوت شده تا با حضور خود، به این مراسم غنا بخشند. همچنین، خدام آستان حضرت محمد بن موسی کاظم معروف به حضرت سبزه قبا (ع) با لباس‌های سنتی، در این مراسم حضور داشته و به اجرای مراسم در قدمگاه ایشان می پردازند.

کد خبر 6094918 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • برگزاری کارگاه آموزشی مهدویت در لرستان
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود