Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با انتشار راهنمای شست‌وشوی محصولات خریداری شده از میادین میوه و تره بار در دوران کرونا، بر لزوم ضدعفونی کردن میوه و تره بار قبل از مصرف تأکید کرد.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با انتشار اطلاعیه‌ای، ضمن اشاره به احتمال آلودگی سطح انواع میوه و تره بار به ویروس کرونا و لزوم استفاده از ماسک و دستکش یک‌بار مصرف هنگام دستچین کردن انواع محصولات در میادین میوه و تره بار، بر رعایت نکاتی همچون ضدعفونی کردن میوه و تره‌بار در منزل و قبل از استفاده تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این راهنما، تمامی میوه‌ها، سبزیجات و صیفی‌جات خریداری شده در منزل باید در ظرف حاوی محلول ضدعفونی مخصوص شست‌وشوی میوه با توجه به مدت زمان مندرج بر روی بسته‌بندی محلول قرار داده شده و پس از شستن دست‌ها، تمام سطح محصولات به خوبی شست‌وشو و کاملاً آب‌کشی شوند.

البته در صورتی که محلول مخصوص ضدعفونی در دسترس نباشد، به منظور ضدعفونی کردن انواع میوه، سبزی و صیفی، می‌توان از چند قطره مایع ظرفشویی برای تمام سطح محصولات استفاده کرد و پس از شستن دست‌ها، نسبت به شست‌وشو و آب‌کشی کامل محصولات اقدام کرد.

این راهنما به شهروندان توصیه کرده‌است که از هرگونه تست کردن هر گونه محصولی از جمله انواع میوه‌های نوبرانه در بازار، اکیداً اجتناب کرده و همچنین به هیچ عنوان محصولاتی مانند خربزه و هندوانه را به شرط چاقو خریداری نکرده و از درخواست قاچ کردن این محصولات توسط فروشنده خودداری کنند.

در پایان این راهنما، با تأکید بر ماندگاری ویروس کرونا بر روی کیسه‌های پلاستیکی به مدت ۲ تا ۳ روز، از شهروندان خواسته شده تا به محض ورود به منزل، محتویات داخل نایلکس به ظرف تمیزی منتقل کرده و کیسه‌های پلاستیک حاوی این محصولات را دور بیندازند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران ضدعفونی میوه میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:  از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از این میزان  بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

وی ادامه داد: روزانه ییش از ۶۰ هزار تن گندم توسط ۱۰۳ مرکز خرید در استان خوزستان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اظهار کرد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

جهان نژادیان اظهار کرد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

 

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • قیمت انواع میوه در میادین تره بار
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • خدمتی سخت اما دوست‌داشتنی
  • سختی دوست‌داشتنی
  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است