Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با اجرای نهضت ساخت مسکن 2 هزارو 500 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی این استان تحویل داده شده است که آمار سال گذشته 88 واحد و چهار ماهه امسال نیز 15 واحد است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان زنجان، محمد محمدی قیداری در مراسم افتتاح پروژه های بهزیستی شهرستان های طارم وخدابنده افزود: احداث مسکن برای مددجویان یکی از اقدامات مهم در راستای ارائه خدماتحمایتی بهزیستی برای افراد تحت پوشش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: طی سال گذشته 88 واحد مسکونی به افراد تحت پوشش واجد شرایط واگذارشد که برای ساخت این واحدها 884 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت و میزان معافیتهای اعمال شده برای انشعابات آب، برق، گاز، صدور پروانه و عوارض شهرداری نیز معادل352 میلیون تومان بوده است.
وی گفت: بسیاری ازمعتادان پس از ترک اعتیاد، دوباره به سمت مصرف مواد گرایش پیدا می کنند، که طی هفتهدولت امسال مرکز جامع درمان بازتوانی اعتیاد استان افتتاح می شود.
به گفته وی، فرآیند کار در این مرکز به این طریق است که پس از نگهداری معتاد بهمدت چهار ماه، وی در خانواده نیز تحت درمان قرار می گیرد تا در مدت یکسال بهتوانمندی لازم برسد.
وی اضافه کرد: خط 1482 سامانه نظارتی دیده بان ویژه مددجویان بهزیستی است که باهدف ثبت و پیگیری شکایات، رضایت سنجی، انتقادات، ایده ها و پیشنهادات در سطح کشورراه اندازی شده که این مهم نیز در استان به وقوع خواهد پیوست.
وی ادامه داد:همزمان با هفته بهزیستی 13 طرح اشتغالزایی مددجویانبهزیستی این استان با اعتبار 650 میلیون تومان افتتاح شد که از این تعداد هفت طرحبه شهر زنجان، چهار طرح به شهرستان خدابنده و 2 طرح هم به سلطانیه اختصاصدارد.
وی افتتاح مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی، کلنگ زنی مرکز نگهداری معلولان کمتوان ذهنی بالای 14 سال، افتتاح ساختمان اداری بهزیستی شهرستان طارم با اعتبار یکمیلیارد تومانی را از جمله برنامه های بهزیستی ذکر کرد.
محمدی افزود: رونمایی از سامانه الکترونیکی مجوزهای سازمان بهزیستی و همچنینصورت‌های مالی سال 98 بهزیستی در راستای شفافیت بخشی از برنامه‌های این سازمان درهفته آتی هستند.
وی اظهار کرد: هم اکنون بهزیستی استان از بیش از 80 هزار مددجو حمایت می کند کهاز این تعداد 18 هزار و 436 مستمری‌بگیر و 22 هزار معلول نیز از خدمات بهزیستی بهرهمند هستند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در حوزه معاونت پیشگیری نیز بیش از هفت هزار نفر در مراکز زیر نظر بهزیستی پذیرش شده که وظیفه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعیو مشاوره‌های روانشناختی را به عهده دارد.
وی ادامه داد: با همکاری دادگستری و شهرداری زنجان 300 معتاد متجاهر در استانجمع آوری شده و 24 مرکز اعتیاد در استان فعال است که بیش از 9 هزار نفر از آناستفاده کرده‌اند.
به گفته محمدی سال گذشته میزان مشارکت های مردمی اعم از نقدی، غیرنقدی و خدماتیبه بهزیستی این استان حدود 13 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است.
این مسؤول خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی اعتبار مددجوییبهزیستی کاهش یافته که برای رفع این مهم درخواست می شود که استان در این زمینههمکاری های لازم را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۰۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه و شهرسازی هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

گفتنی است با حضور بذرپاش عملیات ساخت پروژه ۴۶۸ واحدی نصر در شهر جدید سهند آغاز شد.

 

دیگر خبرها

  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند