Web Analytics Made Easy - Statcounter

تشدید بازرسی‌ها در بازار در پی ابلاغ وزارت صمت، کمک به سازندگان پروژه تهرانسر از محل اخذ تسهیلات اقدام ملی، میانگین تولید روزانه سایپا به بیش از ۲۲۰۰ دستگاه رسید، مهم‌ترین اقدامات دولت در حوزه مسکن برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه ۲۹ تیرماه شبستان به شرح زیر است:

تشدید بازرسی‌ها در بازار در پی ابلاغ وزارت صمت/ رونمایی از سامانه یکپارچه بازرسی بر کالاها

«عباس تابش» گفت: در پی ابلاغ سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تشدید بازرسی‌ها در بازار اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظارت ها در چند بخش شامل کالاهای اساسی متشکل از مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، برنج و شکر، همچنین ماسک و اقلام بهداشتی مبارزه با کرونا، خودرو، خدمات اپراتورها، لاستیک، فولاد، سیمان، لوازم خانگی، پتروشیمی و روغن موتور خواهد بود.

وی همچنین اعلام کرد: نشست ارزیابی عملکرد استمرار تشدید نظارت و بازرسی بر کالاها و خدمات هدف سه شنبه همین هفته با حضور معاونان بازرسی و نظارت سازمان های صمت استانی برگزار خواهد شد.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در این نشست از سامانه یکپارچه بازرسی رونمایی خواهد شد.

تابش بیان کرد: در این نشست که با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن تجارت انجام می‌شود در خصوص سامانه گارانتی بحث و تبادل نظر صورت می گیرد.

معاون وزیر صمت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی اقدامات و همچنین حضور مستمر در بازار بیان کرد. گزارش ها در خصوص نظارت ها بازرسی ها به صورت مستمر و منظم و مدون ارائه می شود.

 

نظارت کامل بر بازار مصالح به شکل هفتگی/ کمک به سازندگان پروژه تهرانسر از محل اخذ تسهیلات اقدام ملی

«خلیل محبت خواه» درخصوص آخرین وضعیت پروژه تهرانسر با اشاره به جلسات انجام شده با سازندگان و انبوه سازان این طرح با توجه به افزایش قیمت مصالح اظهار داشت: علیرغم آشفتگی های زیاد در بازار مصالح ساختمانی بالاخص میلگرد و سیمان، سازندگان به خاطر اینکه طی هفته های گذشته تا میزان زیادی از مصالح را خریداری کرده بودند توانستند از بحران گذر کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به صورت هفتگی قیمت مصالح و بازار را زیر نظر دارد و طی هفته جاری از محل اخذ تسهیلات اقدام ملی، کمک های خوبی به سازندگان اقدام ملی مطابق قوانین انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: پروژه تهرانسر طبق برنامه زمان بندی پیش می رود و نوسانات قیمت تاکنون در سرعت پروژه مشکلی ایجاد نکرده است.

وی با بیان اینکه عملیات فونداسیون هم اکنون در تمام بلوک ها در دست اجرا قرار دارد، گفت: از هفته آینده تمام بلوک ها وارد عملیات سازه ای می شوند و طی یکماه آتی به ساخت و ساز در مرحله هم کف خواهد رسید.

 

میانگین تولید روزانه سایپا به بیش از ۲۲۰۰ دستگاه رسید

روند افزایشی تولید محصولات سایپا در سال ۹۸ به گونه‌ای بود که این گروه خودروسازی با بیشترین تیراژ تولید در سال گذشته به جایگاه خودروساز اول کشور دست یافت.

این روند افزایشی در سال ۹۹ نیز ادامه پیدا کرد و میانگین تولید روزانه سایپا در خردادماه ۹۹ به عدد قابل توجه ۲۲۷۶ دستگاه در روز رسید.

این افزایش تولید و تیراژ روزانه بیش از ۲۲۰۰ دستگاه، در حالی ثبت شده است که علاوه بر محدودیت همکاری‌های بین‌المللی ناشی از تحریم‌ها، شیوع ویروس کرونا نیز تغییرات فنی مهندسی در خطوط تولید و ملاحظات شیفت‌بندی در ساعت های کاری کارکنان را الزامی کرده است.

 

تغییرات قیمت مصالح ساختمانی در استان تهران

براساس آمارهای مرکز آمار مقایسه‌ متوسط قیمت ١٧٩ قلم مورد آمارگیری در نیمه دوم سال ۹۸ نسبت به دوره‌ قبل، نشان می‌دهد که «ورق مس» با ٨٢,٥ درصد دارای بیش‌ترین افزایش و «گونی چتایی ٧×٤٠» با ١٧,٧ درصد دارای بیش‌ترین کاهش بوده‌اند. مقایسه‌ با دوره‌  مشابه سال قبل نیز نشان می‌دهد که بیش‌ترین افزایش قیمت مربوط به «ورق مس» با ١٢٠,٩ درصد و بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط «پروفیل برنزی توپر» با ٦٤,٧ درصد بوده است.

مقایسه‌ متوسط قیمت ١٠ قلم مهم مورد آمارگیری این دوره نسبت به دوره‌ قبل که در جدول زیر آمده است، نشان می‌دهد که «تیرآهن نمره‌ ١٦» با ٥٠,٧ درصد دارای بیش‌ترین افزایش و «گونی چتایی ٧×٤٠» با ١٧,٧ درصد دارای بیش‌ترین کاهش بوده‌اند. مقایسه‌ با دوره‌ مشابه سال قبل نیز نشان می‌دهد که بیش‌ترین افزایش قیمت مربوط به «سنگ پلاک صیقلی تراورتن سفید-درجه‌  یک» با ٨٢,٥ درصد و بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط «گونی چتایی ٧×٤٠» با ٦,٨ درصد بوده است.

مهم‌ترین اقدامات دولت در حوزه مسکن

کوتاه شدن صف انتظار برای خانه‌دار شدن مردم با تقویت عرضه مسکن از برنامه‌های مهم دولت بوده است. بر این اساس اجرای طرح اقدام ملی مسکن و تعیین تکلیف مسکن مهر به‌عنوان مهم‌ترین اولویت‌های دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفت. در حال حاضر فازهایی از طرح اقدام ملی مسکن که بر اساس آن ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته می شود مراحل نهایی را طی می کند و پیش بینی می شود سال آینده به اتمام می‌رسند. همچنین قرار است اراضی دولتی در محدوده و حریم شهرها برای بهره‌برداری به وزارت راه واگذار شود که این کار امکان زمین دادن برای یک میلیون مسکن در مرحله اول را فراهم می کند.  تکمیل یک میلیون و ۳۳۰ هزار واحد مسکن مهر هم از دیگر اقدامات دولت در این زمینه است. علاوه بر این دولت در بخش تقاضای مسکن نیز اقدامات موثری انجام داده است که  افزایش چندبرابری مبلغ وام خرید خانه از مهم ترین آنها طی ۷ سال گذشته بوده است که در مقایسه با  دولتهای قبل بی‌سابقه بود.

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در گزارشی مهم‌ترین اقدامات دولت در حوزه مسکن را مرور کرده است:

یکی از مشکلات ساختاری در بخش مسکن ناهمخوانی عرضه و تقاضا است و دولت با درک این معضل  طرح اقدام ملی مسکن را همزمان با تکمیل طرح مسکن مهر  در دستور کار قرار داد. این پروژه مهم‌ترین طرح انبوه‌سازی دولت دوازدهم بوده است. بر این اساس  ۴۰۰ هزار واحد شامل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح کشور هدف گذاری و ثبت نام گسترده از مردم  صورت گرفت.

تلاش برای کاهش جمعیت اجاره‌نشین با طرح اقدام ملی

تلاش دولت کاهش جمعیت اجاره‌نشین به خصوص در کلانشهرها است که تکمیل و تحویل واحدهای مسکن ملی می‌تواند بخشی از این هدف را عملیاتی کند. در حال حاضر برخی فازهای این پروژه مراحل نهایی را طی می کند و برنامه وزارت مسکن تحویل دو ساله است.
همچنین تسریع عرضه زمین های دولتی به وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفته و این روند با جدیت ادامه دارد.  در این خصوص ۲۵۰ هزار هکتار زمین اطراف شهرها و روستاها برای ساخت مسکن به وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده شد و این رقم به زودی به یک میلیون هکتار می رسد.

 

بهره برداری از ۲۹ طرح تا هفته ششم پویش ملی «تولید، تداوم امید»/ ایجاد اشتغال برای ۳۵۱۷ نفر در ۹ استان کشور

پویش هفتگی "تولید، تداوم امید" با هدف افتتاح طرح‌های مهم و ملی با سرمایه‌گذاری و اشتغال بالا تا پایان دولت تدبیر و امید با حضور مقامات کشوری در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

تاکنون شش هفته از این پویش برگزار شده است و افتتاح طرح‌های هفته اول و پنجم پویش با دستور رییس‌جمهور به صورت ویدیوکنفرانسی و با حضور سرپرست وزارت صمت به نمایندگی در محل یکی از این طرح ها و بهره برداری از طرح‌ها در سایر هفته‌های پویش و معاونان این وزارتخانه انجام شده است.

در این راستا در هفته اول پویش ۲۲ خرداد ماه 3 طرح با مجموع سرمایه‌گذاری ۴۲ هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال و اشتغال ۹۷۰ نفر در 2 استان خراسان رضوی و اصفهان با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانسی و حضور حسین مدرس خیابانی «سرپرست وزارت صمت» در محل یکی از طرح ها مورد بهره برداری قرار گرفته است.

همچنین در هفته دوم پویش در ۲۹ خرداد ماه سه طرح با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۴۹ نفر در استان اصفهان با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد بهره برداری قرار گرفت.

در ادامه این پویش هفتگی، در استان‌های اردبیل و خوزستان روز پنجم تیرماه ۹ طرح با مجموع سرمایه‌ گذاری ۲۵۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۲۸۳ به بهره برداری رسید.

همچنین در هفته چهارم پویش تولید، تداوم امید در ۱۲ تیرماه در 2 استان قم و اصفهان ۵ طرح با حضور سرپرست وزارت صمت و با مجموع سرمایه گذاری ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۶۴ نفر به افتتاح شد./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار تشدید بازرسی ها در بازار حضور سرپرست وزارت درصد دارای بیش ترین مجموع سرمایه بیش ترین افزایش میلیارد ریال پروژه تهرانسر نشان می دهد طرح اقدام ملی بیش ترین کاهش راه و شهرسازی سرمایه گذاری دستور کار بهره برداری پی ابلاغ وزارت صنعت قیمت مربوط وزارت صمت هزار واحد خواهد شد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۰۰ پایش از بازار مینوشهر

یاسر شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر اظهار داشت: در سال گذشته ۲۰۰ مورد بازرسی از فروشگاه های توزیع کننده اقلام اساسی در بخش جزیره مینو صورت گرفته است.

به گفته او ۸۰ مورد از این پایش ها مربوط به نانوایی های این بخش بوده است.

شریفی ادامه داد: بازرسی از فروشگاه ها به همراه بازرسان تعزیرات و صمت و نمایندگانی از فرمانداری و اداره بهداشت انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • فایننشال تایمز: اروپا نگران تشدید اقدامات «خرابکارانه و خشن» روسیه است
  • ثبت بیش از ۲۰۰ پایش از بازار مینوشهر
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم کالابرگ تا هفته آینده اعلام می شود
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده
  • اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده
  • حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد