Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@13:20:49 GMT

پایدارترین کارخانه مبلمان جهان در نروژ

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۱۱۷۹

پایدارترین کارخانه مبلمان جهان در نروژ

به دنبال افزایش آلودگی هوا و گرمایش کره زمین در طول چند دهه اخیر، بهره‌گیری از معماری پایدار با استفاده از کم‌خطرترین مواد برای محیط زیست در میان بسیاری از طراحان سراسر دنیا رواج یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، باتوجه‌به تأثیر منفی مواد بتنی و آسفالت در جذب گرمای خورشید و افزایش دمای شهرها، همچنین وجود عوامل ایجادکننده آلودگی هوا هم‌چون کارخانجات صنعتی و اتومبیل‌های فراوان در طول چند دهه اخیر، بسیاری از طراحان و معماران شهری به استفاده از معماری پایدار روی آورده‌اند که در آن از موادی با کمترین آسیب به محیط زیست بهره گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طراحی‌های این نوع از معماری به گونه‌ای صورت می‌گیرد که بیشترین کمک را به خنک نگه داشتن سازه‌های شهری و محیط اطراف آن می‌کند. در این راستا معماران دانمارکی به تازگی از شاهکار معماری خود برای طراحی و ساخت پایدارترین کارخانه تولیدکننده مبلمان وستر به نام The Plus (مثبت) واقع در دهکده Magnor در قلب یکی از جنگل‌های نروژ رونمایی کردند.

این پروژه که قرار است در فضایی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع پیاده‌سازی شود، اولین ساختمان صنعتی کشور با گواهینامه بریم (گواهینامه استاندارد سازه‌های پایدار) خواهد بود. معماران مذکور قصد دارند بام این کارخانه را با یک‌هزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی بپوشانند و آن را به تجهیزات دیگری نظیر مبدل حرارتی، ربات‌های هوشمند، کامیون‌های بدون سرنشین و سایر تکنولوژی‌های خودکفا مجهز کنند. در صورت پیاده‌سازی موفق این طرح انتشار گاز کربن در این کارخانه در مقایسه با سایر کارخانه‌های مشابه به میزان ۵۰ درصد کمتر خواهد بود.

همان‌طور که از نام این کارخانه، The Plus به معنای مثبت مشخص است، شکل کلی آن به‌صورت یک علامت به‌علاوه (+) با چهار بازو در اطراف آن طراحی شده است. این بازوها قرار است سالن‌های تولید، انبارها، بخش رنگ‌کاری، کارخانه چوب و محل اجتماعات را در خود جای دهند که در مرکز از طریق دفاتر اداری و نمایشگاه به هم متصل خواهد شد. بام سبز آن همچنین یک پارک عمومی و فضایی برای پیاده‌روی و تفریح را برای بازدیدکنندگان فراهم خواهد آورد.

به منظور دریافت گواهینامه بریم، معماران دانمارکی در نظر دارند برای ساخت نمای بیرونی کارخانه از مواد دوستدار محیط زیست نظیر چوب محلی، بتن با کربن پایین و فلزات بازیافتی بهره گیرند. در فضای داخلی نیز از چوب به عنوان ماده اصلی استفاده خواهد شد و این ماده به گونه‌ای به کار برده می‌شود که نیازی به ستون برای فضای داخلی نباشد. علاوه بر این، پنل‌های خورشیدی سازه به طور مستقیم به یک سیستم در تانک‌های ذخیره آب برای خنک‌سازی و گرم نگه داشتن سازه متصل خواهد شد و در زمان‌های مختلف سال، دمای هوا را کاهش یا افزایش خواهد داد. سیستم‌های ذخیره انرژی که قرار است در کارخانه The Plus تعبیه شود، دست کم ۹۰ درصد کمتر از سایر سازه‌ها با مساحت مشابه از انرژی شهری بهره خواهد گرفت.

کد خبر 434459

منبع: ایمنا

کلیدواژه: معماری شهری معماری هنر معماری توسعه پایدار شهری شهر پایدار کارخانه شهرهای جهان ساختمان نمای ساختمان طراحی ساختمان مصالح ساختمانی معماری سبز طراحی شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) گنبد سرخ مراغه، یادگاری معماری سبک آذری

(تصاویر) گنبد سرخ مراغه، یادگاری معماری سبک آذری

دیگر خبرها

  • کارخانه‌ای به وسعت یک جهان
  • مبلمان جدید و مدرن شیک
  • (تصاویر) گنبد سرخ مراغه، یادگاری معماری سبک آذری
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • ساخت ۱۰ سازه هنری آجری در مراغه
  • قدمت «دروازه نفته» ممکن است به پیش از اسلام برسد
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون خانه‌های کوچک
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • پرده‌های حفاظت خورشیدی؛ راهکار پایداری ساختمان‌ها