Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-فرصت نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای معرفی زنی که قرار است در ادامه کارزار 2020، یار و همراه وی باشد؛ رو به پایان است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رویترز، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا، از سوی هم‌حزبی‌هایش برای تعجیل در معرفی یار انتخاباتی که در صورت پیروزی وی در انتخابات، سمت معاونت ریاست جمهوری را بر عهده خواهد گرفت؛ تحت فشار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او که با هدف جلب آراء زنان آمریکایی، قرار است یک خانم را به عنوان معاون آتی خود انتخاب کند؛ مدعی شده که تا 24 جولای (3 مرداد) لیست نهایی نامزدهای مد نظر خود را ارائه داده و روند مصاحبه با آنها را آغاز خواهد کرد.
با توجه به عزم دموکرات‌ها برای کنار زدن دونالد ترامپ از مسند قدرت، گزینش یار انتخاباتی بایدن در رقابت پیش رو از اهمیت بسزایی برخوردار است.
این در حالی است که طبق نظرسنجی‌ها، عملکرد ضعیف ترامپ در مهار کووید 19، به پیشتازی بایدن در برخی از کلیدی‌ترین ایالات آمریکا کمک کرده است.
طبق گمانه‌زنی‌ها، نامزدهای مورد تائید بایدن عبارتند از سناتورها «کامالا هریس» و «الیزابت وارن» که هر دو از نامزدهای سابق حزب دموکرات در انتخابات 2020 هستند.
از دیگر نامزدهای محتمل می‌توان به «سوزان رایس» مشاور اسبق امنیت ملی اشاره کرد.
در این میان، طبق پیش‌بینی‌ها، کامالا هریس با 41 درصد امتیاز، از برتری در مقایسه با سایر رقبا برخوردار است

فاصله بایدن از ترامپ به 15 درصد رسید
جدیدترین نظرسنجی انجام شده در میان رای دهندگان آمریکایی از افزایش اختلاف آراء «جو بایدن» از «دونالد ترامپ» به 15 درصد حکایت دارد.
 در جدیدترین نظرسنجی انجام شده در میان رای دهندگان آمریکایی که توسط روزنامه واشنگتن پُست و شبکه ای بی سی نیوز انجام شده، 55 درصد از رای دهندگان آمریکایی گفته‌اند که در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر به «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات، رای می‌دهند.
بر اساس نتایج این نظرسنجی، فقط 40 درصد از رای دهندگان آمریکایی گفته‌اند که در انتخابات پیش رو به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور فعلی آمریکا رای می‌دهند.
در نظرسنجی قبلی که در تاریخ 28 می انجام شده بود، اختلاف دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 10 درصد بود به طوری که 54 درصد از رای دهندگان بایدن و 44 درصد دیگر ترامپ را به عنوان نامزد برگزیده خود برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا معرفی کرده بودند.

گاردین: تمامی پیش‌بینی‌ها حکایت از شکست ترامپ در انتخابات دارد
 روزنامه گاردین انگلیس گزارش داد که نظرسنجی‌های اخیر در آمریکا نشانگر پیشی گرفتن جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی این کشور است.
 جاناتان فریدمن، در مقاله‌ای در روزنامه گاردین نوشت، تمامی پیش‌بینی‌ها حکایت از شکست ترامپ در انتخابات آتی دارد، به ویژه اینکه نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که 72 درصد از آمریکایی‌ها بر این باور هستند که کشورشان به سمت مسیر اشتباه در حرکت است.
فریدمن گفت که نحوه تعامل ترامپ با بحران کرونا اوضاع را بدتر کرد، چراکه او خطر این تهدید را کم‌اهمیت جلوه داد.
در نظرسنجی رای دهندگان ثبت شده که توسط رویترز و موسسه ایبسوس انجام شد، ترامپ 10 درصد آراء کمتر از بایدن در این نظرسنجی‌ها کسب کرد، اما ترامپ این نتایج را به سخره گرفت و پس از آن در اقدامی برای تحکیم فرصت‌های انتخاب مجدد خود، مدیر کمپین انتخاباتی‌اش را در روز چهارشنبه تغییر داد.

سندرز: یک پنجم آمریکایی‌ها توان خرید دارو ندارند
 «برنی سندرز» سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا با انتقاد از توزیع نابرابر ثروت در این کشور، اعلام کرد که یک نفر از هر پنج شهروند در ایالات متحده توان خرید دارو ندارد.
سندرز روز جمعه در یک رشته توئیت نوشت: در شرایطی که 29 نفر در آمریکا میلیاردر شده‌اند، 119 میلیون آمریکایی دیگر با کاهش درآمد مواجه هستند.
نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: در حالی که آمریکایی‌ها بالاترین هزینه در دنیا را برای داروهای تجویزی پرداخت می‌کنند، شرکت «گیلاد» برای هر داروی کووید-19 بیش از سه هزار دلار قیمت تعیین کرده است. این در حالی است که تولید آن 10 دلار هزینه می‌برد و این شرکت از دولت فدرال کمکی 70 میلیون دلاری دریافت کرده است.
سندرز در توئیت دیگری نوشت: در حالی که شرکت آمازون از دادن مرخصی استعلاجی به کارکنانش خودداری کرده، ثروت «جف بزوس» مالک این شرکت 74 میلیارد دلار افزایش یافته و او با دارایی خالص 197 میلیارد دلاری به ثروتمندترین فرد در آمریکا تبدیل شده است.
وی افزود: در حالی که خانواده‌های آمریکایی 6.5 تریلیون دلار از ثروت خود را از دست داده‌اند و 50 میلیون آمریکایی برای پیدا کردن کار ثبت نام کرده‌اند، ثروت 600 میلیاردر آمریکا 584 میلیارد دلار افزایش یافته است.
سندرز هشدار داد: در حالی که یک نفر از هر پنج آمریکایی توان خرید داروهای تجویزی توسط پزشکان را ندارد، رییس اجرایی شرکت «مدرنا» پس از آنکه از دولت ترامپ 483 میلیون دلار برای تولید واکسن احتمالی کرونا دریافت کرد، یک‌شبه میلیاردر شد.

رقابت بایدن و ترامپ دیگر تنگاتنگ نیست
نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مشترک شبکه خبری ان‌بی‌سی و روزنامه وال‌استریت ژورنال حاکی از افزایش فاصله محبوبیت دو نامزد جمهوری‌خواه و دموکرات در میان مردم آمریکاست.
به گزارش یورونیوز، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که محبوبیت جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها برای رقابت با دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر (13 آبان)، در مقایسه با ماه گذشته دو درصد افزایش یافته و از 49 به 51 درصد رسیده است. در مقابل اقبال عمومی به رئیس جمهوری فعلی آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان از 42 به 40 درصد کاهش یافته است.
بدین ترتیب فاصله هفت درصدی محبوبیت دو نامزد مطرح انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که با وجود ضریب خطای 3.3 درصدی این نظرسنجی حاکی از رقابتی تنگاتنگ میان آنها بود، نزدیک به سه ماه پیش از برگزاری انتخابات به رقم معنادار 11 درصد رسیده است.
همچنین 72 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که کشور در مسیر اشتباهی قرار گرفته و نیاز به اصلاح داد. این بالاترین درصد ثبت شده از ژوئیه 2016 تاکنون است.
البته 54 درصد افراد حاضر در نمونه مورد پرسش، تاکید کرده‌اند که عملکرد اقتصادی ترامپ خوب بوده است. این سطح از رضایت اقتصادی از ابتدای کار او تاکنون بی‌سابقه بوده است.
بررسی دیدگاه شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر پایه سن، جنسیت، نژاد و سطح تحصیلات نشان می‌دهد، حامیان بایدن بیشتر در میان آمریکایی‌های آفریقایی تبار و لاتین تبار، زنان و سفیدپوستان دارای تحصیلات دانشگاهی حضور دارند و اکثر افراد دارای 18 تا 34 سال طرفدار وی هستند. در مقابل ترامپ در میان سفیدپوستان فاقد تحصیلات دانشگاهی و مردان طرفدار بیشتری دارد.
این نظرسنجی در فاصله 9 تا 12 ژوئیه در یک نمونه 900 نفری انجام شده است.

ابطال ده‌ها هزار رأی‌ در انتخابات مقدماتی آمریکا
یک رسانه آمریکایی گزارش داده برخی ایالت‌ها در آمریکا ده‌ها هزار رأی مردمی در انتخابات مقدماتی این کشور را رد کرده‌اند و این مسئله می‌تواند هشداری برای رقابت اصلی انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر باشد.
در حالی که به نظر می‌رسد رأی‌گیری از طریق پست امن‌ترین روش رأی‌گیری در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در آمریکاست، اما گزارش شبکه خبری «‌ان‌بی‌سی نیوز» نشان می‌دهد که ایالت‌های مختلف، ده‌ها هزار رأی مردمی در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری این کشور را رد کرده‌اند. 
به نوشته وبگاه این شبکه خبری، این مشکل می‌تواند برای بر‌گزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اصلی این کشور در ماه نوامبر یک زنگ هشدار باشد.  
ان‌بی‌سی نیوز نوشته، نیویورک یکی از ایالت‌هایی است که توانایی مردم برای ارائه رأی از طریق پست در انتخابات مقدماتی را به دلیل وضعیت اورژانسی ویروس کرونا افزایش داده است. 
اما این اقدام به سیستمی محدود است که تنها می‌تواند هزار رأی پستی را مدیریت کند. 
این رسانه‌ آمریکایی همچنین نوشته این مشکل که در شمارش آرا هفته‌ها تأخیر می‌اندازد، متخصصان را در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری اصلی در ماه نوامبر نگران کرده به طوری که می‌گویند این انتخابات می‌تواند یک هفته به طول بینجامد. 
سیل آرای ارائه شده از طریق پست در رقابت‌های‌ مقدماتی مشکل دیگری را نمایان ساخته است که این نیز می‌تواند عواقب بزرگی را برای انتخابات ماه نوامبر داشته باشد و آن رد کردن این آرای اتخاذ شده است.
رد شدن این آراء‌ می‌تواند چند دلیل داشته باشد؛ از جمله امضای رأی‌دهندگان در جای اشتباه، همخوانی نداشتن امضای رأی‌دهندگان با آنچه ثبت شده و یا دیر رسیدن آرا به دست مقامات. 
یک کارشناس مسائل قانونی انتخابات گفته دلیل این امر این است که بسیاری از رأی دهندگان هرگز از طریق پست رأی نداده‌اند و تا حدی به این دلیل است که برخی از ایالت‌ها نیز تجربه زیادی در پردازش این آراء ندارند.
 مطالعات همچنین نشان می‌دهند که احتمال رد شدن رأی‌ رأی‌دهندگان اقلیت‌ها بیشتر از رد شدن رأی سفید‌پوستان است. 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این مدعی شده بود که رأی‌گیری پستی چیزی جز یک تقلب گسترده نخواهد بود.
وی همچنین گفته بود صندوق‌های پستی از این طریق ربوده خواهند شد، برگه‌های رأی جعل و به طور غیرقانونی چاپ و حتی به دروغ امضا می‌شوند.

افزایش نگرانی در مورد نقش توییتر در انتخابات آمریکا در پی حمله هکرها    
 نفوذ به حساب کاربری شخصیت های معروف در توئیتر در روز چهارشنبه هفته گذشته بسیاری از ناظران را نگران کرده که هکرها بتوانند انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا را مختل کنند.
این که هم حساب کاربری جو بایدن و هم باراک اوباما هک شد نمایانگر آن است که این شبکه اجتماعی نه تنها در مقابل کلاهبردارانی که برای خرید بیت کوین مردم را فریب دادند، بلکه نسبت به عوامل انتشار اخبار جعلی که ممکن است از طرف شخصیت های معروف در جریان کارزارهای انتخاباتی و روز رای گیری پیام دروغ و غلط منتشر کنند، سخت آسیب پذیر است.
به همین اندازه نگران کننده مدت زمانی است که توئیتر در واکنشی کُند به پست های جعلی در این شبکه برای حذف آنها صرف کرد که همزمان کلیه اکانت های تایید شده را مسدود نمود.
پیامد چنین واقعه ای می تواند برای انتخابات سوم نوامبر در آمریکا بسیار خطیر باشد.
از شخصیت های معتمد گذشته، مقامات محلی و ایالتی که از علامت آبی برخوردارند نیز می توانند آماج چنین حرکتی قرار گیرند، به این معنا که پیام های جعلی در مورد زمان و محل رای گیری می تواند به آسانی در سراسر ایالات کلیدی منتشر شده و روند انتخابات را از خط خارج کند.
هکرها با نفوذ در حساب های تایید شده – حتی برای مدتی کوتاه – به طور بالقوه می توانند از این سکو برای اشاعه اخبار جعلی نسبت به سال 2016 با سرعت و گستردگی بیشتری عمل کنند. در جریان آن عملیات، حساب های دروغین تحت حمایت روسیه در سراسر شبکه اجتماعی، اخبار جعلی منتشر کرده و آنها را گسترش دادند.

‌می‌خواهیم پیش از انتخابات آمریکا با ایران درگیر شویم 
یک مقام سابق وزارت دفاع رژیم غاصب صهیونیستی که در حال حاضر در اتحادیه اروپا فعالیت دارد به روزنامه «Insider» گفت که تل‌آویو در پیشبرد سیاست اعمال فشار حداکثری بر تهران با واشنگتن همکاری مستقیم دارد و قصد دارد پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر 2020، ایران را زیر ضربه ببرد. 
به گزارش  العربیه یک مقام سابق وزارت دفاع رژیم غاصب صهیونیستی که در حال حاضر در اتحادیه اروپا فعالیت دارد به روزنامه «Insider» گفت که تل‌آویو در پیشبرد سیاست اعمال فشار حداکثری بر تهران با واشنگتن همکاری مستقیم دارد و قصد دارد پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر 2020، ایران را زیر ضربه ببرد.
در این روزنامه آمده است که اسرائیل در کمپین گسترده اعمال فشار و یا ضربه مستقیم به ایران پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شرکت می‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری 2020 ترامپ جمهوریخواهان دموکراتها انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای دهندگان آمریکایی انتخابات مقدماتی پیش از انتخابات نامزد دموکرات ده ها هزار رأی دونالد ترامپ آمریکایی ها رأی دهندگان نشان می دهد طریق پست ماه نوامبر نظرسنجی ها انجام شده جو بایدن ایالت ها انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۱۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز طرح مفصلی دارد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بارها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشورهای عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفت‌وگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد