Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: طی ۱۰ روز گذشته تا کنون بر اساس آخرین آمار ارائه شده ۵۴۰ دستگاه کامیون ایرانی حامل سوخت به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت‌های لازم در گمرک اسلام قلعه کشور افغانستان در پارکینگ انتظار مرز دوغارون معطل شده‌اند.

حسین آخوندزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۱۰ روز گذشته به دلیل اعتصاب رانندگان ترانزیت در خصوص هزینه‌های کرایه، افت بار و توقف راننده در شهرک صنعتی هرات از زمان بارگیری تا تخلیه، دولت افغانستان به این موضوع وارد شد و تعدادی از خودروهای حمل بار برای تخلیه به سمت هرات حرکت کردند، اما کامیون‌های حامل سوخت همچنان در پارکینگ انتظار مرز دوغارون منتظر خروج هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزایش نیافتن نرخ کرایه‌ تانکرهای حمل سوخت در داخل افغانستان و پرداخت نشدن عوارض گمرکی در مرز اسلام‌قلعه را از دیگر عوامل این اعتصاب برشمرد و افزود: در حال حاضر هر راننده کامیون حامل سوخت نفت خام از سمت مرز دوغارون به مقصد شهرک صنعتی هرات افغانستان ۲۱ دلار، تانکر حامل بنزین ۲۰ دلار و تانکر حامل گازوییل ۱۹ دلار به عنوان دستمزد حمل مواد سوختی دریافت می‌کنند.

آخوندزاده بیان کرد: فراهم نبودن زیر ساخت‌‎ها اعم از عدم باسکول کافی در گمرک اسلام قلعه و همچنین ندادن هیچ افزایشی در نرخ کرایه‌ها مدت‌هاست که اعتراض رانندگان تانکرهای حمل سوخت را ایجاد کرده و امید است با پیگیری‌های انجام شده به زودی این مشکلات از سمت دولت افغانستان مرتفع شود تا دیگر شاهد توقف و معطلی رانندگان در نقطه صفر مرزی نباشیم.

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ادامه داد: با توجه به جلسات مکرری که به صورت مجازی و ویدئو کنفرانس با مسئولان گمرک اسلام‌قلعه افغانستان انجام گرفته طبق تصمیمات اتخاذ شده، ظرف هفته جاری وضعیت رفت و آمد خودروهای تانکر حامل سوخت به حالت عادی بازگشته و به معطلی آن‌ها پشت مرز کشور همسایه پایان داده می‌شود.

وی با اعلام اینکه گمرک دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری تایباد قرار دارد، مطرح کرد: روزانه ۱۵۰ دستگاه کامیون حامل بار ترانزیت از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون ایران به مقصد هرات افغانستان خارج و ۷۰ دستگاه کامیون خالی از مرز اسلام‌قلعه آن کشور وارد خاک ایران می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ترانزيت رانندگان مرز دوغارون افغانستان تایباد گمرک اسلام قلعه مرز دوغارون حامل سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۱۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان

 رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری چابهار گفت: سهمیه سوخت کامیون‌ها براساس پایش و عملکرد و تناژ آنها در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود.

رئیسی با اشاره به کاهش سهمیه به صورت ماهیانه، افزود: اگر کامیونی عملکرد پایینی داشته باشند سوخت کمتری دریافت خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آتش سوزی کامیون حامل بیسکویت در محور فهرج ـ زاهدان
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کامیون حامل بیسکویت طعمه حریق شد
  • تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان