Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی بنادر گیلان در ایام کرونا گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی حدود ۸۶ درصد افزایش یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حمیدرضا آبایی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به فراهم کردن زمینه‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها به‌عنوان یکی از مباحث اصلی در روند صادرات استان اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی حدود 86 درصد و در بندر آستارا حدود 42 درصد افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد 70 درصدی در بخش تجارت کانتینر و رشد 98 درصدی در حوزه غلات و 18 درصد در حوزه روغن خوراکی خبر داد و بیان کرد: بنادر استان گیلان در ایام شیوع کرونا شبانه‌روز فعال بوده و از ظرفیت پست اسکله جنرال کارکو، پست اسکله غلات و پست اسکله دلفین سوختی نیز استفاده کردیم.

آبایی با اشاره به اقداماتی که در حوزه بنادر استان انجام شد گفت: افزایش 4 دستگاه تجهیزات استراتژیک در بندرانزلی با هدف بهبود تخلیه، بارگیری کالا و جلوگیری از پرداخت دموراژ به کشتی‌ها از جمله اقداماتی است که انجام شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت استفاده از کانتینرهای یخچالی، افزایش زیرساخت‌های نگهداری کالاهای اساسی و صادراتی از طریق جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که در دستور کار داریم..

آبایی با اشاره به برخی قراردادهای سرمایه‌‌گذاری و طرح‌ها ابراز داشت: بهره‌گیری از مخازن روغن 22 هزار تنی و غلات‌بان و آزمایشگاه مواد و توسعه آزمایشگاهی، احداث محتمع خدماتی بندری و دریایی، احداث مجتمع کشتی‌سازی، احداث مجموعه ورزشی 22 بهمن و مجموعه گردشگری نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارند.

بیشتر کالاهای ایرانی از گمرکات گیلان به کشورهای اوراسیا صادر می‌شودگیلان| استفاده از مزیت‌های اوراسیا در شرایط تحریم/منطقه آزاد انزلی دروازه تجارت دریایی ایران با اوراسیا است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت تعاونی‌های استان اظهار داشت: در این سال‌ها، طرح معافیت مالیاتی به برخی تعاونی‌های استان اختصاص یافت اما تعاونی‌های روستایی و مرزنشین از این معافیت‌ها بهره‌مند نشدند تا جایی‌که 10 تعاونی استان بیش از 3 میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند.

عباس علیزاده با اشاره به درآمدهای تعاونی‌های روستایی‌ و مرزنشین براساس لیست اقلامی که مجوز ورود داشتند بیان کرد: متاسفانه حذف واردات برنج از سبد کالای تعاونی‌های مرزنشین باعث غیر فعال شدن بسیاری از تعاونی‌های شمال کشور شد و لازم است که به این تعاونی‌های مرزنشین که اغلب اقشار ضعیف منطقه مرزی و روستایی هستند کمک شود.

وی با‌ بیان اینکه بیش از 80 درصد اعضای تعاونی‌های مرز نشین فاقد کارت مبادلات مرزی هستند افزود: در این حوزه نیز انتظار داریم که اجازه انجام یک دوره مبادلات مرزی بدون‌ کارت الکترونیک به برخی تعاونی‌ها بدهند و آن دسته از تعاونی‌ها که دارای کارت هستند کارتشان تا پایان سال 99 فعال شود تا بخشی از مبادلات مرزی خود را انجام دهند.

انتهای پیام/612/ی

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... بیشتر کالاهای ایرانی از گمرکات گیلان به کشورهای اوراسیا صادر می‌شود محصولات فناورانه مقابله با شیوع کرونا در گیلان حمایت مالی می‌شوند گیلان| استفاده از مزیت‌های اوراسیا در شرایط تحریم/منطقه آزاد انزلی دروازه تجارت دریایی ایران با اوراسیا است

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بارگیری کالا تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۲۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با بیان اینکه باغداران خلیل‌آبادی هر سال در این فصل که برگ‌های انگور پهن شده و قابل چیدن است برای استفاده بهینه از محصولات باغی این برگ‌ها را می‌چینند.

محمود شبان افزود: به علت ارزش دارویی و غذایی برگ مو و افزایش متقاضی آن در بازار‌های داخلی هر سال میزان برداشت آن بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برگ‌های انگور چیده شده بعد از بسته‌بندی به سایر شهرستان‌های استان و خارج از استان ارسال می‌شود گفت: برگ انگور برای تهیه دلمه و سایر صنایع مانند کنسرو برگ و استفاده دارویی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به اینکه هر سال با آغاز کار برداشت برگ درخت مو در خلیل‌آباد، کار پخت دلمه‌های خوشمزه به همت کدبانو‌های شهرستان هم رونق می‌گیرد، افزود: برداشت برگ مو علاوه بر درآمدزایی برای باغداران خلیل‌آباد، در هوادهی و تابش مستقیم خورشید به خوشه‌های انگور و رسیدن دانه‌ها تأثیر دارد.

شبان با بیان اینکه برداشت و بسته‌بندی برگ باعث ایجاد اشتغال در روستا‌ها به مدت ۵۰ روز و در هر روز ۸۰۰ نفر شده است گفت: چیدن برگ درخت انگور باعث توزیع صحیح و منظم مواد غذایی در اندام‌های بوته مو و به منظور تهویه بیشتر و جلوگیری از فعالیت سفیدک و پوسیدگی خوشه می‌شود.

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف