Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سالاری با اشاره به ویژه برنامه چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: رویداد بین المللی « روح مقاومت» به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های مساجد برگزار می شود.

حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، گفت: رویداد بین المللی روح مقاومت ویژه بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به همت ستاد عالی کانون های مساجد کشور برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این رویداد ملی با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج، زنده  نگاه داشتن و  تقویت جبهه مقاومت، بازخوانی و تبیین وصایای شهدا  جهت عمل به سیره و  منش شهدای عزیز برگزار می شود که این حرکت می تواند گامی استوار در راستای ترویج روح مقاومت و آشنایی با گنجینه های معنوی به منظور الگوسازی برای نسل نو و ارتقا فرهنگ عمومی جامعه است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: محوریت آثار جهت شرکت در این جشنواره شامل وصیت نامه شهدا، امام، مرجعت و علما در وصیت نامه شهدا، نقش و جایگاه مسجد در تربیت جامعه و تقویت محور مقاومت، بحث مسجد در وصیت نامه شهدا و  توجه به امر به معروف و نهی از منکر در سیره شهدا است.

حجت الاسلام سالاری گفت: قالب های شرکت در این جشنواره نیز در بخش های فیلم موبایلی، نماهنگ، صوت و پادکست، عکس نوشت است که در این رویداد بین المللی وصیت نامه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم  و شهدای مدافع وطن به مدت ۱۱۰ روز بازخوانی و در سطج جامعه و به ویژه نسل جوان تبیین و نهادینه می شود و  مردم با مطالب معنوی و راهگشای وصایای شهدای دیروز و امروز محور مقاومت بی ش از گذشته آشنایی پیدا می کنند.

وی ادامه داد:  این رویداد بین المللی از ۲ تیرماه  سال جاری تشکیل و از روز چهارشنبه ۱۴ خرداد مصادف با سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) آغاز شده است و تا دوشنبه ۳۱ شهریور مقارن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس به مدت ۱۱۰روز ادامه دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد همچنین با اشاره به اقدامات در زمینه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در استان یزد گفت: ستاد استان یزد برنامه های مختلفی را در این زمینه پیگیری کرده است که از جمله آنها می توان به سه شنبه های تکریم اشاره کرد.

وی گفت:  دیدار با خانواده شهدا، بازخوانی وصیت نامه شهدا، مسابقه کتابخوانی با محوریت سیره شهدا از جمله برنامه های دیگر ما است.

 

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: روح مقاومت چهلمین سالگرد دفاع مقدس شبستان یزد ستاد هماهنگی کانون های مساجد رویداد بین المللی وصیت نامه شهدا روح مقاومت دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حاج علیرضا درستی از جانبازان شیمیایی دوران هشت سال دفاع مقدس در این مراسم گفت: اگر امروز کلیسا‌های امریکا و اروپا تبدیل به مسجد شده اند به برکت خون فرزندان خانواده‌های شهداست بنابراین شهدا خودتان را نباید کم بشمارید.


این جانباز شیمایی تصریح کرد: اگر می‌بینید این نظام و انقلاب با از همه تلاطم‌ها و هجمه‌های دشمنان عبور می‌کند به برکت دعای خانواده‌های معظم شهداء، نفس زدن‌های جانبازان شیمایی، جانبازان اعصاب و روان است. 


وی گفت: امروز مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ایی پرچمدار انقلاب است و این نظام را در مقابل همه ابرقدرت‌ها و صهیونیست‌های جنایتکار حفظ کرده است.


میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد درمجلس شورای اسلامی در این مراسم به موفقیت عملیات وعده صادق پرداخت و گفت: درعملیات وعده صادق، موشک‌های سپاه از پنج لایه حفاظتی دشمنان عبور و به صورت نقطه زن به دو پایگاه نظامی اسرائیل اصابت کرد.


میرمحمدی با بیان اینکه جوانان این مرز و بوم با دست خالی معجزه آفریدند تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری با همه سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی، به قله نزدیک شدیم.


وی گفت: امروز آثار حرکت مقدس شهداء را در دانشگاه‌های آمریکا، اروپا، استرالیا و سایر دانشگاه‌ها به چشم می‌بیند.


میرمحمدی تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت امالقرا شده و به همت جانانه دانشمندان و جوانان، اگر درهمه عرصه‌ها به ویژه عرصه‌های اقتصادی موفق شویم قطع و یقیم به قله‌هایی که مد نظر مقام معظم رهبری است خواهیم رسید.


فرماندار میبد هم گفت: فضیلت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست و باید فرهنگ شهادت را درجامعه حفظ و راه شهدا را ادامه دهیم.


سجادی پور با اشاره به وصیت نامه‌های شهداء تصریح کرد: ولایت پذیری و حفظ حجاب از وصیت نامه‌های شهداست که باید در جامعه امروزی به آن عمل کنیم.


فرماندار میبد با بیان اینکه باب شهادت باید همچنان درجامعه باز باشد گفت: اگر امروز حرکت‌هایی در دنیا علیه استکبار شکل می‌گیرد به برکت خون شهداء و ایستادگی ملت بزرگ ایران است که در دوران دفاع مقدس با تکیه به مکتب عاشورای اباعبدالله الحسین (ع) حاصل شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد
  • برگزاری یادواره شهدای روستای امند
  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • برگزاری نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون مقاومت خواهر و برادر