Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فردین منصوری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه فرآیند انتخاب رشته دانش‌آموزان کلاس نهمی از مهر سال گذشته در مدارس شروع شده است، افزود: این دانش‌آموزان از طریق مدارس در آزمون‌های رغبت و توانایی شرکت کرده‌اند، هم‌چنین در قالب فرم‌های نظر مشاورین مدرسه، دبیران پایه نهم، دانش‌آموز و اولیای آنها نظرخواهی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اینکه مهم‌ترین اولویت در تدوین فرم هدایت تحصیلی توانایی‌های علمی دانش‌آموز و نمرات درسی پایه‌های هفتم، هشتم و نهم است، افزود: انتخاب رشته نهایی دانش‌آموز باید با لحاظ اولویت‌های مشخص شده برای او در فرم هدایت تحصیلی و پس از آن بر اساس چهار فاکتور توانایی دانش‌آموز، علاقه، ظرفیت منطقه و نیاز جامعه صورت گیرد.

رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه انتخاب رشته دانش‌آموزان کلاس نهمی باید بر اساس توانایی و علاقه همراه با شناخت انجام شود، اظهار داشت: انتخاب رشته یک رخداد مهم در زندگی دانش‌آموزان است که باید با شناخت و آگاهی لازم انجام شود تا دانش‌آموز را در مسیر شکوفایی استعدادهایش قرار دهد.

وی افزود: یک انتخاب رشته ناآگاهانه می‌تواند مسیر زندگی تحصیلی و شغلی و حتی زندگی آینده دانش‌آموز را تحت تاثیر قرار دهد، لذا از والدین تقاضا می‌شود اگر در امر تحصیل تخصصی ندارند، از تصمیم‌گیری در مورد انتخاب رشته فرزندانشان صرف نظر کرده و این کار را به افراد صاحب‌نظر و متخصص بسپارند.

منصوری با تاکید بر اینکه عدم شناخت درست در فرآیند انتخاب رشته دانش‌آموزان به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، عنوان کرد: هر فردی توانایی، استعداد و علاقه خاص خود را دارد، لذا از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها درخواست داریم ناآگاهانه انتخاب رشته نکنند.

وی با اشاره به آمار بالای دانش‌آموزان طرفدار تحصیل در رشته علوم تجربی به امید قبولی در رشته‌های پزشکی گفت: اگرچه ادامه تحصیل در این رشته‌ها می‌تواند آینده شغلی خوبی را پیش‌روی دانش‌آموزان قرار دهد، اما با توجه به محدودیت پذیرش رشته‌های دانشگاهی برای تحصیل در این رشته‌ها، تنها برخی دانش‌آموزان توان ادامه تحصیل در چنین رشته‌ها را خواهند داشت و اصرار خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای تحصیل در این رشته‌ها ممکن است در آینده به دلیل قبول نشدن در کنکور آنها را دچار سرخوردگی و پشیمانی کند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های مشاورین مدارس برای انتخاب رشته کلاس نهمی‌ها، افزود: فرم‌های هدایت تحصیلی از روز ۲۳ تیر در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و از همین زمان هم مشاورین مدارس با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و پروتکل‌های بهداشتی برای ارائه خدمات مشاوره‌ای برای انتخاب رشته دانش‌آموزان کلاس نهمی در مدارس حضور دارند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، ۳۵۰ هزار دانش آموز، چهار هزار و ۶۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار معلم دارد.

برچسب‌ها مدارس کرمانشاه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس کرمانشاه هدایت تحصیلی دانش آموزان مدارس کرمانشاه هدایت تحصیلی دانش آموزان انتخاب رشته دانش آموزان هدایت تحصیلی کلاس نهمی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا مبنی‌بر اینکه برنامه آموزش و پرورش برای عدم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان چیست، اظهار کرد: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یکی از ظریف‌ترین و مینیاتوری‌ترین اقدامات است که باید در آموزش و پرورش صورت بگیرد.

وی افزود: این کار در مقطع متوسطه اول با بهره‌گیری از توان مشاوره دقیق روان‌شناختی و تحصیلی در مدرسه انجام شود و به نیرو‌های کیفیت‌بخشی و مشاور در مدرسه وابستگی دارد. فرهادی ادامه داد: زمانی‌که یک انحراف در آمار می‌بینیم؛ در بخش‌های نرم‌افزاری و فکری دچار خطا هستیم و در امکانات مشکلی وجود ندارد. در دبیرستان‌ها امکاناتی که رشته‌های دیگر و دانش‌آموزان تحربی دارند، دانش‌آموزان ریاضی نیز بهره‌مند هستند.

انتخاب رشته تحصیلی ناظر بر بازار اشتغال است

سخنگوی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نکته دوم ناظر بر بازار اشتغال است و نوع اطلاع‌رسانی برای مشاغل در کشور و تحقیقات صورت می‌گیرد. نهاد‌هایی که در آموزش و پرورش همکار هستند و در سند تحول برای آنها وظیفه‌ای تعیین شده، مراقب باشند که خلاف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام نکنند و تبلیغات کاذب شکل بگیرد.

در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم

وی با اشاره به برنامه ششم و هفتم توسعه، اضافه کرد: در این برنامه قرار است دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش با یک ضریب بالای پنجاه درصد هدایت شوند و در میان فارغ‌التحصیلان هنرستانی کم‌ترین بیکاری را داریم؛ به عبارت دیگر، بیکار نداریم، زیرا دانش‌آموزان مهارت دارند.

فرهادی ادامه داد: بسیاری از دختران در رشته‌های کامپیوتر و طراحی و دوخت، هنری و صنایع دستی نه‌تنها بیکار نداریم، بلکه با افزایش بیشتر تقاضا در حرفه آموزش‌دیده روبرو هستند.

هنرستان‌ها برای همه رشته‌ها الگو موفقی هستند

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه هنرستان‌ها برای نه‌تنها برای رشته‌های ریاضی بلکه برای هنرستان‌ها الگوی موفقی است و باید به آنها مشاوره دقیقی ارائه دهیم، ابراز کرد: برای رشته ریاضی ما در آموزش و پرورش وظیفه مشاوره دقیق ارائه دهیم که ناظر بر استعداد‌های خدادادی و علایق است تا در این رشته تحصیل کنند.

وی در پایان افزود: رشته بنده ریاضی و فیزیک است و معتقد هستم مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است و باید این موضوع با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند