Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:11:52 GMT

یک واحد مرغداری گوشتی در مریوان پلمب شد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۳۴۵۲

یک واحد مرغداری گوشتی در مریوان پلمب شد

دکتر مسعود خاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از واحدهای مرغداری گوشتی در اطراف شهر مریوان به دلیل جوجه ریزی غیرمجاز و رعایت نکردن اصول و موازین بهداشتی با شکایت شبکه دامپزشکی و صدور حکم قضایی پلمب شد.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی بعد از بازرسی از این واحد مرغداری متوجه شدند بدون هماهنگی با شبکه دامپزشکی اقدام به جوجه ریزی غیر مجاز کرده لذا کارشناسان پرونده ای برای این تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال کردند که در کمترین زمان ممکن حکم صادر و اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه دامپزشکی مریوان یادآور شد: با توجه به اعلام کتبی به تعاونی مرغداران و اعضای آنها اعم از مرغداری های پرورش نیمچه گوشتی و تخمگذار انجام تمام امور بهداشتی اعم از اجازه جوجه ریزی، واکسیناسیون، صدور گواهی بهداشتی در زمان فروش و کشتار باید با نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی انجام شود.

وی تاکید کرد: هر واحد مرغداری بدون اطلاع و موافقت شبکه دامپزشکی اقدام به جوجه ریزی بر خلاف قوانین دامپزشکی کند بدون تردید حکم پلمب آن از سوی مراجع قضایی صادر و اجرایی خواهد شد.

خاتمی گفت: در راستای اجرای دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کل کشور با رعایت ضوابط و مقررات در برنامه ریزی و زمانبندی در زمان تعیین شده جوجه ریزی مرغداری ها باعث کنترل و پیشگیری از اشاعه انواع بیماری‌های طیور شده و در نهایت باعث حمایت بهداشتی از صنعت طیور می‌شود.

شهرستان مریوان دارای ۶۷ واحد مرغداری صنعتی پرورش نیمچه گوشتی و یک واحد مرغداری تخم گذار است، جمعیت دامی استان کردستان حدود ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) و ۲۰۰ هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

هم اکنون در این استان ۷۶۸ واحد پروش طیور شامل مرغداری گوشتی، تخم گذار و جوجه ریزی، پرورش بوقلمون، شترمرغ و سایر با ظرفیت سالانه ۱۷ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۵۴۹ قطعه فعال است.
شهرستان مریوان با جمعیت بیش از ۱۵۳ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها مریوان مرغداری سازمان دامپزشکی کشور بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان مرغداری سازمان دامپزشکی کشور بهداشت و سلامت مریوان مرغداری سازمان دامپزشکی کشور بهداشت و سلامت شبکه دامپزشکی واحد مرغداری جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۳۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مهرداد اصغری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل در اظهار کرد: واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در شهرستان نمین با حمایت بنیاد برکت به بهره‌برداری رسید و فاز توسعه این واحد نیز پس از سال‌ها تعطیلی احیا شده و به چرخه تولید بازگشت.
وی افزود: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی در حال حاضر برای ۴ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت بیان کرد: طی ۵ سال گذشته از ۶ هزار طرح اشتغال‌زایی در سطح استان اردبیل حمایت شده است که سهم شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان از این میزان ۴ هزار و ۴۰۰ طرح با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.
اصغری ادامه داد: بنیاد برکت طرحی به نام زنجیره سبز دارد که هدف آن حمایت از تولید محصولات کشاورزی است که به امنیت غذایی ختم می‌شود.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل تصریح کرد: سقف تسهیلات بنیاد برکت برای طرح‌های خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان است که این رقم در حوزه‌های کشاورزی، شیلات و دامداری تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد و بازپرداخت آن به شکل تنفس‌دار هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد