Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی شجاعی روز دوشنبه در نشست «هر دهیاری یک طرح» اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان باید برای زیرپوشش قرار دادن تمامی روستاییان تلاش کند.

وی با اشاره به پوشش حداکثری بیمه اجتماعی مددجویان نهادهای حمایتی و اقشار ضعیف افزود: رویکرد در بیمه مددجویان باید اجبار و الزام شدن آن برای این قشر باشد، این نیست که اگر فرد تمایل ندارد، به سراغش نرویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: در این زمینه نیاز است تا شمار کارگزاران افزایش یابد، اکنون تنها ۴۴ کارگزار در زمینه بیمه اجتماعی روستاییان و جذب این قشر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فعال هستند که این رقم باید دست کم به ۲۰۰ کارگزار افزایش یابد.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ اقدام تاثیرگذاری در زمینه توسعه فعالیت کارگزاری استان انجام نشده است.

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به معرفی یک طرح از طرف هر دهیاری برای توسعه روستاها گفت: بیش از ۷۰۰ طرح اشتغال زا از طرف دهیاری ها مطرح و به وزارت کشور ارسال شده است.

وی افزود: برای توسعه روستاها،  باید از ظرفیت تعاونی ها استفاده شود، در این استان که نتوانسته ایم از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه های آن بخش استفاده کنیم، توجه به توان تعاونی ها می تواند رهگشا باشد.

وی تصریح کرد: فرمانداران تلاش کنند تا تعاونی ها در روستاها، فعال شوند، تا جایی که قانون اجازه می دهد، برای فعال شدن تعاونی ها اقدام شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به شرایط استان در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، توسعه تعاونی ها،  ضروری است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ایجاد نیروگاه های کوچک مقیاس در روستاها گفت: این نیروگاه ها برای کمک به درآمدزایی خانوارها، خوب و مناسب است اما نمی تواند برای کمک به درآمد دهیاری ها خیلی موثر باشد، دهیاری نباید به این پروژه کوچک اکتفا کنند،  برای ورود دهیاری ها به ایجاد نیروگاه، باید فضای بیشتری تخصیص یابد تا سبب درآمد پایدار، ثابت و رو به افزایش برای این نهاد باشد.

استاندار خراسان شمالی افزود: یکی از پیشنهادها این است که از ظرفیت بازارچه های تجاری در این زمینه استفاده شود، فضای پشت بام این بازارچه می تواند برای اجرای نیروگاه خورشیدی مورد استفاده قرار گیرد.

شجاعی خاطرنشان کرد: ایجاد بازارچه های محلی، به عنوان مجموعه ای تجاری و تفریحی، برای توسعه گردشگری و اقتصادی استان در دستور کار است که با رویکرد ورود بخش خصوصی اجرایی می شود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به مصوبه مبنی بر واگذاری اماکن تاریخی به دهیاری ها گفت: فرمانداران تا یک هفته دیگر، موضوع واگذاری این اماکن را تعیین تکلیف کنند.  

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است، ۳۰ هزار نفر از جمعیت این استان نیز عشایری هستند.  

برچسب‌ها روستائیان استانداری خراسان شمالی  محمدعلی شجاعی توسعه روستایی خراسان شمالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی توسعه روستایی خراسان شمالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور روستائیان استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی توسعه روستایی خراسان شمالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور استاندار خراسان شمالی بیمه اجتماعی تعاونی ها دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در نشست با مدیرکل شیلات استان گفت: تعاونی‌ها یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد است و با توجه به مزیت‌های سیستان و بلوچستان در بخش شیلات، احیای تعاونی‌های صید و صیادی می‌تواند باعث اشتغال‌زایی و رونق کسب و کار در منطقه شود.
خلیل احمد سلامی افزود:  برای تحقق شعار سال باید از توانمندی مردم به ویژه بخش تعاون استفاده کرد، چرا که دستیابی به توسعه بدون مشارکت عمومی مردم امکان پذیر نخواهد بود.
وی ادامه داد:  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به علت وظایفی که عهده دار است و خدمات گسترده‌ای که به مردم می‌دهد، نقش مهم و محوری در تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم دارد.
سلامی گفت: مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان برای کمک به فعالان اقتصادی و کارآفرینانی که در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان بدنبال توسعه و اشتغال‌زایی باشند، پای کار هستند و از آنها حمایت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • دومین نمایشگاه انفرادی «نگاهی به خراسان شمالی» برگزار می‌شود
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند/ تورم در بخش پزشکی با اجتماعی متفاوت است
  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است