Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: صاحبان واحد‌های آسیب‌دیده از ویروس کرونا در بخش کشاورزی استان در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی چاله‌چاله امروز در جمع اصحاب رسانه، استان کرمانشاه را از قطب‌های کشاورزی در کشور دانست و اظهار داشت: ویروس کرونا بر بسیاری از بخش‌های جامعه تاثیر گذاشته در این میان بخش کشاورزی نیز از این ویروس در امان نمانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توضیح برآورد میزان خسارت‌ها، افزود: متاسفانه اثرات این ویروس مخرب در حوزه کشاورزی اثرات وسیع طیفی بوده و اکثر زیربخش‌‌ها در حوزه تولید به دلیل محدودیت‌هایی که در مصرف در شرایط خاصی در کشور به وجود آمد عدم تعادل بین تولید و مصرف را ایجاد کرد که از طرفی سبب محدودیت ‌های صادراتی  بالاجبار شد، با مشکلاتی مواجه کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه عدم تامین نهاده‌های بخش‌هایی که باید در زمان مناسبی تامین می‌شد را در قالب دیگر ضربات کرونا به بخش کشاورزی بیان کرد و گفت: چون بخش کشاورزی با موجودات زنده سروکار دارد و تابع تامین نهاده‌هایی است که باید به موقع تامین، تا اثر دقیق آن برآورده می‌شد و... همه این موارد دست به دست هم داد تا در بخش کشاورزی خساراتی داشته باشیم و چون هنوز هم به صورت مختلف در محصولات متفاوت ادامه دارد، نیازمند این است که ما برآوردهای دقیق و کارشناسانه‌تری داشته باشیم.

وی در خصوص اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در خصوص خسارت شیوع ویروس کرونا به بخش کشاورزی، تصریح کرد: ارائه پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی به مروجین بخش کشاورزی یکی از اقدامات شاخص در بخش کشاورزی برای مقابله با این ویروس بوده که سعی شده واحدهای که با نوعی از مشکلات تهدید به تعطیلی شدند محل کار آن‌ها را امن و ایمن کنیم.

چاله‌چاله به ارائه هدیه‌هایی برای تامین بازار محصولات تولیدی کشاورزان اشاره و بیان کرد: در واقع پیک اول بیماری کرونا مصادف بود با تولید محصولات نوبرانه مناطق گرمسیری استان، که می‌توانست خسارت خیلی بیشتر از این به کشاورزان و تولید کنندگان وارد کند که با پیگیری به عمل آمده به حداقل رسیده شد.

وی پیگیری تامین منابع مالی و تسهیلاتی برای خسارت‌دیدگان این بخش را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی برای جبران بخشی از خسارت‌ها دانست و گفت: کشاورزان و بهره‌برداران خسارت دیده حتما به سامانه کارا (سامانه که برای طرح توسعه کشاورزی و عشایری) مراجعه کنند از طریق این سایت به راهنمایی لازم دست پیدا می‌کنند و در قالب اطلاعیه‌های به صورت مستمر رسته‌هایی به رسته‌های خسارت‌دیده از کرونا اضافه می‌شود تا از تسهیلات و منابعی که در اختیار این بهره‌برداران قرار گیرد، بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی کرمانشاه کشاورزان رسانه علی چاله چاله سامانه کارا جهاد کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جدید در راه جنوب غرب خوزستان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، از اوایل روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ سامانه بارشی در استان فعال می‌شود و تا روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.
محمد سبزه زاری مخاطره‌های این سامانه بارشی را رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد‌های متوسط تا نسبتاشدید و تندباد‌های لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ عنوان کرد و افزود: اغلب مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی و مرتفع شمالی و شرقی تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.
او ادامه داد: احتمال لغزندگی جاده ها، آبگرفتگی محدود معابر، جاری شدن روان آب، خسارت به سازه‌های موقت از جمله؛ بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال، تاخیر در پرواز و خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.
مدیر کل هواشناسی خوزستان بر خودداری از عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط هنگام عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، جابجایی عشایر تاکید کرد.
وی گفت: دستگاه‌های اجرایی و امدادی باید آمادگی لازم داشته باشند و پاکسازی دهانه پلها، لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها انجام و از پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره شود، همچنین محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد انتقال داده شوند.

دیگر خبرها

  • خسارت سیل و تگرگ به مزارع کازرون
  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • سامانه بارشی جدید در راه جنوب غرب خوزستان 
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟