Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@18:48:39 GMT

ساخت داروی کرونا با یک پنجم هزینه نمونه خارجی

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۴۳۸۸

ساخت داروی کرونا با یک پنجم هزینه نمونه خارجی

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شانه ساز امروز در اجلاس رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی که به صورت مجازی در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: مباحثی که در خصوص توزیع دارو خارج از شبکه رسمی توزیع دارو در کشور مطرح می شود، موضوع قاچاق و تقلب است و یکی از موارد بسیار جدی مورد بررسی ما است.

وی افزود: علیرغم همه تذکراتی که داده شد که دارو حتما باید از شبکه رسمی دارویی کشور تأمین شود،  شاهد هستیم که در چند هفته گذشته عده ای سودجو از این فضا سوءاستفاده کرده اند و اقلام دارویی که هنوز تأییدیه اصلی را اخذ نکرده بودند، با قیمت های بسیار گزاف به بیماران فروختند و بررسی هایی که انجام شد نشان داد که این دارویی که هزینه گزافی بابت آن پرداخت شده، اصلا داروی اصلی نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شانه ساز تأکید کرد: در زمینه داروهای مورد نیاز برای بیماران مبتلا به کرونا مشکلی نداریم، دارو در گام اول برای انجام کارهای تحقیقاتی وارد شد و در اختیار شبکه مطالعات بالینی کشور قرار دادیم.

وی افزود: امروز دیگر این نوع داروها وارد اقلام رسمی دارویی کشور شده اند و در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفته، به زودی ما از انواع تولید داخل داروی رمدسیویر بهره برداری خواهیم کرد و همان طور که پیش از این قول داده بودیم، داروی فاویپیراویر که آن هم در کشور تولید شده، از هفته گذشته توزیع گسترده آن در سطح دانشگاه های علوم پزشکی آغاز شده است.

شانه ساز یادآور شد: قرار نیست این داروها در خارج از بیمارستان ها و داروخانه ها توزیع شوند. این داروها حتما باید در بیمارستان ها و تحت نظر پزشک متخصص باشد، چرا که مصرف بی رویه آن ممکن است به مقاومت دارویی بینجامد و تأثیر دارو از بین برود و مسیر توزیع این داروها کاملا ثبت و ضبط شده است.

وی افزود: بخش دوم واردات این دارو نیز انجام شده و در داخل کشور وجود دارد و بین دانشگاه های علوم پزشکی توزیع می شود تا با هماهنگی بخش بهداشت و درمان مورد استفاده تحقیقاتی قرار گیرد.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: ماده اولیه داروی رمدسیویر خوشبختانه در کشور تولید شده و نشان از توانمندی حوزه داروسازی کشور دارد. مردم مطمئن باشند ما هر نوع دارویی را که احتمال برود در درمان کرونا مؤثر است مورد توجه قرار می دهیم و داروی رمدسیویر هم در پروتکل درمانی تأیید شده است اما در پروتکل های درمانی دنیا نیز هنوز اثرگذاری مشخصی از آن منتشر نشده است. لازمه در اختیار قرار دادن داروها این است که مراجع علمی و رسمی کشور اثربخشی داروها را تأیید کنند.

معاون وزیر بهداشت در مورد هزینه تولید داروی رمدسیویر در داخل کشور گفت: این دارو با یک پنجم هزینه ای که در خارج از کشور تولید می شود، ساخته شده است اما در مورد قیمت دارو هنوز اظهارنظری در این زمینه نداریم.

شانه ساز گفت: واکسن آنفلوانزای ملی و ایرانی را در پاییز خواهیم داشت و نگرانی از بابت تأمین آن نداریم.

وی تصریح کرد: امسال همه تمهیدات برای تأمین واکسن آنفلوانزا انجام شده است و از اول شهریورماه واکسن در اختیار گروه های در معرض خطر قرار می گیرد.

معاون وزیر بهداشت افزود: دو میلیون دوز برای گروه های در معرض خطر در اختیار قرار می گیرد و سه برابر این میزان به داروخانه ها داده می شود تا بر اساس نیاز، افراد استفاده کنند. البته در این میان بخشی از نیاز نیز با واکسن های وارداتی تأمین می شود.

کد خبر 4978533 زهره بال

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی رمدسیویر ویروس کرونا فاویپیراویر ویروس کرونا تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان فناوری نانو امنیت اطلاعات نوآوری گوگل سلول بنیادی امنیت سایبری فناوری فضایی اینترنت شرکت هواوی ماهواره دانشگاه های علوم پزشکی داروی رمدسیویر شانه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ وزیر بهداست درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کمبود دارو برای بیماران تالاسمی با تأکید بر اینکه بنای ما و اولویتمان این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز و کمبودها را تامین کنیم، گفت: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد.

خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال رایگان شد

دکتر عین اللهی همچنین با اشاره به اینکه حوادث و بیماری‌ها در هفت سال نخست زندگی می‌تواند در بقیه عمر باقی بماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن ها ایمن شود. این موضوع به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداست در خصوص ابهام‌ها و ادعاهایی که در خصوص عوارض واکسن آسترازنکا در میان مردم مطرح می‌شود از دادن پاسخ صریح و مشخص خودداری کرد و صرفا گفت: کمیته علمی داریم که متشکل از ۶۰ نفر از بهترین دانشمندان کشور است. بیشترین واکسن مصرفی ما سینوفارم بود که از چین وارد شده بود. سینوفارم کم عارضه ترین واکسن بود و در کشور حدود ۱۵۵ میلیون دوز از این واکسن استفاده شد. کمیته واکسن ما عوارض را رصد می کند و ما حداقل عوارض را در کشور داشتیم. اگر واکسن مصرف نمی شد، ضایعاتی زیادی داشتیم، اما موفق شدیم کرونا را کنترل کنیم.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • جزئیاتی درباره دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه