Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@16:01:21 GMT

هشدار ایمنی درباره خانه های ۲۵ متری

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۴۵۴۲

هشدار ایمنی درباره خانه های ۲۵ متری

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد حریق ها در ساختمان های کم ارتفاع و کوچک اتفاق می افتد، نسبت به ایمنی خانه های ۲۵ متری هشدار داد.

به گزارش ایمنا، محمود قدیری با اشاره به شرایط ایمنی در برابر حریق واحدهای ۲۵ متری که پیش تر طرح آن مطرح شده بود، اظهار کرد: مقررات ملی ساختمان، برای هر نفر در ساختمان‌های مسکونی ۱۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ متر مربع فضا در نظر می‌گیرد بنابراین با این حساب در واحدهای ۲۵ متری تقریباً برای یک و نیم نفر فضا در نظر گرفته شده است. این یک تجربه بین‌المللی است که می‌گوید در خانه‌های مسکونی حداقلی سرانه تصرف هر نفر ۱۸.۶ متر مربع است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر احتمالاً فضای کل این خانه‌ها ۲۵ متر است و آشپزخانه، سرویس بهداشتی و.. در همین ۲۵ متر جاگذاری می‌شود.

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در یک خانه ۲۵ متری وسایل با فاصله بسیار کمی از یک دیگر قرار می‌گیرند و تراکم آن‌ها زیاد است، گفت: این تراکمی که اتفاق می‌افتد فاصله میان بار اشتعال با منابع حرارتی مثل آب گرم کن و.. را کم می‌کند که به نظر می‌رسد وقوع حادثه را آسان‌تر می‌کند البته باید بررسی شود؛ ضمن اینکه اگر حریقی در این خانه‌ها اتفاق بیفتد گاز مونوکسید به سرعت افراد را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. همانطور که حدود ۹۰ درصد حریق‌ها در ساختمان‌های کم ارتفاع و کوچک اتفاق می‌افتد که دلیل آن مجاورت منابع حرارتی در مقابل مواد قابل اشتعال است.

وی با بیان اینکه در خانه‌های کوچک‌تر از ۶۰ متر استفاده از آبگرم کن‌های دیواری مجاز نیست گفت: استفاده از آبگرمکن های در فضای کوچک باعث مصرف سریع اکسیژن می‌شود.

قدیری گفت: اگر ساختمان پله‌های امن داشته باشد می‌توان امدادرسانی کرد اما این نگرانی پیش می‌آید که اگر یک ساختمان تعداد واحد زیادی در طبقات داشته باشد، جمعیت زیاد می‌شود و در حین وقوع حریق فرار از یک پله سخت می‌شود، اگر هم یک پله دیگر اختصاص داده شود مساحت زیادی را اشغال می‌کند و هزینه‌های ساخت را بالا می‌برد و احتمالاً این هدف که خانه‌ها ارزان باشد را نقض می‌کند.

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی تهران گفت: به نظر می‌رسد این خانه‌های ۲۵ متری از نظر ایمنی شایسته کشور نیست.

منبع: ایسنا

کد خبر 434654

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آتش نشاني خانه های 25 متری کلانشهر شهر شهروند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ۲۵ متری خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۴۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات مردم میان‌سال خرم‌آبادی از عمق چاه ۲۵ متری

به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد نعمتی در سخنانی، اظهار داشت: در پی اعلام سقوط مردی میان‌سال به داخل چاه خشک و بدون آب به عمق ۲۵ متر، مأموران ایستگاه دومنظوره شماره دو آتش‌نشانی خرم‌آباد به محل حادثه اعزام شدند.

وی در تشریح جزئیات این عملیات افزود: مردی میان‌سال در این حادثه به دلیل تاریکی هوا به قعر چاه سقوط می‌کند که ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی به‌محض دریافت این خبر بی‌درنگ گروه امداد و نجات این سازمان را برای امدادرسانی به فرد حادثه‌دیده به ابتدای جاده خرم‌آباد - پلدختر اعزام کرد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانانی خرم‌آباد، بیان کرد: آتش‌نشانان به‌سرعت و با درنظرگرفتن سست بودن خاک اطراف چاه باتوجه‌به بارش باران با استفاده از تجهیزات مخصوص نجات و نصب کارگاه، خود را به این شخص رسانده و به خارج از چاه منتقل کردند.

کد خبر 6099654

دیگر خبرها

  • سقوط هولناک مرد میانسال خرم‌آبادی به عمق چاه ۲۵ متری (فیلم)
  • نجات مردم میان‌سال خرم‌آبادی از عمق چاه ۲۵ متری
  • ببینید | سقوط مرد میانسال خرم آبادی به عمق چاه ۲۵ متری
  • پرونده مرگ بلاگر زن معروف در سوپر ساختمان شهر مشهد | صورت او ترکید!
  • ساختمان سازی، بیشترین حوادث کار را در لرستان دارد
  • فرار 60 متری و شلیک به قلب استقلال!
  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • زیر پوست شهر؛ وضعیت اجاره اتاق‌های مجردی در تهران! | تصویر
  • افزایش آمار اجاره اتاق های مجردی / ۵ متر ماهی ۳ میلیون!
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟