Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: مجموعه‌های کانونی باید در کاهش آلام اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا سهیم شوند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در دیدار با رئیس و چند تن از مسؤلان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تأکید کرد: مجموعه‌های کانونی باید در کاهش آلام اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا سهیم شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دیدار با اشاره به مأموریت‌های جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر از جمله نهاد‌هایی است که مأموریت‌های آن معطوف به خیر و منفعت عمومی است و لذا اقدامات این نهاد مورد پذیرش اجتماعی قرار گرفته و به نوعی از سرمایه اجتماعی مطلوبی برخوردار است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا طی ماه‌های اخیر در کشور و حتی در جهان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه دست‌اندرکاران آموزش عالی کشور در شرایط پیچیده کنونی بازگرداندن دانشجویان به فضای دانشگاهی است، چرا که نبود دانشجویان در محیط دانشگاه تأثیر منفی می‌گذارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم داد: باید بپذیریم در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به لحاظ اجتماعی پرریسک هستیم و در چنین شرایطی نقش تشکل‌ها و مجموعه‌های داوطلب از اهمیت بیشتری برخوردار است.

غفاری ادامه داد: در شرایطی که اوضاع اجتماعی پیچیده می‌شود، نقش‌آفرینی مجموعه‌های داوطلب ضرورت پیدا می‌کند چرا که در این شرایط مجموعه‌ها به عنوان میانجی عمل نموده و در بازگرداندن جامعه به حالت عادی تأثیر دارند.

معاون وزیر علوم اظهار داشت: هر چه اتصال مجموعه‌های دانشجویی با مجموعه‌هایی همچون سازمان هلال احمر بیشتر برقرار باشد، نقش این مجموعه‌ها پررنگ‌تر و مؤثرتر می‌شود.

غفاری افزود: هنگامی که اتصال مجموعه‌ها با یکدیگر بیشتر شود، احساس خود اجتماعی تقویت می‌شود و آنگاه است که دانشجویان خود را سهیم در حل مسائل جامعه می‌دانند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تأکید کرد: در همین شیوع بیماری کرونا، مجموعه کانون‌های فرهنگی نقش‌آفرینی ارزشمندی داشتند و به طرق مختلف اعم از اقدامات پیشگیرانه، اقدامات امدادی و اقدامات کنترلی فعال بوده و هستند.

غفاری افزود: به شدت ضرورت دارد تا مجموعه‌های کانونی در کاهش آلام اجتماعی ناشی از شیوع بیماری کرونا سهیم شوند.

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم آمادگی دارد تا بیش از پیش نسبت به همکاری و تعامل با سایر نهاد‌ها از جمله سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اقدام نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم کانون های دانشجویی کرونا معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم شیوع بیماری کرونا جمعیت هلال احمر مجموعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها

امیررضا یوسفیان در نشست آغاز به کار گارگاه آموزشی مراکز معاینه فنی خودرو‌ها استان با حضور کارشناسان ارشد حوزه راهداری وزارت کشور گفت: هم اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک با ۱۶ خط بررسی و معاینه خودرو تک سوز و دوگانه سوز در استان همدان فعال است.

او با بیان اینکه مشکلات مراکز معاینه فنی خودرو در استان در این کارگاه‌ها بررسی می‌شود گفت: در بحث آمد و شد‌های شهری و کم کردن چگالی ترافیک در راه‌های ارتباطی استان آنچه مهم است فرایندسازی صدور مجوز برای مراکز شهرستانی است که در این جلسه بررسی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: مراکز غیرمجاز نصب مخازن گاز خودرو در سال‌های گذشته آسیب‌های جدی به خودرو‌ها و سرنشینان وارد کرده است که اکنون با نظارت‌های دقیق، مخازن پیاده، چک و دوباره تعبیه و در این راستا مراکز غیر استاندارد نصب مخزن گاز خودرو شناسایی می‌شود.

یوسفیان با اشاره به همکاری چشمگیر پلیس راه و راهور در راستای کم کردن کاهش فاکتور‌های تصادف در حوزه درون و برون شهری گفت: سلامت فنی خودروها، انسان و جاده سه عوامل تصادف هستند که در این نشست همه موارد با عنوان کارگاه‌های آموزشی بررسی می‌شود که امیدواریم خروجی مناسبی داشته باشد.

او گفت: تمام موضوعات و مشکلات مراکز معاینه فنی خودرو احصا، اعلام و بر اساس جمع بندی استان‌ها، آیین نامه‌ها به‌روز صادر می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: اگر همه وسایل نقلیه به طور کامل معاینه فنی شود آلودگی هوا به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • تقدیر معاون استاندار زنجان از گروه‌های جهادی
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی