Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@08:13:04 GMT

فاضلاب شهر بندرعباس مشکل امنیتی شده است

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۴۷۹۵

فاضلاب شهر بندرعباس مشکل امنیتی شده است

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، کیانوش جهانبخش، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس، استان هرمزگان دوشنبه ۳۰ تیر در نطق پیش از دستور یک‌صد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر بیان کرد: پس از اعتراض بنده به این معضل و مشکل و قرار گرفتن جلوی لوله فاضلاب، شرکت آب و فاضلاب با شتاب غیر کارشناسی و براثر فشارهای آب و فاضلاب کشور و مقامات محلی نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت ژرف کار جم در مهر سال ۹۴ قراردادی حول سه محور؛ توسعه شبکه جمع‌آوری در قالب سرمایه مازاد، ارتقاء بازسازی، نوسازی و بهره‌برداری از تأسیسات ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه فاضلاب و احداث بهره‌برداری ایستگاه پمپاژ و خط انتقال پساب، اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبلغ سرمایه‌گذاری در سال ۹۴، ۲۵۰ میلیارد تومان با دوره ساخت احداث ۲ ساله بوده که سه سال از دوره قطعیت و حدود ۵ سال از دوره مبادله قرارداد گذشته و هیچ اتفاقی رخ نداده است.

طی بررسی‌های انجام‌شده، متوجه شدیم که اکثر قراردادهای شرکت ژرف کار جم در سطح کشور خلعید شده، یا خاتمه پیمان یک‌طرفه داشته یا اینکه بلاتکلیف و بی‌سرانجام مانده است و در سایت سازمان برنامه‌وبودجه، صلاحیت این کشور رد شده است و این شرکت حق هیچ‌گونه فعالیتی تا سال ۱۴۰۱ را ندارد.

اصرار مدیریت عالی استان، سکوت و انفعال آب و فاضلاب و عدم توجه و بررسی وزارت نیرو جای سؤال اساسی دارد که از دستگاه‌های نظارتی و مدعی‌العموم انتظار می‌رود به این موضوع ورود کنند.

در قرارداد منعقدشده با این شرکت، زیاده‌خواهی شرکت و عدم توجه به منافع مردم مشخص است و انتظار می‌رود شرکت آب و فاضلاب هر چه سریع‌تر شرایطی را فراهم کنیم تا این شرکت خلعید شود و فراخوان جدیدی برگزار کنیم تا این مشکل بعد از سال‌ها برطرف شود.

انتظار مردم بندرعباس این است که مسئله فاضلاب شهری حل شود و دستگاه‌های مسئول پاسخگو باشند که در این سال‌ها برای حل مشکل فاضلاب چه کرده‌اند؟ و از مدیریت عالی استان می‌خواهیم واقع بینانه به این موضوع نگاه کند و شورا و شهرداری را مقابل افکار عمومی قرار ندهد.

شورا و شهرداری را تحت‌فشار گذاشته‌اند که تن به قراردادهای غیر کارشناسی بدهند که این به نفع مردم نیست، مردم و شهرداری سهم خود را برای حل معضل فاضلاب پرداخت کرده‌اند، حالا باید دولت جواب بدهد که برای حل این مشکل چه‌کاری کرده و نمی‌توان برای حل هر مشکلی دست در جیب مردم کرد.

به خاطر تأخیر در اجرای طرح فاضلاب شهری از مجموعه آب و فاضلاب و وزارت نیرو شکایت داریم و این موضوع را از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیگیری خواهیم کرد و با هرگونه زیاده‌خواهی که فشار به مردم ختم شود مخالفیم.

کد خبر 532594 برچسب‌ها آبفا - آب و فاضلاب شورای شهر استان هرمزگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فاضلاب آبفا آب و فاضلاب شورای شهر استان هرمزگان آب و فاضلاب برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: از ابتدای امسال با اتمام بهره برداری آزمایشی از این تصفیه خانه آب ، بهره برداری عملیاتی از آن شروع شده است. 
 
او افزود: ظرفیت کلی این تصفیه خانه ۲۱ هزار متر مکعب در شبانه روز است که در حال حاضر امکان تصفیه ۱۴ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز فراهم شده است. 
 
مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد با بیان اینکه توسعه شبکه و ساخت تصفیه خانه شهر میبد و بهره برداری از آن بر عهده شرکت پترو فرایند کرخه به عنوان سرمایه گذار خصوصی است، ادامه داد: با بازچرخانی پساب تصفیه شده و استفاده آن در بخش‌هایی از قبیل صنعت می‌توان میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی را کاهش داد. 
 
شایان ذکر است در شهر میبد بیش از ۲۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب اجرا و بیش از هشت هزار انشعاب فاضلاب نصب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد