Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتقال کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به سوریه که از سال 2014 آغاز شده است، از چهار گذرگاه صورت می‎گرفت تا اینکه در فرآیند تمدید دوره قبلی مکانیزم ارسال کمک‌های بشردوستانه به دو گذرگاه تقلیل پیدا کرد. هرچند که با تلاش پنج باره کشورهای غربی در شورای امنیت برای تمدید قطعنامه کمک‌رسانی به شمال سوریه با وتوی روسیه و چین ناکام ماند، ولی بالاخره این قطعنامه برای هفتمین سال پیاپی تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



"حسین رویوران " کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار تقریب با اشاره به وتو کردن قطعنامه شورای امنیت توسط چین و روسیه گفت:  این قطعنامه خواستار ارسال کمک‌های به اصطلاح بشردوستانه‌ به سوریه از طریق مرزهای این کشور بدون هماهنگی با دولت مرکزی این کشور و نادیده گرفتن حاکمیت آن بود. قانون بین الملل بحث حاکمیت کشور ها را مطرح می کند،بر همین اساس دولت روسیه و چین معتقدند که ارسال کمک های به اصطلاح انسان دوستانه باید از طریق دولت سوریه صورت بگیرد و طبیعی است که باید این حق به دولت سوریه داده شود.

وی با مطرح کردن دو مسئله مهم ادامه داد: مسئله اول، عدم نظارت دولت سوریه بر  ارسال کمک هایی است از طریق ترکیه صورت می‌گیرد. مسئله دوم،حاکمیت تکفیری  ها برمنطقه ادلب است.

کارشناس مسائل بین الملل  با یاداوری قطعنامه ۲۲۵۴، که نیروهای تکفیری داعش و النصره نیروهای تروریستی محسوب شده و باید با آنها مبارزه شود، گفت: طبق مصوبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی برمبارزه مسلحانه علیه جریان های تروریستی، توزیع مواد غذایی به دست گروه های تکفیری منطقه ادلب این سازمان را دچار تناقض می کند.

رویوران  با اشاره به این مطلب که آمریکا و انگلیس قصد دارند تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه به حمایت از گروه‌های تروریستی و تکفیری متحد خود در استان ادلب بپردازند، خاطر نشان کرد: رفتار آمریکا هم دچار تناقض است.از یک طرف قانون قیصرمبنی بر محاصره  سوریه را اعمال میکند و از طرف دیگر منطقه ادلب و گروه های تروریستی را از این قانون مستثنی کرده و به آنها اجازه داده است آزادانه بدور از تحریم های بین المللی هر کاری را که می خواهند انجام دهند.
 
وی با اشاره به این مطلب که مجموعه مسائل ایجاد شده سبب شد تا دولت روسیه و چین این قطعنامه را وتو  کنند، بیان داشت: مسئله مهمتری که در حال حاضر مطرح است مشکل انسانی موجود در سوریه است. شماری از مردم هیچگونه درآمدی ندارند و از طریق کمک های بشردوستانه نیازهای اساسی خود را برطرف میکنند.

رویوران با طرح این موضوع که دولت ها نباید به گونه ای رفتار کنند که به مردم غیرنظامی آسیبی وارد شود، گفت:  دولت روسیه و چین دنبال این اند که در چارچوب احترام به قانون  و با  قبول کردن نقش دولت سوریه مشکلات کمک رسانی به مردم این کشور حل شود.
 
انتهای پیام/

مصاحبه از: فاطمه گلشن
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: کمک های بشردوستانه ارسال کمک روسیه و چین دولت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی

به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کرده‌اند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب‌های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

مراسم پایانی جشنواره طوفان القوافی در بصره برگزار می‌شود و برگزیدگان جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می‌خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷ اثر، ایران و عراق با ۲۵ اثر، لبنان با ۱۷ اثر هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته‌اند.

هیات داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت (مصادف با ۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر شوند.

نخستین جشنواره بین‌المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می‌شود.

کد خبر 6088868 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه
  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!