Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@20:43:27 GMT

سفره خالی مرزنشینان غربی از سود فروش سوخت

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۵۰۳۶

سفره خالی مرزنشینان غربی از سود فروش سوخت

بیش از 22 هزار خانوار در نوار مرزی غربی کشور چشم به راه واریز سود فروش سوخت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد , حدود 8 سالی از تصویب طرح سهمیه سوخت مرزنشینان می‌گذرد و قرار بود این طرح معیشت مرزنشینان را بهبود ببخشد اما در عمل این گونه نشد و این طرح برای استانهای غربی تقریبا مسکوت مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت برای هدفمند شدن صادرات سوخت و کاهش پدیده قاچاق و حمایت از مرزنشینان در سال ۹۰ طرح سهمیه صادرات سوخت مرزنشینان را تصویب کرد تا مرزنشینان از مزایای آن منتفع شوند و مصوب شد ماهانه سهمیه ۱۵۰۰ لیتری سوخت به هر خانوار در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز تعلق گیرد.

استان کرمانشاه یکی از این استان‌های هدف بود، اما بنا به دلایلی تا سال 97 این طرح اجرایی نشد،  نیمه دوم سال 97 سهمیه‌ای برای استان در نظر گرفته‌شده که نسبت به سهمیه مصوب بسیار کمتر بود و همچنین با قیمت بالاتری این سوخت نسبت به دیگر استان‌ها در اختیار مرزنشینان استان قرار می‌گرفت.

 بیش از 22 هزار خانوار در 6 شهرستان مرزی استان کرمانشاه که در شعاع 20 کیلومتری مرز قرار گرفته بودند از این سهمیه سوخت بهره‌مند می‌شدند، اما سود حاصل از فروش این سهمیه تنها یکبار به حساب خانوارها واریز شد و بعد از آن دیگر خبری از نشد.

برخی از خانوارهای ساکن در مناطق مرزی استان در تماس‌های مکرر خود خواستار پیگیری عدم واریز سود سهمیه سوخت مرزنشینان شدند؛ طرحی که اجرای سلیقه‌ای آن شهروندان این مناطق را ناامید از تدابیر دولت برای اجرای صحیح آن کرده است.

تنها یک مرحله سود حاصل از فروش سوخت مرزنشینان پرداخت شده است

پرویز ایده پور، فرماندار پاوه در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: تاکنون تنها یک مرحله سود حاصل از فروش سوخت مرزنشینان به طور کامل پرداخت شده است.

وی افزود: در مرحله قبلی مجموعا یک میلیارد و 990 میلیون و ششصد و پنجاه هزار تومان پرداخت شد.

فرماندار پاوه بیان کرد: مبلغ 230 هزار تومان به 8 هزار و ششصد و پنجاه و پنج خانوار شهرستان پرداخت شده است.

ایده پور تصریح کرد: اخیرا پرداختی جدید در قالب سود حاصل از فروش سوخت مرزنشینان نداشته ایم.

عدم واریز سود به حساب مرزنشینان این استان غربی در حالی است که در برخی استانهای شرقی تاکنون حدود 10 مرحله سود به حساب مرزنشینان واریز شده است.

با توجه به اینکه واریز سود سوخت مرزنشینی، کمک موثری به پایداری اقتصاد مناطق مرزی و امنیت این مناطق می‌کند، انتظار می‌رود مسئولان استان با جدیت بیشتری آن را دنبال کنند تا قدری از کاستی‌های صورت گرفته در حوزه ایجاد اشتغال در این مناطق را جبران کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سود حاصل از فروش سوخت مرزنشینان فروش سوخت واریز سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان از بعدازظهر، ۱۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مجتبی حمزه نژاد گفت: دریا بعدازظهر با افزایش سرعت باد جنوب غربی، شمال غربی در محدوده سی کیلومتر بر ساعت متلاطم خواهد شد و توصیه می‌شود شناور‌های سبک احتیاط‌های لازم را در نظر داشته باشند.

وی گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در مناطق غربی و شمالی خلیج فارس توصیه می‌شود تردد کشتی‌های تجاری به مقاصد بوشهر و خوزستان با احتیاط انجام شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: آسمان استان صاف تا کمی ابری هوا همراه با غبار محلی، در بعدازظهر و شب در مناطق غربی استان و جزایر غربی با افزایش ابر پیش بینی می‌شود و احتمال رگبار پراکنده باران در برخی از مناطق استان دور از انتظار نیست.

حمزه نژاد گفت: چهارشنبه تا جمعه این هفته بر شدت باد شمال غربی در مناطق دریایی استان اضافه خواهد شد و با مواج شدن دریا، اختلال در تردد‌های دریایی نیز پیش بینی می‌شود.

وی گفت: از لحاظ دمایی نیز چهارشنبه و پنجشنبه افزایش دمای بیشینه در بیشتر مناطق پیش بینی می شود.

دیگر خبرها

  • دمای هوای آذربایجان‌غربی کاهش می‌یابد
  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان از بعدازظهر، ۱۷ اردیبهشت
  • هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • طرح فروش فوری ریسپکت ۲ آغاز شد + جدول
  • آغاز طرح فروش فوری ریسپکت ۲ ویژه متقاضیان عادی + جدول
  • تخلیه آب از ۱۳۰ منزل مسکونی در استان اصفهان
  • آخرین جزئیات خسارت بارش‌ها در اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟