Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@23:40:31 GMT

ذخیره یک هزار نمونه خون بندناف نوزادان در اردبیل

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۵۲۳۵

ذخیره یک هزار نمونه خون بندناف نوزادان در اردبیل

مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در اردبیل گفت: تاکنون یک‌ هزار نمونه از استان اردبیل در بانک خصوصی خون بند ناف رویان ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش جماران، پریسا رضایی روز دوشنبه افزود: در حال حاضر برای تسهیل دسترسی متقاضیان ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی، نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی در بیمارستان‌های آرتا و قائم اردبیل مستقر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هزینه اولیه عضویت در بانک خون بندناف خصوصی رویان را ۳۷ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال ذکر کرد و اظهارداشت: در راستای حمایت و ترغیب خانواده‌ها برای بهره‌مندی از این ظرفیت، با هماهنگی با بانک‌ها تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۲۵ میلیون ریال به خانواده‌ها اعطا می‌شود.

او گفت: با توجه به ظرفیت سلول‌های بنیادی خون بندناف در درمان ۸۰ نوع بیماری و عمر بالای نگهداری، ذخیره این سلول‌ها به رغم هزینه‌هایی که دارد می‌تواند بیمه‌ای برای حفظ سلامتی فرزند باشد.

رضایی ادامه داد: برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها از اهمیت ذخیره سلول‌های بنیادی خون بندناف برنامه‌های متعددی از جمله برگزاری کارگاه، کلاس‌های آموزشی برای ماماها، همایش و نشست‌های تخصصی با اصحاب رسانه و پزشکان متخصص زنان، کادر درمانی، پیراپزشکان و متخصصین اطفال، حضور در برنامه‌های صدا و سیمای مرکز اردبیل در استان اردبیل اجرا شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برای معرفی بیشتر بانک خون بند ناف رویان علاوه بر استفاده از پتانسیل رسانه‌ها، بنرهای متعددی در استان نصب و بروشور و کارت ویزیت در مطب پزشکان زنان و زایمان و مراکز بهداشتی درمانی به صورت مستمر پخش شده است.

رضایی گفت: در شرایط شیوع بیماری کرونا اگر مادر باردار مشکوک به این ویروس و یا در ارتباط با افراد مبتلا به کرونا باشد، قرارداد ذخیره‌سازی خون بند ناف منعقد شده فسخ می‌گردد و اگر بعد از نمونه‌گیری مشخص گردد مادر قبل از زایمان مبتلا به کرونا بوده است نمونه ذخیره‌سازی نمی‌شود و هزینه‌های دریافت شده عودت داده می‌شود.

او افزود: برای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی در دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در استان  اقدامات عقد قراداد از هفته ۳۶ بارداری انجام می‌گیرد و خون به میزان ۸۰ تا ۲۰۰ میلی لیتر بلافاصله بعد از تولد با رعایت استانداردهای لازم اخذ و برای ذخیره سازی به شرکت بن یاخته‌های رویان در تهران ارسال می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در استان اردبیل با بیان اینکه در صورت حمایت مالی مسوولان و خیرین امکان ذخیره سلول‌های بنیادی در بانک خون بند ناف عمومی رویان امکان‌پذیر است، اظهارداشت: این نوع ذخیره‌سازی هزینه‌ای برای خانواده‌ها ندارد و می‌تواند مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد. در این نوع ذخیره‌سازی، رضایت خانواده مهم است و مادر باید موانع منع قرارداد را نداشته باشد.

رضایی افزود: متقاضیان جهت عقد قرارداد می‌توانند به دفتر نمایندگی بانک خون سول‌های بنیادی خون بند ناف رویان واقع در اردبیل، شهرک کارشناسان فاز۳، میدان شفا، ساختمان جهاد دانشگاهی واحد اردبیل، طبقه ۳ مراجعه و یا در سایت شرکت بن اخته‌های رویان به نشانی WWW.RSCT.IR  نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی بیماری‌های مادر از جمله سیفیلیس، تب مالت، سل، ایدز، HTLV، هپاتیت B و C، سالک احشایی و جلدی، مالاریا، کیست هیداتید، اختلال میلوپرولیفراتیو، سابقه ابتلا به سرطان در مادر، محروم بودن مادر از اهدای خون، سابقه دریافت داروهایی با منشاء انسانی همچنین بارداری با استفاده از تخمک، اسپرم و جنین اهدایی یا رحم اجاره‌ای را از موانع منع عقد قرارداد نمونه‌گیری برای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف اعلام کرد.

رضایی تصریح‌کرد: ذخیره‌سازی خون بندناف، فرصت مناسبی برای والدین بویژه خانواده‌هایی با سابقه بیماری‌های خاص از جمله بیماری‌هایی با منشاء خونی که از شانس درمان با سلول‌های بنیادی برخوردارند، می‌باشد، همچنین برای این خانواده‌ها در راستای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی از سوی بانک خون بند ناف رویان تخفیفات ویژه ارائه می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا ذخیره خون بندناف سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نمایندگی بانک خون بند ناف رویان ذخیره سازی سلول های بنیادی دفتر نمایندگی بانک خون بنیادی خون بند خون بندناف خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۵۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم بازیان در نشست مشترک با استاندار اردبیل اظهار کرد: در جدیدترین رده‌بندی استان‌ها از نظر مولدسازی استان اردبیل در رده اول این رده‌بندی قرار گرفته است.

وی با تقدیر از تلاش‌های استاندار اردبیل و معاونان استاندار، مدیرکل اقتصادی و امور دارایی استان و کارگروه مولدسازی که توجه ویژه‌ای به موضوع مولدسازی دارند، خاطرنشان کرد: مولدسازی دارایی‌های دولت در استان اردبیل باید با سرعت بیشتری انجام شود.

رییس سازمان خصوصی سازی کشور بیان کرد: در این زمینه سازمان خصوصی‌سازی به ‌واسطه مرکز ملی مولدسازی این سازمان با تمامی قوا در خدمت استان است و باید در تعامل مشترک تا پایان اردیبهشت مشکلات مولدسازی در استان اردبیل به ‌طور کلی از بین برود.

بازیان با اشاره به اینکه در مسیر همکاری سازمان خصوصی‌سازی و استانداری اردبیل باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: ضروری است تا سرعت ارزش افزایی املاک در استان اردبیل کند نشود و دوم اینکه حضور میدانی سازمان خصوصی‌سازی و استانداری اردبیل در پیشبرد اهداف مولدسازی بیش از پیش حس شود.

پروژه های بزرگ اردبیل از محل مولدسازی تکمیل می شوند

استاندار اردبیل نیز در این نشست در سخنانی اظهار کرد: از محل مولدسازی نسبت به توسعه بزرگراه‌ها و رفع کمبود فضاهای آموزشی و بیمارستانی اردبیل اقدام می کنیم.

سیدحامد عاملی با بیان اینکه هدف از اجرای مطلوب مولدسازی در استان رفع کمبود در فضاهای آموزشی و بیمارستانی و ساخت بزرگراه هاست، خاطرنشان کرد: لازم است با افزایش سرعت فعالیت‌های مرتبط با موضوع مولدسازی در استان اردبیل نتایج تلاش‌ها را در سال جاری مشاهده کنیم.

استاندار اردبیل با تاکید بر افزایش سرعت مولدسازی دارایی‌های دولت در استان اردبیل تصریح کرد: چنانچه مولدسازی به شکل خوبی در استان اردبیل اجرا شود، می‌توانیم فقر فضای آموزشی و کمبود فضای بیمارستانی را مرتفع کرده و ساخت بزرگراه را از این طریق انجام دهیم.

عاملی افزود: لازم است سرعت فعالیت‌های مرتبط با موضوع مولدسازی در استان اردبیل افزایش یابد تا در سال جاری نتایج تلاش‌های انجام‌شده در این زمینه را مشاهده کنیم.

وی با اشاره به اینکه واگذاری فرایندها به استان‌ها باعث افزایش سرعت کارها می‌شود، گفت: با توجه به قرارگیری اردبیل در رده اول مولدسازی کشور هدف ما نه لزوما اول شدن بلکه انجام مولدسازی به بهترین نحو با نتایج خوب است و چنانچه سازمان خصوصی‌سازی در زمینه مولدسازی برنامه‌ای داشته باشد حاضریم این برنامه‌ها را به‌ صورت پایلوت در استان اجرا کنیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: سازمان خصوصی‌سازی می‌تواند فرآیندها را به استان‌ها واگذار کند و خود ناظر بر انجام این فرایندها شود چرا که واگذاری و تفویض فرایندها به استان‌ها باعث می‌شود کارها با سرعت بیشتری صورت گیرد و چنانچه این تفویض امور انجام نشود برای دولت عایدی نخواهد داشت.

کد خبر 6094499

دیگر خبرها

  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • رفع کمبودهای اعتباری اردبیل از محل مولدسازی
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود