Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در  دومین  اجلاس غیر حضوری روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور  و دکتر سعید نمکی، مقام عالی وزرات بهداشت و درمان برگزار شد،آخرین جزئیات از میزان شیوع، بستری و نقش عوامل ازدیاد ویروس کرونا در استان  تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این اجلاس غیر حضوری با  تقدیر از زحمات وزیر بهداشت افزود: مقام عالی وزرات بهداشت و درمان در کنار تمامی سختی‌ها و گرفتاری‌ها به ما درس فداکاری، مقاومت، عشق و محبت می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش مجدد شمار بیماران کرونایی در گیلان پس از یک دوره فروکشی خبر داد و گفت: شمار بیماران کرونایی در گیلان در روز‌های نخست بسیار بالا بود، اما با تلاش کادر سلامت و همکاری مردم تا چهار هفته پیش، میزان مبتلایان کاهش یافت، اما در حال حاضر مجددا ابتلای مردم به این بیماری سیر صعودی به خود گرفته است.

سالاری از بستری ۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در گیلان خبر داد و افزود: درحال حاضر ۳۱۹ بیمار مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استان بستری هستند.

او با برشمردن عوامل ازدیاد ویروس کرونا در گیلان، گفت: عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و شرکت در تجعمات مختلف و از همه مهمترین ورود سیل آسای مسافران به گیلان به شدت در افزایش مبتلایان جدید به بیماری کرونا موثر بوده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شمار مبتلایان به کرونا در ماه جاری نسبت به ماه گذشته افزایش دو برابری داشته است، افزود: ۲۰ درصد مبتلایان کرونا در گیلان، مسافر هستند.

سالاری همچنین از خیز شیوع بیماری کرونا در مناطق سفید استان خبر داد و گفت: متاسفانه شاهد افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های سفید، روستا‌ها و یا مناطق کوچک تری هستیم که در گذشته، دستورالعمل های بهداشتی را بهتر رعایت می‌کردند، اما به نظر می‌رسد اکنون موازین بهداشتی را جدی نمی‌گیرند.

او افزود:  پرستاران داوطلب کرونا همچنان چشم انتظار، مسوولان وزارتی جهت تعیین تکلیف هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین در این فرصت برای چندمین بار موضوع کمبود نیروی انسانی از جمله پرستار را به مقام عالی وزارت بهداشت و درمان اعلام و تصریح کرد: در اوج بحران کرونا و درگیر شدن کادر درمان از جمله پرستاران، زحمت کشانی از این قشر نهایت همکاری را با مجموعه کادر سلامت استان داشتند، اکنون منتظر دستورات لازم مقامات مسئول برای تعیین تکلیف خود هستند.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی وزیر بهداشت ویروس کرونا رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان