Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-02@03:48:21 GMT

ستاره‌ای که مهاجرت را به مربیگری در ایران ترجیح داد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۸۵۴۵۳

ستاره‌ای که مهاجرت را به مربیگری در ایران ترجیح داد

علی کریمی در زمانی از ایران مهاجرت کرده که مصادف با سالگرد خداحافظی‌اش از مستطیل سبز بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، 6 سال از خداحافظی علی کریمی فوتبالیست نابغه تیم ملی ایران می‌گذرد. بازیکن فوق‌العاده‌ای که از فتح تهران چهره شد، در پرسپولیس شایستگی‌های فنی بالای خود را اثبات کرد و پس از آن به الاهلی امارات رفت، در ادامه دو فصل برای بایرن مونیخ بازی کرد، راهی القطر قطر شد، به پرسپولیس بازگشت، بازیکن استیل آذین بود، مدتی برای شالکه آلمان به میدان رفت، بار دیگر به پرسپولیس آمد و پس از بازی برای تراکتور ترجیح داد تا از مستطیل سبز خداحافظی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداحافظی کریمی در تیر 93 در حالی انجام شد که در آن زمان راه‌آهن مشتری جدی او بود و در صورتی که حاضر با بازی بود قطعاً تیم‌های دیگر هم خواهان جادوگر فوتبال ایران بودند اما او حاضر نشد دیرتر خداحافظی کند.

علی کریمی در نامه خداحافظی خود اعلام کرد هر چه دارد بعد از خدا از فوتبال و محبت این مردم است و اگر نتوانست با پیراهن تیم محبوبش پرسپولیس فوتبال را ترک کند اصلاً ناراحت نیست زیرا این اتفاق عجیب نیست. شماره 8 تاریخی فوتبال ایران که نظیر او وجود نداشته هیچ‌گاه بازی خدحافظی با پیراهن پرسپولیس برگزار نکرد. بازیکنی که به نظر بسیاری کارشناسان مهارت فردی یک برزیلی، جسارت یک آرژانتینی و تعصب یک ایتالیایی را به تیمش داشت. لقب جادوگر برازنده او بود و حاضر نشد تا به خاطر برخی مسائل برابر بسیاری مدیرانی که الفبای مدیریت را نمی‌دانستند، کوتاه بیاید. 

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران که 127 بازی ملی در کارنامه دارد، پس از آنکه مدتی دستیار کارلوس کی‌روش بود در تیم‌های نفت تهران و سپیدرود رشت به مربیگری پرداخت و به دلیل مشکلاتی که برایش ایجاد شد، ترجیح داد تا در این کسوت نماند و دیگر پیشنهادی را قبول نکرده است. 

علی کریمی که در انجام امور خیر هم گام‌هایی برداشته بود، دو روز پیش با رد پیشنهاد سرمربیگری تیم شهرخودرو و با انتشار پستی در اینستاگرام خبر از مهاجرت خود به کانادا داد. او بیش از 6 ماه پیش بود که اعضای خانواده‌اش را به این کشور فرستاد و حالا خودش هم از ایران رفتنی شده است.

شاید از این پس فقط پست‌های اینستاگرامی جادوگر برای طرفداران او جذاب باشد.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: علی کریمی پرسپولیس بایرن مونیخ شالکه راه آهن مهاجرت استیل آذین مستطیل سبز علی کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۸۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم پرسپولیس امروز می‌شکند؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، نبرد پرسپولیس و سپاهان به ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران معروف شده. از همین جهت آمار و ارقام مربوط به این بازی هم به‌طور خاص‌تری زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

هم‌اکنون یکی از سوژه‌های داغ بازی امروز این است که پرسپولیس در ۵فصل گذشته در تهران موفق به شکست سپاهان نشده است.

آخرین‌بار سرخپوشان در لیگ هفدهم با ۲گل علی علیپور و شجاع خلیل‌زاده توانستند سپاهان را در ورزشگاه آزادی ببرند.

جالب است بدانید سپاهان هم تا پیش از بازی رفت امسال، ۷فصل بود که نمی‌توانست پرسپولیس را در خانه ببرد. آنها بعد از برتری ۴-۲ لیگ پانزدهم، دیگر موفق نشده بودند در خانه مقابل قرمزها به برتری برسند که این طلسم در بازی رفت با گل رضا اسدی شکست. آیا امروز طلسم پرسپولیس هم می‌شکند؟

کد خبر 848620 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه سپاهان باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • برای برد مقابل پرسپولیس آمده بودیم/می‌توانستیم در فصل جاری با فاصله ۱۰ امتیازی قهرمان شویم
  • کریمی: منتظر صحبت ما هستند تا محروم کنند!
  • کریمی: فدراسیون باعث شد از کورس قهرمانی جا بمانیم
  • مورایس: استقلال از این تساوی سود برد/ ترجیح می دهم ستاره نداشته باشم اما قهرمان شوم
  • طلسم پرسپولیس امروز می‌شکند؟
  • انتخاب عجیب تراکتور برای بازی با استقلال | فقط ستاره پوستر؟
  • هشدار ستاره انگلیسی: حرف از خداحافظی نزنید
  • گفتگو با ستاره 19 ساله خاص‌ترین تیم جام حذفی
  • سرمربی سابق پرسپولیس: اوسمار نباید به این بازیکن پنالتی می داد | نبردن سپاهان یعنی خداحافظی با جام
  • دقیقی: شهرداری قزوین از پرسپولیس حمایت می‌کند از شمس‌آذر نه!